ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

INS: Înmatriculările noi de autovehicule au crescut cu 12,7%, în T3; ponderea autoturismelor rulate a ajuns la 72,7%

04 Noiembrie 2021   |   Agerpres

Înmatriculările de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor s-au majorat la toate categoriile, astfel: autotractoare - cu 32,9%, autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 31,2% şi remorci/semiremorci - cu 10,9%.

 
 
Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 12,7%, în trimestrul al treilea din acest an, faţă de acelaşi interval din anul anterior, iar ponderea înregistrărilor noi de autoturisme importate second hand în total a fost de 72,2%, arată datele publicate, joi, de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat majorări la categoriile autoturisme (+13,1%) şi mopede/motociclete (+3,6%). Totodată, scăderi au fost consemnate la categoria autobuze şi microbuze (-18,6%).

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, au fost înregistrate creşteri în cazul mopedelor şi motocicletelor (+25,8%) şi autoturisme (+15,9%), în timp ce la categoria autobuze şi microbuze s-a consemnat o scădere de 39,9%.


Potrivit sursei citate, în T3 din 2021 faţă de T3 din 2020, categoriile autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) şi autotractoare au crescut cu 1,9%, fiecare. În schimb, înmatriculările de remorci şi semiremorci au scăzut cu 1,3%.

De asemenea, înmatriculările de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor s-au majorat la toate categoriile, astfel: autotractoare - cu 32,9%, autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 31,2% şi remorci/semiremorci - cu 10,9%.

Comparativ cu trimestrul II din anul în curs, în al treilea trimestru din 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat un salt de 15,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, respectiv o scădere cu 6,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%. În categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule (25,7%) au fost clasificate în norma de poluare Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule (30%) au fost clasificate Non-Euro.

Statistica oficială relevă faptul că, în intervalul analizat, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat la categoria autocamioane în proporţie de 30,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (33,1%), în timp ce în categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale mai mult de un sfert (26,4%) dintre acestea au fost clasificate în norma Non-Euro.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12426 / 19553
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...