ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Patronatele din retail: Decontarea şomajului tehnic după două luni va crea probleme serioase firmelor

23 Martie 2020   |   AGERPRES

Conform reprezentanților RORETAIL, industria de retail, în special cea nealimentară, continuă să fie într-o situaţie foarte proastă.

 
 
Decontarea şomajului tehnic după mai bine de două luni de zile de când trebuie plătit de către angajatori va conduce la o problemă serioasă de supravieţuire a majorităţii firmelor din retailul nealimentar, a afirmat, luni, la Digi 24, Cosmin Savu Cristescu, secretarul executiv al Organizaţiei Patronale a Retailerilor din România (RORETAIL).

"Sunt o mulţime de probleme ce trebuie rezolvate. Nu doar această solicitare a noastră a fost luată în considerare de autorităţi, ci şi cea privind decontarea şomajului tehnic. Sunt multe elemente care trebuie analizate în continuare, proceduri care trebuie îmbunătăţite. Un singur exemplu cu privire la salariaţi: din procedura care a fost introdusă cu privire la decontarea şomajului tehnic rezultă că acest şomaj tehnic se decontează după mai bine de două luni de zile de când trebuie plătit de către angajatori. Trebuie să înţelegeţi că, începând din săptămâna 6 martie, toată industria de retail a rămas aproape integral fără venituri. Or, dacă şomajul tehnic din luna aprilie, de exemplu, va fi decontat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii iunie, în condiţiile în care retailul nu mai are venituri de la începutul lunii martie, avem o problemă serioasă de supravieţuire a majorităţii firmelor", a explicat Cristescu.


Conform reprezentantului RORETAIL, industria de retail, în special cea nealimentară, continuă să fie într-o situaţie foarte proastă.

"E important de subliniat faptul că principala noastră îngrijorare a fost sănătatea populaţiei şi a lucrătorilor comerciali din magazinele noastre, dar la fel de importantă este situaţia economică a industriei de retail, cel puţin cea nealimentară, care era şi continuă să fie într-o situaţie foarte proastă. Salutăm decizia autorităţilor, ne bucurăm că au reacţionat într-un timp aşa de scurt după solicitarea noastră, dar lucrurile sunt abia la început (...) Suntem dispuşi în continuare să prezentăm propunerile noastre. Suntem deschişi la dialog cu autorităţile şi sunt sigur că, aşa cum au găsit soluţii rapide pentru închiderea centrelor comerciale, se vor găsi soluţii rapide şi pentru celelalte probleme", a spus Cosmin Savu Cristescu.

Organizaţia Patronală a Retailerilor din România - RORETAIL grupează peste 500 de magazine din România, care comercializează aproximativ 100 de branduri naţionale şi internaţionale, având peste 3.000 de angajaţi.

Angajatorii, care sunt direct afectaţi de măsurile impuse odată cu declanşarea stării de urgenţă, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de plata indemnizaţiilor acordate salariaţilor în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toţi angajaţii lor, dar nu mai mult de 75 % din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

De asemenea, angajatorii afectaţi indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puţin 25% faţă de primele două luni ale anului şi care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toţi salariaţii, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata şomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru cel mult 75% dintre angajaţi care au contracte active la data intrării in vigoare a Ordonanţei.

Documentele necesare acordării şomajului tehnic pot fi depuse la Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi a municipiului Bucureşti, prin poşta electronică, la adresa de email dedicată fiecărui judeţ, care are ca ID numele judeţului (ex: brasov@anofm.gov.ro).

În cazul judeţelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărţite prin cratimă (ex: Caras-Severin@anofm.gov.ro).

Potrivit ministrului Muncii, Violeta Alexandru, numărul contractelor de muncă suspendate este de aproximativ 250.000. Ea a arătat, însă, duminică, la Digi24, că Executivul este pregătit să adopte noi măsuri în funcţie de cum va evolua această situaţi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14954 / 16813
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...