Piaţa de bunuri de larg consum din România a crescut cu circa 9%, în T1 (raport)
05 Iunie 2025 Agerpres
Peste jumătate (54%) dintre categoriile FMCG au consemnat creşteri, în intervalul ianuarie - martie 2025, faţă de trimestrul similar din anul precedent, în timp ce doar o treime dintre categorii s-au contractat.
| |
Valoarea pieţei de bunuri de larg consum (FMCG) din România s-a majorat cu circa 9%, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară din 2024, pe fondul unei inflaţii de 6% în acest sector, relevă datele cuprinse într-o cercetare de specialitate, publicată joi.
Conform YouGov Shopper România, volumele de vânzări din acest sector au crescut cu 2%, raportat la intervalul de referinţă, şi au semnalat o schimbare pozitivă după contracţia din anul anterior. Mai mult, o tendinţa notabilă în acest trimestru a fost perpetuarea "up-trading", pe măsură ce cumpărătorii au înlocuit produsele cumpărate în ultimul trimestru din 2024, cu altele situate la un nivel superior de preţ.
Conform YouGov Shopper România, volumele de vânzări din acest sector au crescut cu 2%, raportat la intervalul de referinţă, şi au semnalat o schimbare pozitivă după contracţia din anul anterior. Mai mult, o tendinţa notabilă în acest trimestru a fost perpetuarea "up-trading", pe măsură ce cumpărătorii au înlocuit produsele cumpărate în ultimul trimestru din 2024, cu altele situate la un nivel superior de preţ.
Peste jumătate (54%) dintre categoriile FMCG au consemnat creşteri, în intervalul ianuarie - martie 2025, faţă de trimestrul similar din anul precedent, în timp ce doar o treime dintre categorii s-au contractat.
Categoriile de produse care au avut inflaţie peste media domeniului (de 6%) au fost: laptele, iaurtul, băuturile răcoritoare carbonatate, apa şi berea. Dintre acestea, doar laptele a avut un declin al volumelor achiziţionate de gospodării, restul categoriilor fiind pe un trend crescător.
În ceea ce priveşte valoarea coşului mediu de cumpărături, raportul de specialitate arată că aceasta a crescut cu 10,6%, în primele trei luni din acest an, în linie cu evoluţia din trimestrul IV din 2024 şi peste ritmul trimestrelor anterioare ale anului trecut.
Potrivit datelor YouGov Shopper, în intervalul analizat s-a remarcat o încetinire a dezvoltării segmentului de promoţii. Astfel, produsele de îngrijire personală şi a locuinţei continuă să se claseze pe primul loc între categoriile cu cele mai mari creşteri ale achiziţiilor promoţionale, în timp ce produsele alimentare de bază, băuturile calde şi lactatele au diminuat presiunea promoţională faţă de ultimul trimestru din 2024.
"O altă tendinţa "moştenită" din 2024 este declinul cotei de piaţă a mărcilor proprii ale retailerilor. Acestea au captat aproape 26% din cheltuielile gospodăriilor pentru FMCG în primul trimestru - o scădere de aproape un punct procentual de la an la an. Cele mai notabile rate de declin au fost observate în categoriile alimentare de bază - acolo unde mărcile proprii au fost în mod tradiţional puternice, cum ar fi conservele, făinurile etc", se menţionează în raport.
Pe segmentul comerţului tradiţional se evidenţiază o stagnare la puţin sub 24% cota de piaţă, principala provocare aici fiind declinul frecvenţei vizitelor gospodăriilor. "Zonele rurale au reprezentat excepţia notabilă, remarcându-se că singură regiune în care formatele tradiţionale au reuşit să câştige cota de piaţă", precizează realizatorii cercetării.
Raportul YouGov Shopper România a avut la bază date monitorizate în mod continuu de pe un panel de 6.000 de gospodării, reprezentativ la nivel naţional.
YouGov Shopper (anterior GfK Consumer Panel până în 2023) este parte a YouGov - un grup global de cercetare de piaţă, cu operaţiuni în America, Europa, Orientul Mijlociu, India şi Asia Pacific.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1375 / 20604 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





