ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

BERD, misiune de de diagnosticare a nevoilor de soluţii de supervisory technology la ASF

21 Ianuarie 2025   |   AGERPRES

Misiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări.

 
 
Reprezentanţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) se află în aceste zile la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pentru o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii, a anunţat, marţi, preşedintele instituţiei, Alexandru Petrescu.

"Avem chiar în aceste zile o misiune de diagnosticare, radiografiere a nevoilor de soluţii de supervisory technology, ce urmează a fi adoptate la nivelul Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru sectorul de asigurări şi, împreună cu BERD, sunt încrezător că vom ajunge la un nivel de digitalizare ca să ne pună în amonte de orice fel de posibile incidente, degradări economice, astfel încât Autoritatea să fie mai mult în poziţia de a corija şi de a recomanda şi mai puţin în poziţia de a constata diferite tipuri de insuccese economice, să le spunem", a declarat Alexandru Petrescu, la ceremonia de listare pe Bursă a emisiunii de obligaţiuni a companiei Autonom.


Misiunea reprezintă un exerciţiu de diagnoză cu privire la instrumentele IT folosite în activitatea de supraveghere în asigurări. La finalul acestui proiect de consultanţă, derulat cu finanţare BERD, vor fi făcute recomandări bazate pe practica similară, pentru îmbunătăţirea sistemului informatic necesar în activitatea de supraveghere în asigurări.

De asemenea, Alexandru Petrescu a vorbit despre proiectul de transformare digitală în valoare de 98,6 milioane de lei depus spre finanţare la finalul anului trecut.

Conform unui comunicat al instituţiei, proiectul a fost depus în cadrul apelului de proiecte aferent Programului Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare (PoCIDIF), Prioritatea 2, şi este menit să redefinească modul în care ASF îşi desfăşoară activitatea şi interacţionează cu piaţa financiară nebancară.

Odată evaluat şi acceptat la finanţare, proiectul, intitulat "Digitalizarea Accesului pentru Cetăţeni şi Companii la Investiţii prin Asigurarea unei Pieţe Financiare Sustenabile", va reprezenta un pas semnificativ în modernizarea şi eficientizarea funcţiilor de reglementare, autorizare, supraveghere şi control ale ASF, inclusiv a activităţii de petiţii şi de soluţionare alternativă a litigiilor, precum şi în zona de educaţie financiară.

Iniţiativa vine ca răspuns la nevoia de transformare digitală a proceselor interne de lucru, identificată în toate funcţiile de business ale ASF, şi la noile provocări în procesul de adoptare a cadrului european de reglementare ce susţine obiectivul de integrare a noilor concepte privind finanţele digitale şi finanţele sustenabile.

Obiectivul general al proiectului este implementarea unui sistem informatic integrat care să sprijine ASF în eforturile de dezvoltare şi diversificare a serviciilor publice electronice oferite către mediul de afaceri, administraţia publică şi publicul larg prin procese interne optimizate de tehnologii digitale.

Cu o perioadă de implementare de trei ani, proiectul va reprezenta o investiţie substanţială în viitorul procesului de supraveghere financiară din România, caracterizat de transparenţă, servicii publice îmbunătăţite pentru cetăţeni şi companii şi o interacţiune optimizată cu entităţile financiare reglementate şi supravegheate.

Totodată, implementarea acestui proiect va permite ASF să răspundă mai prompt provocărilor pieţei financiare care se află într-o continuă evoluţie, precum şi imperativelor de aliniere la priorităţile-cheie derivate din cadrul de reglementare la nivel european.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1787 / 20100
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy la vânzarea participației în Rătești Solar și a împrumuturilor acordate ca acționar către Econergy International, pentru 45,6 milioane EUR
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Filip & Company asistă OH Holding Limited în finalizarea tranzacției prin care fondul de investiții intră în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partener)
Filip & Company a asistat Victoriabank în finalizarea achiziției OCN “Microinvest” SRL în Republica Moldova. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocati stagiari promoția septembrie 2025 | Litigii
KPMG Legal - Toncescu și Asociații îl recrutează pe Alexandru Slujitoru de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener. Ramona Jurubiță, reconfirmată pentru al treilea mandat în funcția de Country Managing Partner al KPMG în România și Moldova
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...