ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Calitatea livrării trimiterilor poştale interne prioritare efectuate de Poşta Română, în consultare publică

17 Iunie 2020   |   AGERPRES

Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor incluse în sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile.

 
 
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) anunţă lansarea procedurii de consultare publică pe marginea calităţii livrării de către Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a trimiterilor poştale interne prioritare, în contextul desemnării operatorului poştal naţional ca furnizor de serviciu universal în domeniu până pe data de 31 decembrie 2024.

Conform reglementărilor Autorităţii, în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, Poşta Română are mai multe obligaţii, printre care şi cea de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor interne prioritare de corespondenţă din sfera serviciului universal, în greutate de până la 2 kg (inclusiv), cu respectarea următoarelor cerinţe minime de calitate: 85% din numărul total al acestor trimiteri de corespondenţă să fie livrate în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces, iar 97% din numărul total al acestor trimiteri de corespondenţă să fie livrate în maximum patru zile lucrătoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.


"Pentru evaluarea gradului de îndeplinire a acestor cerinţe minime de calitate, CNPR va avea obligaţia de a realiza anual măsurătorile necesare pentru livrarea trimiterilor interne prioritare de corespondenţă, în greutate de până la 2 kg (inclusiv). CNPR nu va avea obligaţia de a realiza aceste măsurători pentru localităţile incluse în lista celor considerate ca aflate în cazuri excepţionale sau situate în condiţii geografice excepţionale. Evaluarea anuală a respectării acestor cerinţe minime de calitate se va realiza de către CNPR prin încheierea unui contract cu un organism de monitorizare independent, privind efectuarea măsurătorilor de calitate. Măsurătorile se vor realiza pe baza rezultatelor celui mai recent fluxul real, determinat în conformitate cu prevederile Standardului SR EN 13850:2013. În plus, CNPR va avea obligaţia de a încheia contracte cu organisme independente de audit, atât pentru auditarea măsurătorilor de flux real, cât şi pentru auditarea modului în care s-au derulat măsurătorile de calitate", precizează ANCOM.

În plus, pe baza rezultatelor măsurătorilor de calitate, operatorul poştal naţional va trebui să întocmească anual un raport detaliat pe care îl va transmite autorităţii de reglementare spre aprobare, până la data de 15 mai a anului următor efectuării măsurătorilor, urmând să publice raportul pe propria pagină de internet în termen de 10 zile de la data aprobării.

Accesul la serviciul universal poştal reprezintă dreptul oricărei persoane de a beneficia de furnizarea permanentă a serviciilor incluse în sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, în orice punct de pe teritoriul României, la tarife accesibile.

Proiectul de decizie al ANCOM privind stabilirea condiţiilor şi procedurii de evaluare a gradului de îndeplinire a cerinţelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenţă interne prioritare, poate fi consultat pe pagina de Internet al Autorităţii, iar persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 29 iunie 2020.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 17222 / 19596
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
O nouă abordare pe piața avocaturii de business | Mihai Dudoiu și echipa Legal Ground construiesc o alternativă flexibilă la marile case de avocatură, propunând un model colaborativ și antreprenorial. „Legal hub” inovator, ce oferă servicii specializate în finanțări, tranzacții și litigii printr-o structură circulară, în care profesioniștii lucrează „la masa rotundă” pentru a oferi clienților soluții adaptate proiectelor lor
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...