ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Nouă din zece angajatori au în plan să facă angajări până la finalul anului (sondaj)

26 Septembrie 2023   |   Agerpres

Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenţi consideră că se află într-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% încă lucrează în acest sens şi sunt la început cu acţiunile de employer branding, iar 19,3% declară că nu au un brand de angajator.

 
 
Nouă din zece angajatori au în plan să facă angajări până la finalul anului, iar 50% dintre ei susţin că salariile şi bonusurile pe care le oferă sunt elementele care îi ajută cel mai mult să atragă candidaţi, potrivit unui sondaj realizat de o platformă de recrutare online din România.

"91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu ştiu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an", relevă datele din sondajul menţionat.

Dintre cei care au în continuare poziţii deschise, 44,4% estimează că numărul de colegi noi pe care îi vor adăuga în echipe în următoarele 3 luni nu va fi mai mare de 5, 20,4% au un plan de 6-10 angajări noi, 18,5% estimează că numărul de recrutări va fi cuprins între 11 şi 50. Potrivit sondajului, 7,3% dintre angajatori au deschise între 51 şi 100 de poziţii, 5,4% între 101 şi 250 şi 1,3% între 251 - 500.


De asemenea, 2,6% spun că se află în plină campanie de recrutări masive şi vor să angajeze peste 500 de oameni până la final de an.

Întrebaţi care sunt atuu-rile pe care cred că le au şi care îi pot ajuta în atragerea candidaţilor, 50,3% au pus pe primul lor salariile şi bonusurile oferite. 40,1% menţionează şi comunicarea constantă şi transparentă, 37,2% au inclus şi flexibilitatea programului şi a managerilor într-un top al primilor 3 diferenţiatori cheie pe care îi au faţă de concurenţă.

Alte aspecte punctate au mai fost beneficiile extrasalariale, echipa şi mediul de lucru, posibilitatea de a creşte în carieră, munca remote sau echilibrul între viaţa personală şi cea profesională, se precizează în comunicatul companiei.

"Angajatorii sunt conştienţi de faptul că un salariu bun poate să-i ajute mult să găsească mai repede oamenii potriviţi pentru joburile pe care le au deschise. Ştiu însă, la fel de bine, că încep să mai conteze şi alte lucruri pentru că tot mai mulţi candidaţi caută "pachetul complet" atunci când vor să-şi schimbe jobul. Tocmai de aceea, sunt deja câţiva ani de când companiile investesc sume considerabile în brandul de angajator şi în imaginea pe care şi-o construiesc în relaţia cu candidaţii şi cu angajaţii", a susţinut Bogdan Badea, CEO eJobs.

Potrivit studiului citat, 45,1% dintre respondenţi consideră că se află într-o companie cu brand de angajator puternic. 35,6% încă lucrează în acest sens şi sunt la început cu acţiunile de employer branding, iar 19,3% declară că nu au un brand de angajator.

"Deşi 6 din 10 angajatori spun că lipsa unui brand de angajator solid devine un impediment în procesul de recrutare, o treime dintre respondenţi cred că acest lucru poate fi evitat dacă lipsa unui brand de angajator este compensată prin salarii şi beneficii, în timp ce 13,6% spun că procesele de recrutare nu le-au fost influenţate până acum de faptul că nu au un brand de angajator de sine stătător", a explicat Badea.

În acest sens, 48,8% dintre companiile participante la sondaj au declarat că, pentru anul acesta, bugetul de employer branding a reprezentat 1% din cifra de afaceri. 20,2% investesc în acest scop între 1% şi 2%, 16,7% între 2% şi 5%, 10,5% între 5% şi 10% şi 3,9% alocă mai mult de 10% din cifra de afaceri bugetului de employer branding. "Deşi pare puţin, în cifre absolute vorbim de sume care pot depăşi chiar 1 milion de euro pe an, în cazul companiilor foarte mari, care angajează masiv în fiecare an şi în special care activează în industrii care se confruntă cu un nivel ridicat al fluctuaţiei de personal. Cu toate acestea, trebuie menţionat şi faptul că 28% dintre respondenţi au menţionat că, în 2023, au renunţat complet la bugetul de employer branding", a mai spus Bogdan Badea.

Sondajul platformei de recrutare a fost realizat în luna septembrie a acestui an, pe un eşantion de 494 de companii, reprezentate de HR manageri, specialişti în HR, manageri de echipe, CEO şi antreprenori.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil, cu 5 milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi 300.000 companii care au beneficiat de serviciile companiei. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2214 / 17040
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații obține un nou succes în materia litigiilor de achiziții publice. Ce avocați au fost în echipa de proiect
Cererea de inițiere a procedurii de arbitraj cerută de Eurohold și EIG a fost înregistrată la ICSID | Reclamanții se pregătesc să conteste restricțiile impuse de Uniunea Europeană în privința acordurilor de investiții încheiate între statele membre și spun că un astfel de arbitraj va crea un precedent pentru alte întreprinderi din UE. Ce avocați fac parte din echipa care consiliază asigurătorul
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Norris Alexandru Mircescu, al cincilea cel mai bun punctaj din anul 2022: ” Mi-am rezervat ultimii doi ani de facultate pentru a descoperi lumea avocaturii. Cel puțin momentan, îmi doresc să progresez și să mă dezvolt în România. Îmi iubesc țara și familia, nu văd cum aș putea sta departe prea mult timp de lucrurile care sunt cele mai importante pentru mine”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Kinstellar is recruiting a junior to mid-level Litigation Lawyer
Avocații Wolf Theiss văd o creștere de 20-30%, anul acesta, în practica de Dispute Resolution | Ligia Cecilia Popescu, Partenerul Wolf Theiss care coordonează Departamentul de Litigii şi Arbitraj, al doilea ca volum de activitate și ca încasări al biroului din București: “Avem o echipă foarte puternică. O parte semnificativă a portofoliului de clienţi ai practicii provine din recomandări provenite de la firme internaţionale de avocatură”
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (Q1 2024) | Piața de M&A își revine în primul trimestru și crește cu o treime, la nivel global și cu 42% în Europa. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Wolf Theiss și DLA Piper, pe podium în Europa Centrală și de Est
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ionuț Alexandru Anghel, Group legal counsel - Ericsson, juristul trecut prin firme de top în avocatura de business și format în unele dintre cele mai sofisticate și cu miză proiecte: “Profesionistul Dreptului are, aidoma unui dascăl, o vocație socială: el trebuie să lumineze acolo unde este întuneric, să apropie acolo unde există divergență, să creeze reguli și să asigure respectarea lor, eliminând arbitrariul din societate”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Attorney (flexible position) Competition, EU & Foreign trade - Bucharest
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Cătălin Istrate, Head of Legal & Business Conduct la Gilead Sciences Romania: “O bună înțelegere a businessului și ieșirea din zona de risk-free sunt calități pe care juriștii ar putea să le exerseze mai mult. De asemenea, digital și AI sunt domenii pe care juriștii ar trebui să le înțeleagă cât mai bine, pentru a nu fi depășiți de ele”
Frații Micula câștigă apelul și continuă ofensiva legală împotriva statului român în instanțele americane pentru recunoașterea unei datorii de 356 mil. $ | Judecătorii americani spun că România a încercat să “reîmpacheteze” argumente anterioare și a eșuat argumentând că hotărârile CJUE în procedurile privind ajutoarele de stat au invalidat sentința. “Vom continua să urmărim executarea silită împotriva României în Statele Unite și în alte jurisdicții”, amenință avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...