ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Simion & Baciu a lucrat anul trecut în 5 fuziuni și achiziții, iar avocații spun că a crescut apetitul investițional. Cosmina Simion, Partener fondator: Suntem abia în primul trimestru al anului 2022 și deja lucrăm la al treilea proiect Corporate ̸ M&A

27 Martie 2022   |   Ștefania Enache

Echipa dedicată practicii de M&A este coordonată Cosmina Maria Simion, care lucrează alături atât de avocați dedicați domeniului, cât și de specialiști din celelalte practici relevante fiecărui proiect în parte. Pentru fiecare mandat primit se acționează interdisciplinar fiind astfel asigurate servicii complexe.

 
 
Firma Simion & Baciu a înregistrat în 2021 o creștere semnificativă în practica de fuziuni și achiziții, echipa de avocați fiind implicată în cinci tranzacții M&A. Trei dintre acestea au fost finalizate anul trecut, una s-a încheiat la începutul anului un curs, iar cea de-a cincea este în derulare.Valoarea acestor proiecte variază, două dintre ele ating un nivel de sute de milioane de euro, două de câteva zeci de milioane de euro, iar una de câteva sute de mii de euro.

„Proiectele noastre pe partea de Corporate/M&A se disting, în primul rând, prin varietate. Este vorba despre varietatea industriilor din care provin, varietatea tipologiei, mecanismelor juridice și nu în ultimul rând varietatea capitalului, de la investiții de zeci de mii de euro, la sute de mii, sute de milioane de euro, investiții locale și/sau străine, capitaluri proprii, împrumuturi, ajutoare de stat – o plajă foarte largă”, a declarat pentru BizLawyer Cosmina Maria Simion, Co-Managing Partner la Simion & Baciu.


2021 a reprezentat un an important în evoluția Baciu & Simion, datorită faptului că experții firmei au finalizat cu succes un proiect M&A început chiar înainte de pandemie: achiziția grupului Maxbet de către fondul de investiții Novalpina.

De asemenea, avocații din echipă au trecut prin alte proiecte din aceeași industrie. Un exemplu îl constituie vânzarea liniei de business Bingo de către societatea 888 către Broadway Gaming Group.

În plus, au consiliat Libra Bank în conflictul de marcă avut cu Libra Association, consorțiul creat de Facebook pentru susținerea cryptomonedei Libra, consorțiu din care mai fac parte Andreessen, Horowitz, Coinbase, Spotify, Lyft și Uber. În cele din urmă conflictul a fost finalizat cu o tranzacție.  




„Din ceea ce am observat a crescut foarte mult apetitul investițional, indiferent de nivelul de sofisticare și/sau de capital, indiferent că vorbim de investiții străine, tranzacții multi- jurisdicționale sau locale. E un fenomen normal aș spune,  pandemia a găsit lumea pe o pantă ascendentă din perspectiva capitalurilor acumulate, iar banii trebuie să circule. Lumea a intrat întâi în conservare, apoi într-un proces de readaptare și acum avem de a face cu o nouă creștere a investițiilor/tranzacțiilor, în noua paradigmă, aș zice mai așezată, mai rațională, dar nu neapărat reticentă. Ca din orice, am învățat și din pandemie, ne-am maturizat, am crescut, ca societate, ca business, ca oameni de business. Treaba bine făcută, atenția la cerințele, dar și nevoile clienților, mare atenție la detalii, înțelegerea industriei, dozarea corectă a eforturilor, managementul echipei, managementul riscului, tot ce a contat și până acum contează și de acum încolo, toate rămân provocări continue”, susține Cosmina Maria Simion.
 
Interes crescut pentru investiții

Firma Simion & Baciu „s-a născut” în 2019, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Datorită experienței deținute de toți cei care fac parte din echipa casei de avocatură, criza sanitară nu a influențat în mod negativ munca noii organizații. Profesioniștii s-au adaptat din mers și au profitat de fiecare conjunctură favorabilă pentru a dezvolta business-ul din care fac parte.

-------------------------------------------------------------------------------

Citește și

→   Cu ce gânduri pornesc la drum fondatoarele firmei SIMION & BACIU | “Ne dorim clienți dornici de dezvoltare și proiecte interesante. ‘Cel mai bun’ ideal este exact ce ai acum; și idealul se va dezvolta în timp, odată cu noi”

→   INTERVIU | Fondatoarele Simion & Baciu, după primii doi ani de la înființarea firmei: Suntem exact acolo unde ne dorim să fim în acest moment din viața noastră profesională. Activitatea a continuat să crească, iar echipa să se dezvolte, poate chiar într-un ritm mai accelerat în ultimul an, afectat de pandemie. Simion & Baciu a devenit ”familia numărul 2” pentru oamenii din echipă

--------------------------------------------------------------------------------

Echipa dedicată practicii de M&A este coordonată Cosmina Maria Simion, care lucrează alături atât de avocați dedicați domeniului, cât și de specialiști din celelalte practici relevante fiecărui proiect în parte. Pentru fiecare mandat primit se acționează interdisciplinar fiind astfel asigurate servicii complexe.

„Pot spune că începând cu a doua jumătate a anului 2021 am observat un interes mărit pentru investiții, orice fel de investiții. Suntem abia în primul trimestru al anului 2022 și deja lucrăm la al treilea proiect corporate/M&A. Până la acest moment, interesul a venit din zona dezvoltare software, restaurante și ospitalitate, producție și distribuție de electrocasnice și bunuri gospodărești.  Continuăm, de asemenea, proiectele începute în 2021, spre exemplu implicarea pe partea legală într-o investiție greenfield /campus de tehnologie (Cluster Power SRL). Așa cum am spus mai sus, experiența noastră arată o mare varietate în toate direcțiile, altfel dacă ar fi să urmăresc tendințele - domeniul tehnologiei, digitalul joacă în continuare puternic. Capitaluri mari se regăsesc și pe partea imobiliară, sunt rezervată însă în a face orice prognoză aici”, a explicat Cosmina Maria Simion.

Avocatul mai spune că, până la acest moment, din perspectiva numărului proiectelor balanța e destul de egală, poate puțin înclinată în partea locală.  Din punct de vedere al valorii tranzacțiilor, atunci partea leului revine tranzacțiilor multi-jurisdicționale, care în general au venit pe masa Simion & Baciu prin firme de avocatură din străinătate.

„Așa cum am menționat mai sus, echipa noastră de corporate, M&A are atât oameni dedicați acestei arii de drept, cât și avocați pe proiect în funcție de industria relevanta proiectului respectiv. În mod normal, un proiect clasic, care începe cu un proces due diligence și se sfârșește cu semnarea documentelor tranzacției și ulterior finalizarea tranzacției, implică o echipa de trei - patru oameni sub coordonarea partenerului practicii”, detaliază avocatul.

În ceea ce privește onorariile practicate de avocați, în cazul Simion & Baciu cotațiile sunt prin referință la rate orare tip blended, adică o singură rată orară aplicată indiferent de nivelul de senioritate al avocatului implicat, la care se adaugă un estimat de ore per fază proiect și respectiv un buget estimativ.  „Ratele noastre nu aș spune că au fost influențate semnificativ de criza medicală”, a conchis Cosmina Maria Simion.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 643 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...