
Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat | Dăncilă: În prima şedinţă CSAT, să devină de importanţă naţională
22 Iulie 2019
MEDIAFAX„Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunţat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.
Premierul Viorica Dăncilă anunţă că Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale.
„Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunţat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.
„Autostrada Comarnic-Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitări din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cît mai repede lucrările la această autostradă”, a anunţat, duminică, la Ploieşti, premierul Viorica Dăncilă.
Dăncilă a adăugat că procedurile sunt complicate: „La noi s-a format această instituţie a contestaţiilor şi pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluţia este ca această autostradă să devină de importanţă naţională, astfel încât să începem execuţia cât mai repede din fonduri guvernamentale”.
La finele anului trecut, premierul Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov este anul 2024, dar spera ca şantierul să fie gata mai devreme, în condiţiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câştigător.
În vara anului trecut, Ministerul Transporturilor renunţa la colaborarea pe proiectul de autostradă cu Banca Mondială şi a decis că autostrada trebuie construită în parteneriat public-privat.
Orban, despre Autostrada Comarnic-Braşov: Dăncilă vrea să tragă un tun pentru finanţarea la prezidenţiale
Ludovic Orban a declarat că Viorica Dăncilă vrea ca autostrada Comarnic Braşov să fie construită din bugetul de stat pentru „a trage un tun” pentru finanţarea campaniei prezidenţiale. Liderul PNL îi atrage atenţia premierului că trebuie să organizeze o licitaţie pentru a alege constructorul.
„Telenovela autostrăzii Comarnic-Braşov continuă. Noul episod este horror şi în distribuţie o are ca principal personaj pe gospodina rătăcită la Palatul Victoria..Ultima întâmplare este anunţul făcut de Vasilica Viorica despre faptul că nu se mai face pe parteneriat public privat, ci va fi declarată de importanţă strategică şi va fi finanţată cu bani de la bugetul de stat, urmând a fi construită tot de consorţiul chinezo-turc, scos din joben pentru parteneriat public-privat.Mai precis, ce ne spune premierul? Am modificat legea privind parteneriatul public-privat pentru ca să nu mai fie necesară realizarea unei proceduri competitive pentru selectarea constructorului. Atribuim cui vor -muşchii noştri- contractul de parteneriat-public privat. După care decidem că nu mai trebuie să vina consorţiul scos din burtă cu banii necesari pentru construcţia tronsonului de autostradă ( aşa cum prevede un contract de PPP, în care finanţarea lucrărilor este asigurată de constructor ) ci îl finanţăm de la buget, din taxele şi impozitele plătite de români”, a scris Ludovic Orban, pe Facebook.
Liderul PNL a adăugat că premierul trebuie să facă licitaţie pentru a construi Autostrada Comarnic-Braşov din bugetul de stat, altfel riscă să ajungă lângă Liviu Dragnea.
„ Nu ştiu cine i- a scris replicile lui Vasilica Viorică, dar parcă tot Dragnea este scenarist. Pentru că treabă asta este-curat murdară- şi cu puternic iz penal. Doamnă candidat, după ce că nu aţi fost în stare să construiţi o autostradă-cap coadă-, acum vreţi să daţi şi un tun, probabil pentru finanţarea campaniei prezidenţiale. Opriţi- vă înainte de a fi prea târziu. Altfel, riscaţi să îi ţineţi companie şefului de care v-aţi lepădat prea uşor. În caz că nu v- a spus nimeni din PSD, va spun eu. Dacă vreţi să construiţi orice tronson de autostradă cu bani de la buget sunteţi obligată de lege să faceţi licitaţie”, a mai scris Orban.
Premierul a anunţat că Autostrada Comarnic-Braşov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima şedinţă CSAT de importanţă naţională şi va fi construită din fonduri guvernamentale.
La finele anului trecut, Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Braşov este anul 2024, dar spera ca şantierul să fie gata mai devreme, în condiţiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câştigător.
În vara anului trecut, Ministerul Transporturilor renunţa la colaborarea pe proiectul de autostradă cu Banca Mondială şi a decis că autostrada trebuie construită în parteneriat public-privat.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8071 / 8926 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Nyerges & Partners cooptează doi avocați cu experiență și practică de top: Horia Ispas devine Partener, iar Irina Moinescu se alătură firmei pe poziția de Counsel
Practica de M&A de la Volciuc-Ionescu accelerează într-o piață mai activă, unde conformarea multiplă și mecanismele sofisticate de preț ̸ structurare ridică miza juridică. “O tranzacție este cu adevărat de succes dacă, după closing, integrarea noii afaceri decurge fluent, sinergiile preconizate se realizează efectiv și nu apar probleme majore care să-i erodeze valoarea”, spun avocații | În spatele fiecărui mandat finalizat se află o combinație atent dozată de expertiză, colaborare și reziliență
Radiografia unui an intens în practica de Employment la KPMG Legal – Toncescu și Asociații | Arhitectura normelor de dreptul muncii arată ca un șantier în lucru: reglementări noi, intenții bune, dar și intersecții nerezolvate între acte normative, zone fără busolă și practici care alunecă în interpretări divergente. De vorbă cu membrii echipei despre provocările perioadei, proiectele cheie și prioritățile clienților, în linie cu valul normativ
Mitel & Asociatii recruteaza avocati stagiari
Saga „Micula vs. România” foarfecă bugetul | Frații Micula cer a treia serie de sancțiuni în SUA împotriva României, după ce administrația de la București a refuzat să ofere date precise despre bunuri și conturi ce pot fi executate. Statul ar trebui să mai plătească penalități de 5,8 mil. USD după ce a fost deja sancționată cu cca. 15 mil. USD în ultimii 4 ani. White & Case, Dentons și F.A. Vasquez accelerează demersurile de executare; statul este apărat de Foley Hoag și SLV Legal
Într-un an dominat de pragmatism, Mitel & Asociații menține ritmul în M&A: echipă compactă, coordonare directă a partenerilor, continuitate și seriozitate în dosarele complexe, proiecte din industrii cu cerere solidă și un mod de lucru centrat pe integrare, calendar și echilibru între părți | Avocații spun că procedurile pentru investiții străine impun răbdare, dar nu schimbă cursul, într-o piață care rămâne activă, dar mai atentă la detalii
Lawyer – Associate ̸ Senior Associate (1-6 years) | Banking & Finance | Reff & Associates
NNDKP a luat toate premiile pentru jurisdicția noastră la gala ‘Benchmark Litigation Europe Awards 2025’ | Casa de avocați a primit titlul de ‘Firma de avocatură a anului’, iar Emil Bivolaru a urcat pe podium la catogoria ‘Avocatul anului în România’ în materia soluționării disputelor
CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
Lexology Capital Markets Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care se remarcă în practica de piețe de capital: Anca Simeria (partener, Popescu & Asociații) este considerată „Thought Leaders”. Zsuzsa Csiki (partener, Kinstellar), evidențiată pe segmentul de ”Structured Finance”, iar Loredana Chițu (partener Dentons, în secțiunea ”Debt & Equity”. Un semnal că piața locală poate seta standarde și concura cu jurisdicții consacrate
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
ZRVP a asistat UniCredit Bank în materia relațiilor de muncă în contextul fuziunii cu Alpha Bank Romania. Cătălin Micu (partener) a coordonat proiectul, alți trei avocați, în prim plan | Buna colaborare cu factorii cheie din proiect și focusul pe comunicarea eficientă în cadrul organizațiilor implicate a făcut ca toate etapele planificate să fie implementate și inerentele provocări să fie depășite cu succes
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...