
KeysFin: Cifra de afaceri în retailul alimentar din România, estimată la circa 125 miliarde de lei în acest an
09 Aprilie 2020
BizLawyerCele mai mari 10 companii din retailul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de 57 de miliarde de lei, generând peste 53% din cifra de afaceri totală înregistrată în industrie.
![]() |
Cifra de afaceri în retailul alimentar din România ar urma să ajungă, în acest an, la aproape 125 de miliarde de lei, după ce, în 2019, estimările arată depăşirea valorii de 112 miliarde de lei, conform unei analize recente realizată de KeysFin.
Conform datelor oficiale, la nivelul anului 2018, primii cinci jucători din industria de retail alimentar au contribuit cu aproape 660 de milioane de lei la bugetul statului, ceea ce constituie 42% din totalul de 1,6 miliarde de lei din industrie.
De asemenea, cele mai mari 10 companii din retailul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de 57 de miliarde de lei, generând peste 53% din cifra de afaceri totală înregistrată în industrie.
Liderul pieţei de retail alimentar continuă să fie Kaufland România SCS, cu o cifră de afaceri de 10,9 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de peste 10%. De altfel, compania germană este şi cel mai profitabil jucător din piaţă, înregistrând un profit net de 788 milioane de lei, cu 18% mai mult decât în 2017, şi, totodată, reprezintă cel mai mare contributor la bugetul statului, cu 233 milioane de lei, în 2018.
Conform datelor oficiale, la nivelul anului 2018, primii cinci jucători din industria de retail alimentar au contribuit cu aproape 660 de milioane de lei la bugetul statului, ceea ce constituie 42% din totalul de 1,6 miliarde de lei din industrie.
De asemenea, cele mai mari 10 companii din retailul alimentar au avut o cifră de afaceri cumulată de 57 de miliarde de lei, generând peste 53% din cifra de afaceri totală înregistrată în industrie.
Liderul pieţei de retail alimentar continuă să fie Kaufland România SCS, cu o cifră de afaceri de 10,9 miliarde de lei şi o cotă de piaţă de peste 10%. De altfel, compania germană este şi cel mai profitabil jucător din piaţă, înregistrând un profit net de 788 milioane de lei, cu 18% mai mult decât în 2017, şi, totodată, reprezintă cel mai mare contributor la bugetul statului, cu 233 milioane de lei, în 2018.
Ierarhia din retailul alimentar, după cifra de afaceri, este completată de Lidl Discount, Carrefour România SRL, Profi Rom Food SRL şi Auchan România SA.
Potrivit KeysFin, industria de retail alimentar număra peste 229.000 de angajaţi, în 2018, dintre care cei mai mulţi lucrau pentru Profi Rom Food SRL, respectiv 13.578 dintre aceştia.
"Creşterea afacerilor din retailul alimentar a fost însoţită şi de o evoluţie accentuată a profitabilităţii. În 2018, profitul net al companiilor din domeniu a înregistrat o creştere cu 8% în comparaţie cu anul precedent şi a fost cu 224% mai mare decât în 2009, însumând aproape 3,8 miliarde de lei. Primii 5 jucători au înregistrat cumulat un profit net de 1,8 miliarde de lei, ceea ce a constituit 47,5% din total, în 2018. Rezultatul net (profit minus pierdere netă) s-a îmbunătăţit semnificativ de la o pierdere de peste un miliard de lei în 2011, la un rezultat net pozitiv de 2,6 miliarde de lei înregistrat la nivelul anului 2018", notează sursa citată.
Specialiştii KeysFin evidenţiază, pe baza datelor oficiale centralizate, că dintre cele aproape 55.000 de companii analizate, mai puţin de jumătate 23.900 (43%) au obţinut profit, 20.300 (37%) fiind în pierdere, iar restul având un rezultat nul, în 2018.
În ceea ce priveşte numărul firmelor din retailul alimentar, acesta a scăzut cu 2,2%, în comparaţie cu anul 2017, şi cu 14% faţă de 2009, ajungând la 54.900 de companii.
Analiştii KeysFin estimează că procesul de consolidare a industriei a continuat în 2019, iar pandemia de COVID-19 va contribui la accentuarea acestuia, în acest an.
"Retailul alimentar va fi însă la nivel agregat unul dintre segmentele cel mai puţin afectate de pandemie alături de Farma, Sănătate&asistenţa socială, IT&C, Agricultură (dependentă însă de condiţiile meteo) şi distribuitorii de energie&gaze şi cei de apă& salubritate. Potrivit datelor Registrului Comerţului, în România cel mai mare număr de companii suspendate s-a înregistrat în 2009, când 134 mii firme au apelat la această procedură. În 2019 numărul de companii suspendate a scăzut cu 22% faţă de 2018 şi a fost cu 90% sub maximul istoric, ajungând la 14 mii. La nivelul întregii economii, pentru primele două luni din 2020, datele furnizate de Registrul Comerţului indică o scădere a numărului de suspendări cu 37%, comparativ cu anul 2019, la 2.216 companii", se arată în analiza de specialitate.
Până în acest moment, în primul trimestru din 2020, inclusiv luna martie, numărul de suspendări s-a situat în apropierea nivelului din aceeaşi în perioadă a anului trecut, respectiv la aproximativ 4.200 de companii, cele mai multe din comerţ, activităţi profesionale şi industria prelucrătoare, "ceea ce arată că antreprenorii români nu s-au grăbit să-şi suspende imediat activitatea". Cu toate acestea, specialiştii estimează că numărul suspendărilor va creşte semnificativ în trimestrul al doilea.
În privinţa cererii crescute de alimente, pe fondul pandemiei de coronavirus, din datele Consiliului Concurenţei, pe baza Monitorului Preţurilor, citate de KeysFin, în martie, salamul, roşiile proaspete, laptele şi merele s-au scumpit cel mai mult. Astfel, dacă un litru de lapte costa 3,94 lei, în decembrie 2019, acesta ajunsese să coste 4,95 lei în 23 martie 2020.
"Marii retaileri au reacţionat rapid la sesizările clienţilor cu privire la scumpiri şi au făcut un angajament de a plafona preţurile la produsele de bază. Primul a fost Carrefour România care a anunţat, recent, că plafonează preţurile pentru 500 de produse de bază până de Paşte, fiind urmat de Mega Image", completează sursa citată.
Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companii la Ministerul Finanţelor Publice (la sfârşitul perioadei) care au ca domeniu principal de activitate: Comerţ cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi şi tutun, Comerţ cu amănuntul in magazine nespecializate, cu vânzare predominanta de produse alimentare, băuturi si tutun, Comerţ cu amănuntul al fructelor şi legumelor proaspete, în magazine specializate.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17700 / 19675 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
Tranzacție majoră în energia verde: RTPR asistă OX2 la vânzarea unui parc eolian de 96 MW. Echipă cu avocații A&O Shearman pe parte juridică, EY - consultant financiar pentru vânzător
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr i-a asistat pe fondatorii Purcari Wineries în legătură cu oferta publică de preluare voluntară de acțiuni ale companiei de către Maspex. Narcisa Oprea (partener) a coordonat echipa
bpv GRIGORESCU ȘTEFĂNICĂ și Andronic and Partners au gestionat juridic, în plan local, achiziția startup-ului Planable, fondat în Moldova și România, de către SE Ranking. Firme de avocatură din SUA și Moldova, în tranzacție
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
Filip & Company a asistat OLX în vânzarea Kiwi Finance | Alina Stancu Bîrsan, partener: ”Această tranzacție reflectă dinamica accelerată a pieței locale de servicii financiare și interesul în creștere pentru tranzacții în segmente-cheie”
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...