Arthur Hunt | În România, 4 din 10 persoane care aplică pentru o poziție cheie într-o companie, refuză prima ofertă de angajare
24 Februarie 2022 BizLawyer
• Chiar dacă aplică pentru roluri middle & top în companii, 40% dintre candidații selectați în urma proceselor de recrutare nu sunt mulțumiți de prima ofertă de angajare • Printre motivele pentru care candidații refuză ofertele de angajare se numără și cele legate de pandemie: vor un program flexibil cu posibilitatea de a lucra de acasă, nu sunt dispuși să călătorească sau iau în calcul dificultatea de acomodare • Durata unui proces de recrutare a crescut chiar și cu 2 săptămâni.
Pe de altă parte, din 10 oferte transmise de companii candidaților selectați, doua sunt acceptate, dar nu și onorate, candidații refuzând să semneze contractul.
Fenomenul este surprinzător la acest nivel de senioritate, apreciază specialiștii Arthur Hunt România. Printre motivele invocate de cei care refuză ofertele sau nu le onorează sunt: ingrijorările sanitare pentru familie, mai ales pentru posturile care implică și călătorii; contraoferta actualilor angajatori; „capitalul de încredere” de care se bucură sau nu viitorul angajator; dificultatea acomodării sau construirii de noi relații la noul loc de muncă, în contextul lucrului de acasă sau în sistem hibrid.
“Candidații care acceptă oferta, dar refuză să semneze un contract de muncă sau dispar pur și simplu, obțin de obicei un avantaj financiar pe termen scurt. Însă, pe termen lung, ies din atenția consultanților privind dezvoltarea carierei și își limitează accesul la oportunități”, declară Sorin Roibu, Managing Partner Arthur Hunt România.
Chiar dacă se anunță relaxarea restricțiilor sanitare, candidații caută și în 2022 un angajator care să le ofere program flexibil și să aibă posibilitatea de a lucra de acasă. 6 din 10 dintre aceștia refuză să meargă mai departe în procesul de recrutare, dacă poziția pentru care au aplicat presupune prezența fizică la serviciu.
Specialiștii Arthur Hunt le recomandă candidaților să reevalueze atent planul de carieră, analizând în ce măsură se potrivește cu ce își doresc pe termen mediu și lung. De asemenea, trebuie să evalueze realist, din primele faze ale procesului de recrutare, impactul schimbării angajatorului asupra tuturor aspectelor vieții lor, personale și profesionale. De asemenea, să evalueze și viitorul angajator și să își structureze condițiile „nenegociabile” încă din fazele timpurii ale procesului de recrutare.
Care sunt principalele recomandări ale specialiștilor Arthur Hunt pentru angajatori, în acest context?
► Consolidarea componentei de employer branding.
► Organizarea fluidă a proceselor de intervievare, de feedback și de luare a deciziilor - pentru a crește calitatea experienței candidaților în procesele de recrutare.
► Să aibă interacțiuni memorabile și eficiente cu candidații, dar și să marketeze echilibrat postul în raport cu organizația.
► Nu în ultimul rând, companiile trebuie să își ajusteze programele de on-boarding în condițiile de lucru hibrid, pentru a asigura conectarea umană a noilor angajați cu echipele existente și organizația în sine.
► Asistarea candidaților în procesul luării deciziei de angajare, prin lărgirea contextului asupra carierei candidaților și contextul familial, pe termen scurt, mediu și lung.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 12004 / 20410 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
Avocații din practica de Real Estate de la Bondoc și Asociații rămân arhitecții juridici ai proiectelor imobiliare complexe. Atuurile unei echipe valoroase: expertiză transversală, gândire strategică, cultură a responsabilității, rigoare și creativitate juridică | De vorbă cu Cosmin Stăvaru (Partener) despre modul în care lucrează nucleul interdisciplinar capabil să gestioneze simultan riscuri, calendar și cerințe, să anticipeze blocaje și să ofere siguranță clienților, într-o piață volatilă, dar încă plină de oportunități
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





