ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Horváth: Industria ambalajelor va crește cu 30%, la un trilion de dolari, în 2025

20 Ianuarie 2022   |   BizLawyer

● Industria și transporturile reprezintă 41% din totalul de ambalaje utilizate, în timp ce consumul populației – 59%. ● Consumatorii europeni preferă, în proporție de 70%, ambalajele prietenoase cu mediul, ceea ce setează în mod decisiv direcția de dezvoltare a industriei de profil.

 
 
Industria globală a ambalajelor se află în plină expansiune și va crește cu circa 30%, până în 2025, de la 770 miliarde USD la 1 trilion USD, după ce s-a extins cu o medie anuală de 5.6% în ultimii 5 ani, arată un studiu recent al companiei de consultanță internațională, Horváth. În pofida eforturilor de a proteja clima și a diminua risipa de materiale, cererea de ambalaje va continua să sporească, mai ales odată cu extinderea comerțului on-line. Pe de altă parte, va crește și cererea de materiale de ambalare îmbunătățite și sustenabile, cu un impact mai redus asupra mediului, conform studiului „Industria europeană a ambalajelor în 2025 – tendințe, perspective și factori de succes într-un mediu de piață competitiv”.


Printre factorii care generează creșterea susținută a acestei piețe, Horváth a identificat: (1) îmbătrânirea populației – care prelungește perioada de consum și necesarul de produse ambalate (de la produse alimentare la medicamente); (2) gospodăriile cu mai puțini membri – ce consumă volume tot mai mari de produse; (3) urbanizarea și creșterea comerțului online; (4) cererea sporită de ambalaje sustenabile – care le va permite companiilor să își optimizeze produsele și să identifice noi modalități de diversificare a veniturilor și diferențiere pe piață.

O analiză detaliată bazată pe rapoartele de piață din studiu dezvăluie alte constatări interesante cu privire la tipul, utilizarea și distribuția cantității ambalajelor necesare la nivel mondial. Industria și transporturile par să fie semnificativ mai „sustenabile” față de consumul populației (59% dintre ambalaje). Procesele industriale necesită, în primul rând, materiale reciclabile precum hârtie și carton și ocupă aproximativ 41% din volumul total de ambalaje. În schimb, consumul se ridică la 59% din piața mondială a ambalajelor, folosind preponderent cantități mai mari de materiale plastice (compozite).

Trei sferturi din piața mondială a vânzărilor de ambalaje este dominată de hârtie și carton, precum și ambalaje din plastic, restul fiind alcătuit din metal, sticlă și alte materiale. 70% din toate ambalajele de consum sunt produse pentru alimente (51%) și băuturi (19%), 8% pentru produse medicale, 4% pentru cosmetice și doar 18% pentru alte bunuri/bunuri de larg consum.

Principalele tendințe: responsabilizarea consumatorilor și „Smart Packaging”

În ultimii ani, direcțiile de dezvoltare a industriei ambalajelor au fost marcate, în mod decisiv, de conștientizarea sporită a publicului cu privire la necesitatea protecția mediului, alături de norme mai stricte care să preîntâmpine irosirea resurselor și producerea deșeurilor – deși mai sunt multe de realizat pentru diminuarea risipei. De exemplu, la nivelul anului 2018, dacă totalul deșeurilor de hârtie, carton și plastic, generate anual, ar fi fost calculate „per capita” ar fi rezultat 218 kg pentru fiecare locuitor al Germaniei, respectiv 105 kg pentru fiecare locuitor al Austriei.

Deși provocările privind reducerea impactului ambalajelor asupra mediului rămân însemnate, iar rezultatele în diminuarea deșeurilor sunt inegale, de la o țară la alta, în Europa se reușește reciclarea ambalajelor în proporție de: (1) 90% – pentru ambalaje de metal; (2) 87% – hârtie și carton; (3) 84% – sticlă; (4) 47% – plastic; și (5) 25% – lemn. Procentele ar putea crește, în viitor, odată ce peste 70% dintre europeni își declară o preferință pentru ambalajele „prietenoase cu mediul”, ceea ce înseamnă că acestea se pot refolosi, sunt biodegradabile și compuse în proporție tot mai mare din hârtie, în detrimentul materialelor plastice.

O altă tendință identificată de studiul Horváth este dezvoltarea soluțiilor „Smart Packaging”, care devin un diferențiator puternic pentru jucătorii din industrie. Pe termen lung, succesul pe piața ambalajelor va fi de partea celor care vor ști să îmbine proprietățile de ambalare „inteligente”, cum ar fi trasabilitatea, interacțiunea specifică cu produsul ambalat sau cerințele legate de tehnologia senzorilor, ceea ce vor face ca produsul și ambalajul vor „să crească împreună”, ca un tot întreg.

„Piața ambalajelor crește în toată lumea, dar calitatea și sustenabilitatea produselor se modifică, pe măsură ce consumatorii devin tot mai conștienți de impactul asupra mediului al acestei industrii. Companiile care vor putea propune ambalate atât inteligente, cu mai multe funcții decât protecția produselor, cât și prietenoase cu mediul, vor avea de câștigat, pe o piață unde tendința de concentrare a jucătorilor crește de la an la an,” a explicat Kurt Weber, director general al Horváth România.

La nivel global, zona economică Asia-Pacific este răspunzătoare în prezent pentru cea mai mare proporție de ambalaje, și anume aproximativ 40% cu o rată de creștere anuală estimată de aproape 7%. Urmează Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) cu puțin sub 30% și America de Nord cu 26%.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1542 / 18934
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mihai Popa, Deputy Managing Partner și Coordonator al Departamentului de Restructurare și Insolvență din cadrul Mușat & Asociații, lector în cadrul Conferinței Naționale de Insolvență
Încă un ‘chinese wall’: Stratulat Albulescu a asistat dezvoltatorul de solutii software Cyscale si fondul de investitii GapMinder cu privire la runda de finantare de tip Seed in valoare de 3 mil. E
Cum să-ți împlinești visul de a practica avocatura în propria firmă, înființată în afara granițelor | Rețeta succesului, în varianta Florentinei Marin, fondatoarea Marin & Pasalodos, din Barcelona. ‘Planul nostru este să ne dezvoltăm și să deschidem cabinete în alte orașe din Spania, România și în alte țări’, spune avocata
LMG Life Sciences Awards EMEA 2022: Mușat & Asociații, desemnată la Londra „Firma de avocatură a anului în Europa de Est”
Tendințele ultimelelor luni pe piața muncii, analizate de avocații firmei Băncilă, Diaconu și Asociații. De vorbă cu Anca Atanasiu (Managing Associate), depre marile provocări ale anului și mandatele primite de echipa de Dreptul muncii, pe care o coordonează. Volumul, diversitatea și complexitatea proiectelor au crescut continuu
Avocații ZRVP analizează proiectul de lege, aflat pe agenda Parlamentului, care transpune în legislația națională Directiva (UE) 2019 ̸ 1023 privind restructurarea și insolvența. De vorbă cu Andreea Macașoi (Managing Associate) și Stan Tîrnoveanu (Senior Partner), numit de Legal 500 ”un guru al insolvenței”, despre legislație și proiecte, conduita juridică inovativă a echipei și riscul crescut de insolvență în această perioadă
Șansa de a lucra într-o firmă ce oferă oportunități profesionale și instruire ”fără limite” | Cristina Tudoran, numită recent Counsel la Filip & Company: Acesta este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Tinerii au acces la educație continuă, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta rapid și armonios atuurile profesionale. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Cosmin-Teodor Cotos a finalizat acum trei ani studiile de licență cu media 9,79 și are azi propriul cabinet de avocatură. ”Esența și particularitățile dreptului m-au fascinat, iar profesorii și persoanele pe care le-am întâlnit în mediul universitar mi-au schimbat complet cursul vieții”, spune azi avocatul
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent, relevantă pentru economia circulară. Echipa de avocați a fost coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner) și Dana BIVOL (Partner)
MPR Partners câștigă, pentru clienții săi, două dispute cu pretenții de cca. 26 mil. €. Cum au lucrat avocații și ce soluții au obținut în dosarele Municipiul Bacău vs. CET și Getica vs. grupul Auchan
Tendințe noi și multiple provocări în piața muncii | Avocații RTPR au mandate multe, variate și complexe în practica de Employment, de la „stock option” plan-uri cu scheme simplificate ori cu adevărate tranzacții în care angajații devin co-investitori împreună cu acționarii majoritari, până la integrarea în activitate a refugiaților din Ucraina. Despre modul de lucru și factorii care diferențiază RTPR de ceilalți consultanți, într-o discuție cu partenerul Alina Stăvaru
LegiTeam | Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv (Litigii)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...