ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Colliers: Piața hotelieră ar putea să înceapă să-și revină din toamnă dacă repornește în sezonul vacanțelor. Dezvoltatorii și investitorii așteaptă cu interes redeschiderea

16 Iunie 2020   |   BizLawyer

Aproape 50% din numărul total de camere din Capitală sunt operate de către branduri internaționale sau branduri locale bine reprezentate și se bucură de un grad de încredere mult mai mare decât hotelurile operate local, cu un nivel de recunoaștere mic

 
 
Industria hotelieră continuă să fie atractivă pentru dezvoltatorii și investitorii imobiliari, în ciuda incertitudinilor din perioada următoare. Puternic afectați de criza generată de coronavirus, mulți operatori hotelieri mizează pe redeschiderea în lunile de vacanță pentru a debloca activitatea și a începe să recupereze teren. Piața ar putea reveni la un grad de ocupare de 50-60% pentru hotelurile operate de branduri recunoscute spre finalul acestui an, în scenariul în care situația epidemiologică rămâne stabilă sau chiar începe să se îmbunătățească, apreciază consultanții Colliers International.

În luna martie, prima luna oficială de pandemie, hotelurile din România s-au confruntat cu o scădere de 68% a numărului de turiști, conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). În București, gradul de ocupare a fost de doar 15% în martie și aprilie, iar majoritatea hotelurilor și-au închis porțile pentru a face față economic scăderii semnificative a cifrelor de afaceri. Declinul a fost mai mare decât în alte colțuri ale lumii, ținând cont că în Europa numărul de turiști s-a redus, în martie, cu doar 19%, iar la nivel mondial scăderea a fost de 57%, potrivit World Tourism Organization.


„Vestea bună este că, în România, peste 50% din industria ospitalității este asigurată de turismul intern, care are toate premisele să se relanseze mai repede decât turismul internațional. În ceea ce privește turismul din București, o pondere importantă, de peste 60% din cerere, este creată de turismul de afaceri. Deși este posibil ca turistul corporate să își schimbe comportamentul, alegând, în unele cazuri, întâlnirile online în detrimentul deplasărilor, totuși, ne așteptăm ca acest segment al pieței să fie primul care deblochează cererea venită din partea turiștilor străini, chiar în viitorul foarte apropiat”, explică Raluca Buciuc, Partner & Head of Valuation Services and Hospitality Advisory Services în cadrul Colliers International.

Astfel, media gradului de ocupare în București ar putea ajunge la 40-45% la finalul acestui an, iar venitul pe cameră disponibilă al hotelurilor din Capitală ar putea înregistra același nivel ca cel de dinainte de pandemie, de aproximativ 87 euro, într-un an sau chiar un an și jumătate de la momentul declarării pandemiei.

Turiștii vor migra dinspre hotelurile mici locale către hotelurile operate de branduri cu renume

Aproape 50% din numărul total de camere din Capitală sunt operate de către branduri internaționale sau branduri locale bine reprezentate și se bucură de un grad de încredere mult mai mare decât hotelurile operate local, cu un nivel de recunoaștere mic. Prin urmare, este posibil să aibă loc, ca primă tendință, mutarea din structuri de cazare locale către hotelurile operate de branduri cu renume, chiar dacă prețul plătit va fi mai mare.

„Diferența de cost acceptată va fi prețul pe care turistul îl va plăti în schimbul unui grad de siguranță mai mare oferit de operatorii care au posibilitatea financiară să implementeze cerințele de siguranță și igienă impuse de autorități și care doresc să își mențină imaginea pe care o au în piață referitoare la niște standarde de calitate superioară”, completează Raluca Buciuc.

România nu are un risc economic foarte mare pe fondul încetinirii activității sectorului turistic, acesta reprezentând momentan doar 3% din Produsul Intern Brut (PIB), față de Spania (12%), de exemplu, sau Ungaria, unde acest procent ajunge la 7%. Astfel, consultanții Colliers International se așteaptă ca turismul să fie susținut într-o proporție mai mare de alte sectoare economice, care își vor reveni mai repede, cum ar fi sectorul serviciilor sau transporturile și logistica.

Șantierele hotelurilor aflate în dezvoltare și-au continuat activitatea

De altfel, fondurile alocate la nivel mondial pentru relansarea economiei vor avea consecințe directe în revenirea industriei hoteliere. La nivel local, nu a fost anunțat încă un pachet de măsuri specifice acestei industrii, fapt care îngreunează realizarea unui plan de afaceri pentru redeschiderea hotelurilor, dar măsuri precum scutirea de la taxele locale sau a plății impozitului pe venit pentru o anumită perioadă, ajutorul acordat pentru plata salariilor angajaților sau a implementării măsurilor de siguranță, ar putea ajuta operatorii să treacă cu bine peste această perioadă grea, subliniază consultanții Colliers International.

„În segmentul hotelurilor, șantierele au continuat activitatea de construcție și în timpul carantinei cauzate de Covid-19. Proprietarii de hoteluri, însă, s-au găsit într-o fază de înghețare a activității, deocamdată fără un orizont clar, chiar dacă au continuat să rămână activi sau au fost nevoiți să închidă unitățile și să ia măsuri drastice, precum reducerea personalului. Partea pozitivă este că au putut beneficia de măsurile luate de autorități pentru sprijinirea întreprinderilor și de disponibilitatea și flexibilitatea creditorilor, care au acordat amânări de plăți și au reformulat modelul de afaceri în noul context”, a spus Anca Merdescu, Associate Director of Investment Services at Colliers International.

„În perspectivă, există încă multă incertitudine pe fondul evoluției pandemiei de Covid-19 și a implicațiilor privind călătoriile. Cu toate acestea, dacă ar fi să ne gândim de acum încolo, considerând că afacerile hoteliere din România se aflau într-o fază de creștere înainte de actualul context, iar nivelul de îndatorare nu este foarte mare, efectul cel mai probabil în viitorul apropiat va fi diminuarea profiturilor, în unele cazuri semnificativă, dar, cel puțin în ceea ce privește hotelurile afiliate la mărci internaționale, nu ne așteptăm la situații mai drastice, cum ar fi închiderea afacerii sau vânzarea la prețuri reduse, sub piață”, a concluzionat Anca Merdescu.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14267 / 16628
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...