ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Startarium: Lipsa banilor, a cunoștințelor necesare și a încrederii în forțele proprii, obstacole pentru tinerii cu idei de afaceri

10 Octombrie 2019   |   BizLawyer

Până acum, 261 de aplicanți s-au înscris în proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon, ce se desfășoară între 19 august și 15 decembrie, dintre care aproximativ un sfert au participat la sondaj.

 
 
Trei din patru tineri antreprenori consideră că motivul principal pentru care nu reușesc să-și pună ideile de afaceri în practică este lipsa fondurilor necesare investiției inițiale, arată un sondaj efectuat de platforma Startarium în rândul celor înscriși în Startarium Crowdfunding Makeathon, cel mai amplu proiect dedicat finanțării prin crowdfunding din România, care se desfășoară până pe 15 decembrie. Percepția lor în acest sens vine în contextul în care jumătate dintre respondenți afirmă că suma de care ar avea nevoie pentru a-și transforma ideea într-o afacere este de cel mult 20.000 euro. Alți 21% estimează investiția între 20.000 și 50.000 de euro, iar restul spun că ar depăși acest nivel.

Trei din cinci antreprenori înscriși în proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon care au răspuns la sondaj spun că au ideea de business pentru care caută acum finanțare printr-o campanie de crowdfunding de cel puțin un an. Pe lângă lipsa fondurilor pentru demararea investiției, lansarea afacerii a fost împiedicată și de lipsa lor de cunoștințe care să-i ajute să-și pună ideile în practică (28%), de încrederea scăzută în forțele proprii (25%), dar și de lipsa de susținere (23%), de timp (21%) sau a unui partener de afaceri cu care să împartă responsabilitățile și grijile (7%).


Totodată, cei mai mulți respondenți consideră că sunt într-un stadiu prea incipient al afacerii pentru a căuta finanțare de la bancă, neavând încă un istoric de activitate. Iar fără un cadru legal stimulativ, care să sprijine finanțarea startup-urilor de către stat/bănci/investitori, și fără prea mulți investitori dispuși să investească doar într-un plan de afaceri, percepția lor este că trebuie să pornească la drum în business cu resurse financiare proprii.

Crowdfundingul aduce finanțare, dar și validarea ideii de business

Crowdfundingul reprezintă o soluție de finanțare potrivită inclusiv pentru tinerii al căror business este doar în stadiul de proiect. Și cu toate că este o metodă deja foarte populară la nivel mondial prin care antreprenorii își pot finanța ideile, doi din cinci respondenți recunosc că nu s-au gândit la această metodă atunci când au căutat soluții de finanțare sau nici măcar nu au știut că au o astfel de opțiune. Alți 32% spun că inițiativa lansării unei campanii de crowdfunding pe cont propriu a fost împiedicată de cunoștințe reduse despre ce presupune crowdfundingul și cum ar putea contribui la demararea afacerii lor. Iar 28% au considerat că ar avea nevoie de sprijin de specialitate pentru a căuta finanțare prin crowdfunding.

Cei mai mulți sunt conștienți însă acum că o campanie de crowdfunding îi poate ajuta să obțină o validare a ideii lor de business, să genereze vizibilitate pentru produsul sau serviciul pe care îl lansează și chiar să calibreze oferta și prețurile la reacția pieței. Iar prin înscrierea în Startarium Crowdfunding Makeathon, ei pot beneficia de resursele de care au nevoie pentru lansare, inițiativa aducând, practic, la îndemâna lor, toate resursele, experții în diferite domenii și bugetul de care au nevoie pentru a porni propria campanie de finanțare prin crowdfunding pentru afacerea lor.

Trei din zece respondenți și-au propus să ajungă la vânzări anuale de 100.000 de euro în cel mult un an, alți patru din zece cred că ar putea atinge acest prag în doi-trei ani, iar restul estimează mai mult de trei ani. Pentru a-și crește afacerea, trei sferturi spun că ar avea nevoie de până la 5 angajați în primul an de business și 11% se așteaptă să recruteze până la 10 salariați, în timp ce mai puțin de 10% cred că se pot descurca pe cont propriu, fără niciun angajat. De altfel, lipsa de resurse umane dedicate și competente este principalul factor de risc pe care-l anticipează șase din zece respondenți pentru noul business, urmată de birocrația chinuitoare (40%), lipsa stimulentelor fiscale pentru startup-uri (36%), nivelul ridicat al taxelor (26%), instabilitatea legislativă (23%).

Șase din zece respondenți au între 19 și 35 de ani, doi din zece au între 36 și 45 de ani, iar restul sunt peste această categorie de vârstă. Opt din zece au studii superioare (facultate, master, doctorat), iar cei mai mulți - aproximativ șase din zece - sunt antreprenori sau freelanceri, iar o treime lucrează într-o companie privată. Cei mai mulți sunt din București, iar ceilalți sunt din județe precum Brașov, Cluj, Constanța, Ilfov, Iași, Mureș, Sibiu, Teleorman, Timiș și Vâlcea.

Startarium Crowdfunding Makeathon ajută antreprenorii să își pună ideile în practică

Până acum, 261 de aplicanți s-au înscris în proiectul Startarium Crowdfunding Makeathon, ce se desfășoară între 19 august și 15 decembrie, dintre care aproximativ un sfert au participat la sondaj. Antreprenorii au început deja lucrul ghidat în pregătirea campaniei proprii de crowdfunding. Dintre cei înscriși în acest program, 28% au precizat că afacerea lor e în stadiul de idee, 32% sunt în stadiul de produs minim viabil sau prototip, 15% au menționat că produsul este gata, dar nu au definit încă modelul de business, iar 13% au un business operațional, dar vor să-i aducă ceva nou. Principalele orașe în care aceștia vor să-și implementeze ideea sunt București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Pe 21 octombrie vor fi anunțate cele 10 inițiative antreprenoriale care își vor finaliza campania de crowdfunding în cadrul Startarium Crowdfunding Makeathon. Cei zece antreprenori vor fi ajutați de peste 50 de mentori, consultanți de business, experți în digital marketing, designeri și graficieni, producători video, copywriters și specialiști media, cea mai mare echipă construită vreodată pentru a sprijini antreprenorii să-și dezvolte un plan de afaceri corect și să îl pună în aplicare prin campanii de crowdfunding.

Pregătirile se vor încheia cu un weekend de forță, pe 2 și 3 noiembrie, când vor fi puse la punct ultimele detalii pentru lansarea oficială a campaniilor, care va avea loc pe 5 noiembrie la PitchDay, cea mai mare competiție pentru startup-uri din România. Campaniile se vor desfășura până pe 15 decembrie, timp în care Startarium va investi 20.000 de euro pentru promovarea acestora, așa încât să aibă toate șansele să-și atingă obiectivele de testare și finanțare.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15594 / 16760
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Clifford Chance Badea a asistat PIB Group Europa în tranzacția care marchează debutul companiei britanice pe piața de brokeraj de asigurări din România. Ce avocați au făcut parte din echipa coordonată de Nadia Badea, Partener Clifford Chance
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează asistent ̸ ă | secretar ̸ ă recepție
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners primește la Londra premiul Firma Anului în România pentru litigii de brevete, acordat de Managing IP. Alina Tugearu (partener): “Suntem mândri că proiectele pe care le-am derulat sunt remarcate de comunitatea internațională a profesioniștilor în proprietate intelectuală și că munca noastră primește o recunoaștere de un asemenea calibru. Premiul aparține în primul rând echipei care stă în spatele acestor rezultate remarcabile”
SIMION & BACIU câștigă distincțiile Firma Anului în Domeniul Mărcilor și Firma Anului în Domeniul Drepturilor de Autor și Desene în România în cadrul prestigioasei gale Managing IP EMEA. Ana-Maria Baciu (managing partner) a fost desemnată Practicianul Anului în România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...