ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ministerul Culturii anunţă un pachet de măsuri menit să sprijine reluarea activităţii operatorilor din domeniu

25 Ianuarie 2021   |   AGERPRES

Conform comunicatului, Ministerul Culturii a centralizat şi analizat propunerile înaintate anul trecut şi a elaborat un pachet de sprijin financiar care urmăreşte relansarea activităţii culturale a aproximativ 5.700 de beneficiari.

 
 
Ministerul Culturii anunţă adoptarea unui pachet de măsuri menit să sprijine reluarea activităţii operatorilor din domeniu, printre care redeschiderea spaţiilor culturale, pregătirea pentru aprobare a schemelor de ajutor financiar şi extinderea planului de măsuri pentru susţinerea întregului sector cultural şi în 2021.

"În contextul pandemiei COVID-19, care a afectat grav sectorul cultural din România, Ministerul Culturii a pregătit un pachet de măsuri menit să sprijine reluarea activităţii operatorilor din domeniu şi, implicit, relansarea ofertelor culturale pentru publicul larg. (...) Redeschiderea spaţiilor culturale reprezintă un prim pas în vederea relansării activităţilor culturale, ţinând seama şi de accelerarea procesului de vaccinare împotriva COVID-19 în România", informează un comunicat al Ministerului Culturii, transmis luni AGERPRES.


Ministerul Culturii precizează că a iniţiat discuţii cu Ministerul Sănătăţii şi cu alte ministere de resort asupra condiţiilor şi elaborării unui calendar concret care să ofere predictibilitate operatorilor culturali.

"Mai mult decât oricând, sectorul cultural are nevoie de perspectivă şi de predictibilitate. Un dialog constructiv, bazat pe realitatea epidemiologică şi realizat împreună cu specialiştii din sănătate, ne va ajuta să depăşim această perioadă dificilă şi să înaintăm spre normalitate", a transmis ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu, potrivit sursei citate.

Conform comunicatului, Ministerul Culturii a centralizat şi analizat propunerile înaintate anul trecut şi a elaborat un pachet de sprijin financiar care urmăreşte relansarea activităţii culturale a aproximativ 5.700 de beneficiari:

* o schemă de ajutor de minimis, dedicată exclusiv sectorului cultural independent din România, va oferi posibilitatea profesioniştilor (artişti, muzicieni şi alţi operatori culturali înregistraţi ca ONG sau SRL) de a accesa un microgrant nerambursabil în valoare fixă de 8.000 de euro care să le asigure continuitate în domeniul cultural în care activează;

* o altă schemă de ajutor de stat cuprinde patru tipuri de granturi şi vine să sprijine financiar evenimentele culturale, festivalurile, librăriile şi editurile grav afectate de efectele pandemiei COVID-19.

"Banii vor fi alocaţi pentru proiecte viitoare, iar valoarea granturilor va fi determinată de numărul de bilete sau cărţi vândute de fiecare operator cultural în 2019. Mai mult decât atât, Ministerul Culturii se va asigura ca sprijinul financiar acordat la nivel de proiect să ajungă la beneficiarii finali prin delimitarea categoriilor de cheltuieli eligibile, respectiv ca avansul acordat să fie imediat transferat prestatorilor (artişti, tehnicieni şi alţi lucrători din sectorul cultural)", precizează ministerul.

Sectorul cultural independent va beneficia de aproximativ 60% din suma totală alocată, evenimentele culturale şi festivalurile de aproximativ 20%, iar librăriile şi editurile de restul de 20%.

Elaborarea celor două scheme de ajutor a fost finalizată, iar documentaţia a fost avizată la nivelul Ministerului Culturii, urmând ca imediat după asigurarea finanţării să se lanseze în consultare publică actul normativ de aprobare a acestora.

Pentru a veni în sprijinul operatorilor culturali afectaţi de măsurile şi de restricţiile impuse pe perioada pandemiei COVID-19, Ministerul Culturii a centralizat şi analizat toate nevoile urgente ale sectorului cultural şi, împreună cu celelalte ministere de resort, a elaborat şi implementat un plan de măsuri specifice. Acestea vizează:

* indemnizaţii/şomaj tehnic în valoare de 4.072 lei pentru toţi artiştii şi lucrătorii culturali, în categoria de beneficiari eligibili fiind incluse şi persoanele fizice care obţin venituri exclusiv din drepturi de autor şi drepturi conexe. Această măsură este valabilă până la data de 30 iunie 2021. În prezent, Ministerul Culturii iniţiază discuţii cu Ministerul Finanţelor pentru ca operatorii culturali să beneficieze de o scutire a plăţii taxelor pentru indemnizaţii sau de o reeşalonare a acestora fără dobânzi şi penalităţi, dat fiind că, până la repornirea activităţilor culturale, aceştia nu pot înregistra niciun fel de venituri;

* microgranturi, capital de lucru sau capital pentru investiţii, Ministerul Culturii reuşind să includă şi operatorii culturali în categoria beneficiarilor eligibili ai sprijinului financiar acordat prin efectul OUG 130/2020. Ministerul Culturii are în analiză şi va înainta cu celeritate Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului propunerea de includere a codurilor CAEN aferente industriei culturale în cadrul schemei de ajutor de stat pentru HoReCa;

* amânarea plăţii ratelor la bănci. Ministerul Culturii va înainta Ministerului Finanţelor propunerile operatorilor din industria culturală cu privire la modificarea restricţiei de 9 luni ce vizează amânarea plăţii ratelor şi permiterea amânării până cel puţin la data de 1 octombrie 2021, în cazul entităţilor care îşi desfăşoară activitatea în sectorul cultural.

Ministerul reaminteşte că sectorul cultural a mai beneficiat şi de amânarea rambursării preţului biletelor pentru evenimentele care nu au mai avut loc în 2020, iar 167 de lucrări semnate de 100 de artişti români contemporani au fost cumpărate de Muzeul Naţional de Artă Contemporană.

"În plan consultativ, Ministerul Culturii a preluat solicitările rezultate în urma discuţiilor din cadrul grupului de lucru organizat la nivel de viceprim-ministru şi le-a înaintat, la data de 14.01.2021, către ministerele cu atribuţii în domeniile respective, urmând să asigure susţinerea acestora la nivel guvernamental. Ministerul Culturii rămâne în continuare un partener deschis la dialog în relaţia cu toţi operatorii culturali din România şi este decis să sprijine şi să asiste sectorul cultural în demersurile care vizează problematici ce ţin de alte ministere, analizând orice propunere concretă şi realizabilă, venită din partea acestora", se mai arată în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12584 / 16626
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...