Studiu KPMG: Piața de M&A din România readuce optimismul după pandemie
27 Ianuarie 2021 BizLawyer
Studiul își propune să ofere informații relevante cu privire la așteptările pieței pentru perioada următoare, astfel încât cei interesaí să poată anticipa și profita de viitoarele oportunități de M&A.
| |
A doua ediție a publicației KPMG „Contextul pieței de M&A în România” arată un optimism sporit în rândul investitorilor, care estimează că piața de Fuziuni și Achiziții (M&A) din România va crește în 2021. Cu toate că pandemia COVID-19 a creat multă incertitudine în piață, un număr mare de tranzacții fiind amânate, finalul anului a readus optimismul în rândul investitorilor. Începând cu trimestrul al III-lea al anului trecut, multe tranzacții s-au reluat și anticipăm ca tendința va continua și în 2021, creând astfel oportunități semnificative în piață.
Anul acesta, este de așteptat o creștere a activității de M&A stimulată de contextul actual care ar putea fi benefic atât pentru cumpărători, cât și pentru vânzători. Investitorii caută să achiziționeze companii aflate în dificultate la un preț atractiv, ceea ce le-ar putea aduce profituri mai mari în viitor. Cu toate acestea, mulți sunt, de asemenea, dispuși să plătească un preț mai mare pentru companii de top care au trecut cu succes prin pandemie și au dovedit că au un model de afaceri rezilient. Vânzătorii pot beneficia de excesul de lichiditate din piață și de dorința de consolidare venită din partea companiilor cu poziții bilanțiere solide.
Anul acesta, este de așteptat o creștere a activității de M&A stimulată de contextul actual care ar putea fi benefic atât pentru cumpărători, cât și pentru vânzători. Investitorii caută să achiziționeze companii aflate în dificultate la un preț atractiv, ceea ce le-ar putea aduce profituri mai mari în viitor. Cu toate acestea, mulți sunt, de asemenea, dispuși să plătească un preț mai mare pentru companii de top care au trecut cu succes prin pandemie și au dovedit că au un model de afaceri rezilient. Vânzătorii pot beneficia de excesul de lichiditate din piață și de dorința de consolidare venită din partea companiilor cu poziții bilanțiere solide.
În acest context particular, sondajul KPMG a relevat un puternic sentiment de optimism, 61% dintre respondenți așteptându-se ca activitatea pieței de M&A din România să crească în lunile următoare. Așa cum indica și ediția precedentă, sectorul tehnologiei (IT) ar putea fi cel mai atractiv pentru investitori, urmat de cel al sănătății, cel al bunurilor de larg consum și cel al energiei și infrastructurii. Fondurile de investiții de capital privat vor continua să urmărească piața și vor avea un rol semnificativ în dinamica M&A prin achiziționarea companiilor românești și prin vânzarea unor companii din portofoliu.
Sondajul relevă, de asemenea, și potențiali factori inhibitori care ar putea afecta succesul unei tranzacții. Cumpărătorii sunt în principal îngrijorați de diferențele substanțiale în așteptările legate de preț, de incertitudinea macroeconomică și de lipsa de pe piață a unor companii adecvate pentru vânzare. COVID-19 nu este perceput ca un factor inhibitor și majoritatea respondenților sunt încrezători că pandemia se va încheia în curând.
Bogdan Văduva, Partener, Head of Deal Advisory, KPMG în România, explică: “Chiar dacă pandemia este încă activă și suntem în proces de revenire din șocul inițial, vedem un optimism crescut în piață și ne așteptăm ca un număr considerabil de tranzacții să aibă loc în 2021. În ultimii ani, piața românească de M&A a devenit un mediu favorabil pentru investitori. Mai mult, aspect relevat și în ediția de anul trecut, România continuă să fie atractivă atât pentru investitorii strategici, cât și pentru cei financiari, aceștia având în continuare oportunități semnificative de consolidare. Economia românească are potențialul de a atinge o valoare de 300 de miliarde de euro pe termen mediu și lung.”
George Dumitrașcu, Director Deal Advisory, KPMG în România, adaugă: “În acest moment, oportunitățile din piață se polarizează: pe de o parte avem companii aflate în dificultate, care au o valoare de piață redusă și se confruntă cu riscuri majore pe viitor și, pe de altă parte, avem companii de top, care au crescut pe durata pandemiei, și au o valoare de piață mai ridicată datorită modelelor de afaceri adaptate pentru mediul post-COVID. Numărul companiilor aflate la mijloc se diminuează.”
Richard Perrin, Partener, Head of Advisory, KPMG în România, evidențiază: “ Există un interes crescut din partea companiilor românești pentru consolidarea pieței locale prin activități de fuziuni și achiziții, dar și pentru extinderea în alte țări din Europa Centrală și de Est. Europa de Vest este cea mai puțin preferată opțiune din cauza scăderii oportunităților din piețele și regiunile mai dezvoltate.”
Studiul își propune să ofere informații relevante cu privire la așteptările pieței pentru perioada următoare, astfel încât cei interesaí să poată anticipa și profita de viitoarele oportunități de M&A.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 16381 / 20442 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Kinstellar a asistat Lidl în achiziția unui teren situat în incinta fostei platforme industriale Aversa din București. Victor Constantinescu (Partner) și Sandra Gheorghe (Senior Associate), în prim plan
GNP obține o nouă soluție favorabilă definitivă la Înalta Curte de Casație și Justiție prin care a fost anulată o decizie de sancționare emisă de Consiliul Concurenței | Reper jurisprudențial care impune un standard de analiză mai riguros în litigiile de concurență
Băncilă, Diaconu și Asociații a asistat asociații Mamaia Resort Hotels în vânzarea părților lor sociale către Steaua de Mare Hotels & Resorts
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





