ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Coface: În contextul unei recesiuni economice globale, articolele de lux continuă să aibă o performanță ridicată, însă se confruntă cu noi provocări

05 Iunie 2019   |   BizLawyer

Sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei.

 
 
Produsele contrafăcute, comerțul electronic, importanța consumatorilor din China - chiar dacă este relativ cruțată de recesiuni, piața articolelor de lux trebuie să se adapteze unei economii aflată în schimbare radicală, dacă nu vrea să își piardă statutul excepțional.

În ciuda presupusei rarități, sunt peste tot! Produsele de lux, de la șampanie la ceasuri, mașini, bijuterii, articole haute couture și produse cosmetice, sunt etalate ostentativ în magazine, pe ecrane și în spații publice, iar această omniprezență reflectă o sănătate economică care este uneori considerată insolentă în fața recesiunilor din alte industrii. Mult timp, piața articolelor de lux părea a fi o excepție neafectată de recesiune. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de simple.


O piață cu particularități puternice, însă egalizatoare
Articolele de lux sunt caracterizate în mod tradițional de produse de înaltă calitate, la un preț ridicat pentru ”puținii aleși” care doresc să își etaleze statutul social. Cultivând raritate și excepționalitate, se adresează populației care se presupune că poate face față recesiunilor economice globale. Însă acest peisaj se schimbă cu o nouă populație, care vrea să își etaleze succesul.

În 2018, piața articolelor de lux a crescut cu 5% (la 1,2 trilioane de euro), datorită consumului accelerat din China, cu o clasă de mijloc în creștere: consumatorii din China acoperă în prezent 33% din achizițiile globale de articole de lux și se așteaptă să atingă 46% din piața globală de articole de lux, reprezentând atât o oportunitate, cât și o amenințare pentru industria articolelor de lux care va fi din ce în ce mai expusă incertitudinilor economice ale acestei clase de mijloc care este mai vulnerabilă la posibile pierderi ale puterii de cumpărare.

Produsele contrafăcute și comerțul electronic, între riscuri și oportunități
Piața articolelor de lux se confruntă și cu alte amenințări, cum este falsificarea. Piața este estimată să atingă 1,8 trilioane USD în 2020, produsele contrafăcute provocând prejudicii de imagine și prejudicii financiare mărcilor vizate. Bazându-se pe aceeași dorință de recunoaștere socială, achiziția articolelor de lux contrafăcute afectează atât dezirabilitatea mărcii, cât și încrederea cumpărătorilor. De exemplu, un studiu din Marea Britanie a arătat că 66% dintre consumatorii care au achiziționat un produs contrafăcut în necunoștință, nu au mai avut încredere în marca respectivă și 44% dintre ei au încetat să mai cumpere produse ale mărcii respective, de frica contrafacerii. Pe de altă parte, unele bunuri contrafăcute sporesc reputația mărcii originale, din dorința de a deține un articol original al mărcii.

Comerțul electronic are și el un impact considerabil asupra industriei articolelor de lux. Deși a reprezentat doar 10% din vânzările din 2018, se așteaptă să crească la 25% în 2025. Cu toate acestea, multe mărci rezistă comerțului electronic, de frica contrafacerii pe de o parte (dacă se cunoaște faptul că marca nu vinde online, cumpărătorul are mai puține șanse să fie înșelat) însă mai presus de toate, pentru a menține legătura unică cu clientul, prin achiziția directă în magazine, un element cheie al loialității și diferențierii.

Prin urmare, sănătatea pieței articolelor de lux este strâns legată de diverși factori globali și nu este complet deconectată de restul economiei. Prognozele sunt optimiste, în ciuda recesiunii economice globale așteptate (COFACE estimează o activitate economică globală de 2,9% în 2019 față de 3,2% în 2018). Activitatea economică din China, comerțul electronic și produsele contrafăcute din China reprezintă riscuri care pot afecta negativ piața articolelor de lux, dar care în același timp, pot crea oportunități. Rămâne la latitudinea mărcilor de lux să rămână vigilente în menținerea specificității lor, ținând cont de evoluția mediului în care activează.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18902 / 19531
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci în legătură cu prima emisiune de obligațiuni verzi a Electrica, în valoare de 500 de milioane de euro. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Țuca Zbârcea & Asociații salvează Asociația Municipală de Fotbal București de la dizolvare | Dosarul, preluat abia după pronunțarea hotărârii definitive de dizolvare. Dan Cristea (Partener): “Admiterea unei căi extraordinare de atac este un eveniment”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...