ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Modificările aduse la legea insolvenței, gură de oxigen pentru mediul de afaceri: Ce ar trebui să facă societățile aflate în impas?

22 Februarie 2022   |   BizLawyer

• Modificările aduse Legii Insolvenței vor permite antreprenorilor să își salveze afacerile și să prevină concedierile. • Firmele își vor putea amâna plata datoriilor până la 4 luni, timp în care se va lucra pe baza unui plan de restructurare. • În anumite condiții, acordul de restructurare nu mai trebuie aprobat de instanță.

Bogdan Frigioiu, Senior Associate ONV LAW

 
 
În contextul în care majoritatea companiilor romanesti se confruntă cu probleme financiare din cauza creșterii facturilor la energie și gaze, ultimele noutăți anunțate de autoritati care privesc modificarea Legii Insolvenței 85/2014 vor duce la redresarea mediului de afaceri din România, arată o analiză ONV LAW.

Concret, noile modificări asigură acces, într-un stadiu timpuriu, la mecanisme naționale eficace de restructurare, pentru a preveni insolvența și a aduce o companie înapoi în circuitul economic.

De asemenea, se va genera un grad mai mare de recuperare a creanțelor, afacerile vor putea rămâne în funcțiune, iar firma aflata in dificultate va putea păstra dreptul său de administrare pe tot parcursul procesului de prevenire a insolvenței.


Sunt măsuri esențiale, mai ales că previziunile antreprenorilor nu sunt optimiste: 7 din 10 au în plan să reducă sau să amâne investiții viitoare. Mai mult decât atât, aproape 35% vor reduce numărul de angajați în viitorul apropiat, iar 8% vor pune lacătul pe ușă în perioada următoare, arată ultimele statistici ale Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii.

Antreprenorii aflați în pericol de insolvență au 7 pași de urmat:
►    Conform noilor modificări ale legii, firma aflată în dificultate va avea posibilitatea de a propune un acord de restructurare, care va fi întocmit de către administratorul restructurării sau direct de către firmă, cu asistența acestuia;
►    Forma finală a acordului de restructurare va fi comunicată creditorilor care au de recuperat sume de bani de la firma aflată în dificultate;
►    Ulterior, administratorul planului de restructurare va putea purta negocieri cu creditorii privind plata sumelor restante;
►    Acordul de restructurare se votează doar de către creditorii ale căror datorii sunt eșalonate sau reduse prin acest plan;
►    După ce planul este aprobat de creditori, firma va putea depune la instanță cerere pentru confirmarea acordului de restructurare;
►    Cererea de soluționare a acordului de restructurare va trebui să fie soluționată de către instanță, în termen de maxim 10 zile de la data înregistrării acesteia.

„Acordul de restructurare este obligatoriu pentru toți creditorii unei firme, chiar dacă au votat împotrivă sau nu și-au exprimat deloc votul. De reținut, pentru firmele care au realizat în anul precedent o cifră de afaceri netă de până la 0.5 mil. EUR, în echivalent în lei, iar acordul de restructurare a fost aprobat de toți creditorii, nu mai este necesară aprobarea acordului în instanță. În plus, se vor putea negocia condițiile de plată a creanțelor cu creditorii, atât individual cât și prin convocarea acestora în cadrul unei ședințe colective. De asemenea, nu va fi nevoie de disponibilizări, se va elimina stigmatul insolvenței și se va dezvolta spiritul antreprenorial,” declara Av. Bogdan Frigioiu, Senior Associate ONV LAW.

Nu în ultimul rând, în procedurile de restructurare preventivă și de insolvență vor putea fi folosite mijloace electronice de comunicare iar aceste măsuri vor salva multe afaceri în România, în lupta lor de supraviețuire în perioada post-pandemica, apreciază specialiștii ONV LAW.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1713 / 19497
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Studiu Refinitiv | Cum și-au împărțit firmele de avocatură harta fuziunilor și achizițiilor din zona EMEA după primele cinci luni din 2022. CMS domină clasamentul general, iar o firmă cu 200 de avocați ocupă primul loc în Europa Estică
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Senior (Banking & Finance)
LegiTeam | Bulboacă & Asociații recrutează Avocat Stagiar (Banking&Finance)
În ciuda condițiilor grele în care se derulează afacerile, preocuparea pentru respectarea regulilor privind protecția datelor personale nu și-a pierdut importanța, spun avocații CEE Attorneys | Krisztina Voicu, Partener: Am construit o echipă specializată în protecția datelor personale, formată din avocați care au deja experiență considerabilă în această arie. Unul din trei proiecte presupune abordare și consultanță și din perspectiva GDPR
Aria de Employment de la Mușat & Asociații a avut în ultimul an o încărcătură constantă de proiecte de anvergură, atât din perspectiva activității de consultanță, cât și în sfera litigiilor de muncă | De vorbă cu avocații firmei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2022 pe piața muncii. Creșterea numărului de cereri care vizează restructurarea afacerii, urmată de șomaj tehnic sau de concedieri, evidențiată în analiza tendințelor observate de specialiști anul acesta
Noile tendințe și schimbarea priorităților pe piața muncii, analizate de avocații ZRVP | Cătălin Micu, Partener: Firmele se vor concentra pe gestionarea celor două segmente de salariați care vor prinde cel mai probabil contur: „angajații inhouse” și „angajații freelanceri” . Proiectele cu un consum semnificativ de resurse sunt cele în care se lucrează la „rescrierea” procedurilor ̸ politicilor necesare pentru implementarea pe termen lung a sistemului de lucru hibrid
Pharmaceuticals & Life Sciences | Chiar dacă o anumită incertitudine a fost creată de pandemia Covid-19 sau de războiul din Ucraina, România pare că rămâne o piață interesantă, cel puțin la nivel regional, spun avocații Filip & Company. Silviu Vasile (Counsel): Am asistat în mandate ce au implicat relocarea unor activități din Ucraina în România. Este posibil ca, pe măsură ce războiul se prelungește, să întâlnim și situații de deschidere de activități medicale în România sau de dezvoltare a unor capacități suplimentare de producție sau distribuție
În ultimele 12 luni, avocații firmei Bulboacă & Asociații au fost implicați în peste zece fuziuni și achiziții, dintre care patru încă sunt în derulare. De vorbă cu Adrian Bulboacă (Managing Partner), despre factorii cheie ai evoluției tranzacțiilor de tip M&A în acest an, industriile în care există apetit pentru investiții, clienți și proiecte importante
Elementele de noutate în stabilirea sancțiunilor, aduse de ghidul Comitetului European pentru Protecția Datelor, explicate de avocații Filip & Company. Raluca Pușcaș (Partener): Amenda trebuie să își atingă obiectivul de a descuraja încălcările viitoare, să fie eficientă și proporțională | Bilanțul a patru ani de GDPR, cu accent pe evoluția practicii de Privacy & Data Protection și proiectele complexe în care este implicată echipa
LegiTeam: Alătură-te echipei de avocați Mitel & Asociații | Avocați definitivi (Employment)
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is loooking for an associate | Banking & Finance
Bondoc și Asociații anulează în instanță o decizie a Consiliului Național al Audiovizualului
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...