Magazinele online au înregistrat un trafic în scădere de până la 25%, în perioada 24 februarie - 7 martie (analiză)
25 Martie 2022 Agerpres
Conform datelor centralizate de Gun Media, declanşarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nişele, iar procentele diferă pe diferite segmente, fluctuează şi în funcţie de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.
Traficul magazinelor online a scăzut între 15% şi 25%, în intervalul 24 februarie - 7 martie, faţă de o perioadă normală, semn că românii sunt mult mai rezervaţi în achiziţii şi că au renunţat la cumpărăturile de impuls, reiese dintr-o analiză realizată de o agenţie de marketing digital.
Conform datelor centralizate de Gun Media, declanşarea evenimentelor din Ucraina a generat scăderi pe toate nişele, iar procentele diferă pe diferite segmente, fluctuează şi în funcţie de maturitatea brandului, însă trendul de scădere a fost clar.
"La izbucnirea războiului chiar aveam campanii mari de vânzare online în plină desfăşurare. Am menţinut campaniile, dar mult mai rezervaţi în mesaje, atenţi la reacţia comunităţii şi cu ochii aţintiţi pe felul în care performau bugetele. A părut că se repetă istoria pentru cumpărăturile online. Acum, la o lună de la izbucnirea războiului în Ucraina, suntem în proces de revenire la normalitate", a explicat Robert Trandafir, co-fondator Gun Media.
Analiza de specialitate arată, totodată, că, în perioadă de referinţă, au fost înregistrate creşteri ale interacţiunii şi fluxului de subiecte din social media pe subiecte de război, au scăzut volumele de căutare în Google, website-urile au înregistrat trafic mai puţin, iar achiziţiile online au scăzut cu până la 15% faţă de o perioadă normală. Totodată, atât rata de conversie, cât şi veniturile au scăzut.
"Scăderea achiziţiilor online de la finalul lunii februarie ne-a făcut să realizăm încă o dată că piaţa reacţionează la orice fel de evenimente externe şi că este foarte important să ne adaptăm campaniile la context. Până atunci, începutul de an fusese unul promiţător pentru majoritatea magazinelor online din portofoliul Gun Media, agenţie de performance în marketingul online. Vedeam o creştere medie a numărului de achiziţii de aproximativ 25% vs. 2021, unele magazine ajungând şi până la 55% creştere a tranzacţiilor online. Această evoluţie a depins de nişă, de maturitatea brandului, de consecvenţa în comunicare şi bugetele investite", susţine specialistul în eCommerce.
Totuşi, premisele sunt optimiste şi arată o creştere, pe ansamblu, a pieţei de comerţ electronic din România, în acest an.
"La final de martie putem vedea o creştere medie a achiziţiilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de aproximativ 20%. La final de trimestru I, premisele acestui an sunt sunt optimiste. În mod normal piaţa de e-commerce va continua creşterea în 2022", a menţionat Trandafir.
Gun Media este agenţie de performance în digital marketing, parteneră Google din anul 2013. În 2022, compania s-a clasat în Top 3 parteneri Google în România, iar din 2020 a devenit Facebook Marketing Partner.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 11600 / 20396 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





