Patronatele din retail: Decontarea şomajului tehnic după două luni va crea probleme serioase firmelor
23 Martie 2020 AGERPRES
Conform reprezentanților RORETAIL, industria de retail, în special cea nealimentară, continuă să fie într-o situaţie foarte proastă.
Decontarea şomajului tehnic după mai bine de două luni de zile de când trebuie plătit de către angajatori va conduce la o problemă serioasă de supravieţuire a majorităţii firmelor din retailul nealimentar, a afirmat, luni, la Digi 24, Cosmin Savu Cristescu, secretarul executiv al Organizaţiei Patronale a Retailerilor din România (RORETAIL).
"Sunt o mulţime de probleme ce trebuie rezolvate. Nu doar această solicitare a noastră a fost luată în considerare de autorităţi, ci şi cea privind decontarea şomajului tehnic. Sunt multe elemente care trebuie analizate în continuare, proceduri care trebuie îmbunătăţite. Un singur exemplu cu privire la salariaţi: din procedura care a fost introdusă cu privire la decontarea şomajului tehnic rezultă că acest şomaj tehnic se decontează după mai bine de două luni de zile de când trebuie plătit de către angajatori. Trebuie să înţelegeţi că, începând din săptămâna 6 martie, toată industria de retail a rămas aproape integral fără venituri. Or, dacă şomajul tehnic din luna aprilie, de exemplu, va fi decontat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii iunie, în condiţiile în care retailul nu mai are venituri de la începutul lunii martie, avem o problemă serioasă de supravieţuire a majorităţii firmelor", a explicat Cristescu.
"Sunt o mulţime de probleme ce trebuie rezolvate. Nu doar această solicitare a noastră a fost luată în considerare de autorităţi, ci şi cea privind decontarea şomajului tehnic. Sunt multe elemente care trebuie analizate în continuare, proceduri care trebuie îmbunătăţite. Un singur exemplu cu privire la salariaţi: din procedura care a fost introdusă cu privire la decontarea şomajului tehnic rezultă că acest şomaj tehnic se decontează după mai bine de două luni de zile de când trebuie plătit de către angajatori. Trebuie să înţelegeţi că, începând din săptămâna 6 martie, toată industria de retail a rămas aproape integral fără venituri. Or, dacă şomajul tehnic din luna aprilie, de exemplu, va fi decontat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii iunie, în condiţiile în care retailul nu mai are venituri de la începutul lunii martie, avem o problemă serioasă de supravieţuire a majorităţii firmelor", a explicat Cristescu.
Conform reprezentantului RORETAIL, industria de retail, în special cea nealimentară, continuă să fie într-o situaţie foarte proastă.
"E important de subliniat faptul că principala noastră îngrijorare a fost sănătatea populaţiei şi a lucrătorilor comerciali din magazinele noastre, dar la fel de importantă este situaţia economică a industriei de retail, cel puţin cea nealimentară, care era şi continuă să fie într-o situaţie foarte proastă. Salutăm decizia autorităţilor, ne bucurăm că au reacţionat într-un timp aşa de scurt după solicitarea noastră, dar lucrurile sunt abia la început (...) Suntem dispuşi în continuare să prezentăm propunerile noastre. Suntem deschişi la dialog cu autorităţile şi sunt sigur că, aşa cum au găsit soluţii rapide pentru închiderea centrelor comerciale, se vor găsi soluţii rapide şi pentru celelalte probleme", a spus Cosmin Savu Cristescu.
Organizaţia Patronală a Retailerilor din România - RORETAIL grupează peste 500 de magazine din România, care comercializează aproximativ 100 de branduri naţionale şi internaţionale, având peste 3.000 de angajaţi.
Angajatorii, care sunt direct afectaţi de măsurile impuse odată cu declanşarea stării de urgenţă, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de plata indemnizaţiilor acordate salariaţilor în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toţi angajaţii lor, dar nu mai mult de 75 % din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.
De asemenea, angajatorii afectaţi indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puţin 25% faţă de primele două luni ale anului şi care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toţi salariaţii, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata şomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru cel mult 75% dintre angajaţi care au contracte active la data intrării in vigoare a Ordonanţei.
Documentele necesare acordării şomajului tehnic pot fi depuse la Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi a municipiului Bucureşti, prin poşta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui judeţ, care are ca ID numele judeţului (ex: brasov@anofm.gov.ro).
În cazul judeţelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărţite prin cratimă (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).
Potrivit ministrului Muncii, Violeta Alexandru, numărul contractelor de muncă suspendate este de aproximativ 250.000. Ea a arătat, însă, duminică, la Digi24, că Executivul este pregătit să adopte noi măsuri în funcţie de cum va evolua această situaţi.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 18763 / 20622 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





