ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Coface: În contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continuă să aibă o performanță ridicată, însă se confruntă cu noi provocări

05 Iunie 2019   |   BizLawyer

Sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei.

 
 
Produsele contrafăcute, comerțul electronic, importanța consumatorilor din China - chiar dacă este relativ cruțată de recesiuni, piața articolelor de lux trebuie să se adapteze unei economii aflată în schimbare radicală, dacă nu vrea să își piardă statutul excepțional.

În ciuda presupusei rarități, sunt peste tot! Produsele de lux, de la șampanie la ceasuri, mașini, bijuterii, articole haute couture și produse cosmetice, sunt etalate ostentativ în magazine, pe ecrane și în spații publice, iar această omniprezență reflectă o sănătate economică care este uneori considerată insolentă în fața recesiunilor din alte industrii. Mult timp, piața articolelor de lux părea a fi o excepție neafectată de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de simple.


O piață cu particularități puternice, însă egalizatoare
Articolele de lux sunt caracterizate în mod tradițional de produse de înaltă calitate, la un preț ridicat pentru ”puținii aleși” care doresc să își etaleze statutul social. Cultivând raritate și excepționalitate, se adresează populației care se presupune că poate face față recesiunilor economice globale. Însă acest peisaj se schimbă cu o nouă populație, care vrea să își etaleze succesul.

În 2018, piața articolelor de lux a crescut cu 5% (la 1,2 trilioane de euro), datorită consumului accelerat din China, cu o clasă de mijloc în creștere: consumatorii din China acoperă în prezent 33% din achizițiile globale de articole de lux și se așteaptă să atingă 46% din piața globală de articole de lux, reprezentând atât o oportunitate, cât și o amenințare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce în ce mai expusă incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabilă la posibile pierderi ale puterii de cumpărare.

Produsele contrafăcute și comerțul electronic, între riscuri și oportunități
Piața articolelor de lux se confruntă și cu alte amenințări, cum este falsificarea. Piața este estimată să atingă 1,8 trilioane USD în 2020, produsele contrafăcute provocând prejudicii de imagine și prejudicii financiare mărcilor vizate. Bazându-se pe aceeași dorință de recunoaștere socială, achiziția articolelor de lux contrafăcute afectează atât dezirabilitatea mărcii, cât și încrederea cumpărătorilor. De exemplu, un studiu din Marea Britanie a arătat că 66% dintre consumatorii care au achiziționat un produs contrafăcut în necunoștință, nu au mai avut încredere în marca respectivă și 44% dintre ei au încetat să mai cumpere produse ale mărcii respective, de frica contrafacerii. Pe de altă parte, unele bunuri contrafăcute sporesc reputația mărcii originale, din dorința de a deține un articol original al mărcii.

Comerțul electronic are și el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Deși a reprezentat doar 10% din vânzările din 2018, se așteaptă să crească la 25% în 2025. Cu toate acestea, multe mărci rezistă comerțului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (dacă se cunoaște faptul că marca nu vinde online, cumpărătorul are mai puține șanse să fie înșelat) însă mai presus de toate, pentru a menține legătura unică cu clientul, prin achiziția directă în magazine, un element cheie al loialității și diferențierii.

Prin urmare, sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei. Prognozele sunt optimiste, în ciuda recesiunii economice globale așteptate (COFACE estimează o activitate economică globală de 2,9% în 2019 față de 3,2% în 2018). Activitatea economică din China, comerțul electronic și produsele contrafăcute din China reprezintă riscuri care pot afecta negativ piața articolelor de lux, dar care în același timp, pot crea oportunități. Rămâne la latitudinea mărcilor de lux să rămână vigilente în menținerea specificității lor, ținând cont de evoluția mediului în care activează.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14998 / 15627
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Vlăsceanu & Partners a asistat Ratesti Solar Plant în obținerea unei finanțări de 60 mil. €. CMS a fost de partea finanțatorilor, cu o echipă coordonată de partnerul Ana Radnev
Schoenherr, desemnată de Mergermarket drept firma anului în domeniul fuziunilor și achizițiilor în Europa Centrală și de Est
LegiTeam: CMS is looking for a Senior Associate for the Corporate and M&A Practice Group
INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: Cele mai multe tranzacții care se fac în momentul actual sunt cele cu investitori strategici care vor să intre pe piața din România sau sunt deja prezenți și vor să își mărească cota de piață. În această perioadă, sell-side sunt fondurile de private equity, iar buy-side sunt strategici. Distressed, aproape deloc
LegiTeam: CMS is looking for an Associate | Real Estate and Construction Lawyer
Pentru BRD, cea mai bună protecție în materie de Concurență este asigurată de colaborarea dintre echipa internă de juriști și firmele de avocatură | De vorbă cu Ioana Sandu – Cazan, responsabil cu Programul de conformare cu Dreptul Concurenței și Gabriel Marin, Șef Serviciu Litigii în cadrul Departamentului Juridic al băncii, despre politica solidă a băncii și proiectele interesante din acest segment, interacțiunea cu autoritatea de Concurență și colaborarea cu echipele externe de avocați
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru departamentul Litigii (5-7 ani experiență)
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și CIRDI | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 6 firme pentru fiecare lot. Termen strâns pentru depunerea ofertelor
LegiTeam | BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari
EXCLUSIV - Finanțele plătesc anul acesta peste 2 mil. E avocaților care blochează, în mai multe jurisdicții, încercările fraților Micula de a executa statul român. Ce firme de avocați au fost angajate în SUA, UK, Belgia, Luxemburg, Franța și Suedia și ce onorarii primește fiecare
Stratulat Albulescu a asistat compania Respira Verde si fondatorii acesteia cu privire la exit-ul partial catre OMV Petrom. Cristina Man (Partner) a coordonat echipa
LegiTeam | BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați definitivi
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...