Sondaj: 20% dintre români spun că au probleme cardiovasculare, iar 18% - reumatologice; 86% - interesaţi de prevenţie
05 Iulie 2022 Agerpres
Chestionaţi cu privire la starea actuală de sănătate, 52,2% dintre români declară că nu ştiu să aibă probleme de sănătate. 20,6% spun că au probleme de sănătate cardiovasculare, 17,9% - reumatologice, 10,7% - metabolice, 6,5% - respiratorii, 2,8% - oncologice, iar 9,5% se confruntă cu alte probleme de sănătate.
Peste 52% dintre români declară că nu ştiu să aibă probleme de sănătate, în timp ce 20,6% spun că au probleme de sănătate cardiovasculare, iar 17,9% se confruntă cu probleme reumatologice, conform unui sondaj de opinie realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului Strategic Thinking Group.
Chestionaţi cu privire la starea actuală de sănătate, 52,2% dintre români declară că nu ştiu să aibă probleme de sănătate. 20,6% spun că au probleme de sănătate cardiovasculare, 17,9% - reumatologice, 10,7% - metabolice, 6,5% - respiratorii, 2,8% - oncologice, iar 9,5% se confruntă cu alte probleme de sănătate.
"Persoanele peste 60 de ani şi inactivii pasivi declară în procente mult peste medie că au probleme cardiovasculare. În rândul aceloraşi categorii se înregistrează cele mai ridicate procente de respondenţi care declară că au probleme de sănătate reumatologice. Tinerii până în 30 de ani reprezintă categoria socio-demografică unde se înregistrează cel mai ridicat procent al celor care declară că nu au probleme de sănătate. Valori mult peste medie mai întâlnim şi în rândul persoanelor până în 44 de ani, al gulerelor albe şi al persoanelor cu venituri ridicate şi foarte ridicate", transmit realizatorii studiului.
Totodată, 76,1% dintre români spun că îi preocupă foarte mult sau destul mult starea lor de sănătate, în timp ce 23,8% declară că sunt preocupaţi destul de puţin sau deloc de starea lor de sănătate.
"Persoanele cu studii superioare şi gulerele albe declară în procente mai ridicate decât media că sunt preocupate destul de mult de starea lor de sănătate. Declară că sunt foarte preocupaţi de starea lor de sănătate mai ales persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi şi locuitorii din regiunea Sud Vest Oltenia", relevă analiza socio-demografică a studiului.
85,8% dintre români afirmă că îi interesează foarte mult sau destul de mult prevenirea apariţiei unei boli sau a unor complicaţii, în timp ce 14,1% spun că acest aspect îi interesează destul de puţin sau deloc.
"Locuitorii care declară că veniturile lunare le ajung pentru un trai decent declară în procente semnificativ mai ridicate decât media că sunt interesaţi de prevenţie", observă cercetătorii.
Principalele surse de informare despre sănătate la care apelează românii sunt: medicul de familie (variantă menţionată de 70,2% dintre respondenţi), medicul curant (25,7%), website-uri dedicate furnizării de informaţii despre sănătate (15,4%), emisiuni TV/radio pe teme de sănătate (14,5%), Facebook şi alte reţele sociale (9,9%), prietenii sau cunoştinţele (7,4%), ziare şi reviste care abordează teme de sănătate (6,6%).
Persoanele cu studii primare declară într-un procent semnificativ peste medie că se informează de la mediul de familie despre sănătate. Varianta 'medicul meu curant' este aleasă într-un procent mult mai ridicat decât media de inactivii pasivi", reiese din analiza socio-demografică.
28,5% dintre români afirmă că se adresează unui profesionist din domeniul sănătăţii pentru probleme legate de prevenţie sau de starea de sănătate o dată pe an, 16,7% de două ori pe an, 8,3% de trei ori pe an, 9,3% de patru ori pe an, iar 33,7% mai des de patru ori pe ani.
Varianta "mai des de 4 ori pe an" este aleasă în procente semnificativ mai ridicate decât media de inactivii pasivi şi persoanele peste 60 de ani.
91,3% interacţionează cu profesioniştii din domeniul sănătăţii prin prezentarea fizică la cabinet. Au fost menţionate şi alte modalităţi de interacţiune, precum: corespondenta prin servicii de mesagerie text (3,7%) prezentare online prin servicii de telemedicină (1,5%), solicitare pentru vizită a profesionistului din sănătate la domiciliu (1,3%), corespondenţă pe e-mail (1,2%).
"Pornind de la ceea ce cred românii, dorim să încurajăm o conversaţie amplă a experţilor (din mediul academic, din sectorul public şi privat) pe fiecare dintre temele proiectului. Proiectul îşi propune realizarea mai multor studii sociologice pe şase zone majore de interes pentru viitorul României, fiecare împărţită în teme specifice: societatea viitorului, infrastructura viiorului, mediul şi resursele viitorului, economia şi afacerile viitorului, tehnologiile şi meseriile viitorului şi locul României în lumea viitorului", a declarat Remus Ioan Ştefureac, preşedinte Strategic Thinking Group.
Prof. univ. dr. Viorel Scripcariu, rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" din Iaşi, a precizat că rezultatele sondajului relevă aspecte importante ale percepţiei populaţiei asupra stării de sănătate.
"Preocuparea faţă de starea de sănătate şi interesul pentru prevenţie apar ca dominante în populaţie, susţinând oportunitatea de a construi mecanisme publice care să răspundă acestor nevoi. Suntem convinşi că analiza aprofundată a acestor date şi a celor care vor fi în continuare colectate va furniza informaţii esenţiale pentru dezvoltarea de politici publice în domeniul sănătăţii, iar Universitatea noastră se va implica în continuare în acest demers", a precizat el.
Sondajul "Agenda România 2050. O conversaţie despre viitorul României - Ediţia I" a fost efectuat în perioada 23 mai - 14 iunie, pe un eşantion de 1.500 de respondenţi, în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de mediul privat şi având drept parteneri academici Universitatea "Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea din Bucureşti, Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea de Vest din Timişoara şi Universitatea de Medicină şi Farmacie "Grigore T. Popa" din Iaşi. Datele sondajului au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice). Eroarea maximă admisă a datelor este de plus/minus 2,53%, la un grad de încredere de 95%.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 10476 / 20554 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Allianz-Ţiriac Asigurări preia compania de brokeraj din asigurări Campion Broker. Schoenherr, alături de cumpărător
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în cea mai mare emisiune de obligațiuni AT1 din Europa Centrală și de Est | Echipa de proiect, coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner)
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Țuca Zbârcea & Asociații și britanicii de la Legal 500 au lansat ediția 2025 a GC Powerlist Romania
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





