ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Angajaţii români au cumpărat beneficii de peste 110 milioane de lei în prima jumătate a anului 2019 (studiu)

23 Septembrie 2019   |   AGERPRES

Dintre beneficiile accesate de angajaţi cu bani personali, abonamentele de sport, vacanţele şi categoria hobby/ evenimente/ spectacole au atras, în primele 6 luni ale anului, cele mai mari bugete.

 
 
Angajaţii români au cumpărat beneficii de peste 110 milioane de lei în prima jumătate a anului 2019, similar valorii din întregul an 2018, piaţa de beneficii extrasalariale urmând o tendinţă ascendentă de la an la an, atât prin prisma numărului de beneficii acordate angajaţilor, cât şi datorită bugetelor mai mari pe care angajatorii le alocă propriilor angajaţi.

Potrivit unei platforme online de specialitate, tichetele de masă, cadourile, vacanţele în România (voucherele de vacanţă), transportul (către şi de la serviciu) şi serviciile de Sport & Wellness au fost principalele categorii care au atras bugetele angajaţilor. În perioada similară din 2018, topul celor mai accesate beneficii a inclus, în ordine, tichete de masă, cadouri, transport, vacanţe în România şi pensii private.


Dintre beneficiile accesate de angajaţi cu bani personali, abonamentele de sport, vacanţele şi categoria hobby/ evenimente/ spectacole au atras, în primele 6 luni ale anului, cele mai mari bugete.

Specialiştii atrag însă atenţia că piaţa continuă să fie fragmentată şi neunitară, majoritatea companiilor optând pentru politici şi mecanisme interne de acordare a beneficiilor, în principal, prin sisteme fixe (prin care angajatorii oferă beneficii similare tuturor angajaţilor).

"Un sistem flexibil de acordare a beneficiilor extrasalariale le oferă multiple avantaje atât angajaţilor, cât şi angajatorilor. Angajaţii au libertatea de a cheltui bugetele alegând exact beneficiile pe care şi le doresc şi de care au nevoie, iar angajatorii au la dispoziţie o soluţie ce le oferă avantaje de ordin fiscal şi de eficientizare a bugetelor, ajutându-i şi la reducerea gradului de încărcare operaţională a departamentelor de HR şi financiar, contribuind la creşterea nivelului de motivare şi retenţie a angajaţilor", a declarat Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Cel mai important beneficiu introdus în primele 6 luni ale acestui an în platforma BenefitOnline.ro este tichetul cultural, odată cu actualizarea din luna ianuarie a Legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare. Tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile şi pot fi acordate lunar sau ocazional, în limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri şi servicii culturale, precum: abonamente şi bilete la spectacole, concerte, proiecţii cinematografice, muzee, festivaluri, târguri şi expoziţii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, cărţi, manuale şcolare, albume muzicale, filme, în orice format.

Tichetele culturale sunt taxate cu 10% (impozit pe venit) pentru angajaţi, la fel ca în cazul tichetelor de masă şi celor de vacanţă.

În total, angajaţii care au folosit platforma de beneficii flexibile BenefitOnline în primul semestru al acestui an au cheltuit 111 milioane de lei, aproape cât bugetele cheltuite pe tot parcursul întregului an 2018 (114 milioane de lei).

"Creşterile înregistrate în anumite categorii sunt, pe de-o parte, consecinţa bugetelor mai mari acordate de angajatori, dar, mai ales, sunt determinate de semnarea unor companii client cu mulţi angajaţi tineri (sub 30 de ani), care, statistic, îşi aleg beneficii precum Turism, Sport & Wellness, Sănătate, Tichete Culturale şi, mai nou, fac donaţii", spune Stelian Bogza.

Începând de anul acesta, angajaţii au putut folosi bugetele primite de la angajatori şi pentru a face donaţii către diferite cauze sociale, culturale sau de mediu.

"Am introdus o nouă opţiune de utilizare a bugetelor de beneficii în platformă, acoperind zona de responsabilitate socială: donaţiile. Acestea au fost incluse la solicitarea angajaţilor care doresc să împartă bugetul de beneficii primit de la angajatori cu cei care au mai multă nevoie de ajutor. În noua secţiune, angajaţii pot face donaţii din bugetul de beneficii, dar şi din fonduri personale către ONG-uri şi fundaţii, sprijinind, astfel, cauzele sociale, culturale, de educaţie sau de mediu cu care rezonează mai mult", mai spune Stelian Bogza.

Sumele alocate lunar de angajatori pentru beneficiile angajaţilor variază între 200 de lei şi circa 750 de lei per angajat, media lunară în 2018 fiind de aproximativ 355 de lei.

În primele 6 luni ale anului 2019, peste 141.000 de angajaţi la 287 de companii au utilizat aceste bugete şi au ales beneficiile dorite din platforma BenefitOnline.ro, dintr-o paletă de 3.354 de oferte disponibile, de la 2.052 de furnizori. La finalul anului trecut, în platformă erau 103.000 de angajaţi la 258 de companii, iar numărul de beneficii ajungea la 3.073, de la 1.794 de furnizori.

"Numărul mai mare de companii client şi suplimentarea bugetelor alocate de companiile deja incluse în platformă au sprijinit creşterea veniturilor BenefitOnline cu circa 43% în primul semestru din 2019, faţă de perioada similară din 2018. Până la finalul anului, business-ul BenefitOnline.ro va ajunge la o cifră de afaceri de 55 de milioane de lei şi circa 170.000 de utilizatori în platformă", se precizează în comunicat.

BenefitOnline.ro este o platformă online cu beneficii extrasalariale pentru angajaţi şi oferă companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea şi integrarea în contabilitate şi salarizare a beneficiilor acordate angajaţilor.

În prezent, mai mult de 156.000 de angajaţi din România, din peste 300 de companii, accesează platforma BenefitOnline.ro pentru a-şi alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paletă de peste 3.400 de beneficii disponibile, de la 2.200 de furnizori.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18659 / 19725
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...