ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Comisia Europeană pune la dispoziţie un miliard de euro pentru puncte de reîncărcare şi de realimentare

01 Martie 2024   |   AGERPRES

Potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar, este disponibilă o sumă de un miliard de euro pentru sprijinirea instalării de infrastructuri de aprovizionare cu combustibili alternativi pentru transportul rutier, maritim, aerian şi pe căi navigabile interioare de-a lungul reţelei transeuropene de transport (TEN-T).

 
 
Comisia Europeană a lansat, vineri, o cerere de propuneri în cadrul Mecanismului pentru interconectarea Europei - Mecanismul destinat infrastructurii pentru combustibili alternativi (MICA).

Potrivit unui comunicat de presă al Executivului comunitar, este disponibilă o sumă de un miliard de euro pentru sprijinirea instalării de infrastructuri de aprovizionare cu combustibili alternativi pentru transportul rutier, maritim, aerian şi pe căi navigabile interioare de-a lungul reţelei transeuropene de transport (TEN-T).

În ceea ce priveşte reţeaua rutieră, Comisia Europeană oferă sprijin pentru staţiile de reîncărcare cu energie electrică de mare putere şi de realimentare cu hidrogen, precum şi pentru staţiile de reîncărcare în megawaţi pentru vehicule grele. În cadrul aeroporturilor, Comisia oferă sprijin pentru aprovizionarea cu energie electrică şi cu hidrogen. De asemenea, în ceea ce priveşte porturile, Comisia sprijin pentru aprovizionarea cu energie electrică şi cu hidrogen şi, pentru prima dată, pentru instalaţiile de buncheraj cu amoniac şi metanol.


"Numărul tot mai mare de cereri pentru Mecanismul destinat infrastructurii pentru combustibili alternativi confirmă relevanţa acestui instrument de finanţare pentru sectorul european al transporturilor. Cererea de propuneri pe care o lansăm astăzi pune la dispoziţie încă un miliard de euro pentru instalarea de infrastructuri pentru combustibili alternativi pe şosele, inclusiv pentru transportul urban din oraşe, în porturi şi în aeroporturile din întreaga Uniune. Aceasta poate reprezenta o importantă acoperire a decalajelor în ceea ce priveşte investiţiile masive necesare în scopul asigurării unei infrastructuri sustenabile şi accesibile pentru vehiculele electrice şi încurajez cu fermitate toate statele membre, în special pe cele din Europa de Est şi de Sud, să o utilizeze", a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.

Această a doua fază a MICA (2024-2025) va sprijini punctele de reîncărcare cu energie electrică şi cu hidrogen de pe principalele coridoare şi din principalele noduri de transport ale Uniunii Europene. Acest lucru corespunde obiectivelor noului Regulament privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA) referitoare la punctele de reîncărcare accesibile publicului, precum şi obiectivelor iniţiativei ReFuelEU în domeniul aviaţiei şi ale iniţiativei FuelEU în domeniul maritim.

Solicitanţii îşi pot depune propunerile înainte de oricare dintre cele trei date-limită: 24 septembrie 2024, 11 iunie 2025 şi 17 decembrie 2025.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1249 / 17692
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dinamică nouă, caracterizată printr-un apetit crescut al investitorilor pentru tranzacții | Piața de M&A a crescut cu 8,2% în T1-T3. Jucătorii strategici au rămas principalii actori, cei mai activi investitori fiind din SUA
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Mușat & Asociații a asistat Naxxar Renewable Energy cu privire la vânzarea pachetului rămas de 40% din Naxxar Wind Farm Four către grupul polonez Polenergia. Mandat complex care a cuprins, printre altele, aspecte de M&A, finanțări și navigarea prin reglementările sofisticate specifice sectorului energetic
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA : “Procedura arbitrală în arbitrajul instituționalizat” | Înscrierile se fac până pe 10 octombrie
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
EXCLUSIV | O companie din grupul controlat de ”regele eolienelor” a trimis Ministerului Finanțelor o notificare de arbitraj și o cerere de soluționare pe cale amiabilă a disputei. Tratatul Cartei Energiei, temeiul juridic al conflictului cu statul român
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocați stagiari | Litigii
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Voichița Crăciun, Head of legal and compliance - PAID România, profesionist 20 de ani experiență, care a acordat servicii de asistență juridică și reprezentare în proiecte complexe, unor companii interne și internaționale, în diferite domenii de activitate: ”Planurile de viitor sunt strâns legate de cele ale companiei pentru care lucrez și unde doresc să continui să aduc un plus de valoare prin activitatea mea și a departamentului pe care îl coordonez”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Tranzacțiile în arbitraj (Powered by ZRVP)
Avocații din practica de Protecția Datelor de la NNDKP spun că există în continuare prevederi neclare în legislație și „pete albe” de reglementare | Iurie Cojocaru (Partener): “De foarte multe ori, clienții se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește ștergerea datelor sau oferirea unor răspunsuri adecvate la solicitările de exercitare de drepturi, în condițiile în care legislația, ghidurile și jurisprudența oferă prea puțin spațiu de manevră”
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...