Pregătiri pentru un “Brexit dur” – implicații imediate pentru afacerile din România
13 Februarie 2019 Alexander Milcev, Partener, Liderul Departamentului de Asistență Fiscală și Juridică, EY România și Cristina Galin, Tax Senior Manager EY România
Această campanie inițiată la începutul lunii februarie 2019 are scopul de a atrage atenția asupra schimbărilor de tratament fiscal și vamal ale respectivelor operațiuni desfășurate în prezent și subliniază necesitatea pregătirilor pentru un “Brexit dur”.
După lungile negocieri pentru încheirea unui Acord privind ieșirea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, încă fără rezultate clare, autoritățile fiscale din Regatul Unit (“UK”) au început o campanie de informare a societăților înregistrate în scopuri de TVA în UK, care sunt implicate în livrări/achiziții de bunuri cu UE.
Această campanie inițiată la începutul lunii februarie 2019 are scopul de a atrage atenția asupra schimbărilor de tratament fiscal și vamal ale respectivelor operațiuni desfășurate în prezent și subliniază necesitatea pregătirilor pentru un “Brexit dur”.
O măsură importantă în cadrul acestor pregătiri o reprezintă introducerea unei proceduri vamale tranzitorii simplificate, măsură care se poate utiliza pentru importul bunurilor provenite din UE în cazul unui “Brexit dur”. Procedura simplificată prevede amânarea declarării complete a bunurilor în vamă la momentul importului, precum și amânarea plății taxelor vamale. Totuși, pentru controlul bunurilor este necesară transmiterea anumitor informații înainte de importul efectiv al acestora.
Această campanie inițiată la începutul lunii februarie 2019 are scopul de a atrage atenția asupra schimbărilor de tratament fiscal și vamal ale respectivelor operațiuni desfășurate în prezent și subliniază necesitatea pregătirilor pentru un “Brexit dur”.
O măsură importantă în cadrul acestor pregătiri o reprezintă introducerea unei proceduri vamale tranzitorii simplificate, măsură care se poate utiliza pentru importul bunurilor provenite din UE în cazul unui “Brexit dur”. Procedura simplificată prevede amânarea declarării complete a bunurilor în vamă la momentul importului, precum și amânarea plății taxelor vamale. Totuși, pentru controlul bunurilor este necesară transmiterea anumitor informații înainte de importul efectiv al acestora.
În acest context al pregătirilor pentru un “Brexit dur” și companiile din UE, inclusiv cele din România, trebuie să urgenteze implementarea unor măsuri care să permită continuarea activităților desfășurate după data de 29 martie 2019.
O importanță majoră trebuie acordată livrărilor de bunuri în lanț la export, atunci când intervin societăți care acționează drept cumpărători-revânzători, pentru care scutirea de TVA poate fi pusă sub semnul întrebării. Mai mult, prevederile vamale pe baza cărora se stabilește persoana care acționează drept exportator pot influența scutirea de TVA, așa cum este aplicată la acest moment de autoritățile fiscale din România.
În ceea ce privește achiziția bunurilor din UK, pe lângă formalitățile de vămuire, trebuie avute în vedere costurile suplimentare generate de taxele vamale datorate la import. În lipsa unui acord, se va aplica nivelul standard al taxelor vamale stabilit de UE pentru importul bunurilor. Totuși, pentru TVA datorată în vamă pentru importul de bunuri provenite din UK pentru care formalitățile vamale de punere în liberă circulație sunt efectuate în România, importatorii vor putea aplica în continuare un tratament favorabil similar cu cel al achizițiilor intracomunitare de bunuri, dacă sunt operatori economici autorizați (“AEO”).
Lista acestor măsuri este foarte lungă și specifică fiecărui tip de activitate al societăților implicate în operațiuni comerciale cu UK.
Așadar, 2019 este un an plin de provocări, cauzate atât de schimbarea legislație naționale cât și de Brexit-ul dur care pare inevitabil și foarte apropiat.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 20457 / 20618 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
RTPR, desemnată „Consultantul Juridic al Anului” la Gala ROPEA Awards 2025
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
NNDKP, Popescu & Asociații și ZRVP au cei mai mulți profesioniști listați în Benchmark Litigation - 2025. Ce avocați au intrat în liga „Litigation Stars” și prin ce s-au remarcat firmele aflate în plutonul de forță al practicii
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





