ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Bento închide cu succes și anticipat primul plasament privat în sistem hibrid și se pregătește de listarea la bursă la începutul anului viitor

26 Noiembrie 2021   |   BizLawyer

În cadrul plasamentului privat care a avut loc în data de 25 noiembrie 2021 au participat peste 100 de investitori, iar prețul pe acțiune a fost de 14 lei.

 
 
Intellectually Curious (BVB: BENTO), companie antreprenorială românească, specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții software și furnizarea de servicii de infrastructură IT și Cloud, anunță închiderea cu succes, încă din prima zi, a plasamentului privat pentru acțiunile sale și atragerea sumei de 5,6 milioane de lei de la investitori, capital care va alimenta dezvoltarea accelerată a  companiei. Ca urmare a suprasubscrierii ofertei inițiale cu peste 120%, oferta a fost suplimentată de la 400.000 de acțiuni până la aproape 900.000 de acțiuni, sumele totale subscrise depășind 13 milioane de lei.

„Ziua de azi marchează un capitol important în istoria companiei noastre și le mulțumim investitorilor pentru încrederea acordată. Când am pornit la drum împreună cu Radu acum aproximativ 17 ani, tot ce ne doream era să ne urmărim pasiunea pentru IT și să dezvoltăm aplicații software care să îmbunătățească viața clienților noștri. Astăzi, Bento este o companie cu peste 70 de angajați, cu o expertiză substanțială în dezvoltarea și implementarea de software și integrarea sistemelor IT, cu propria proprietate intelectuală, colaborând cu organizații de toate dimensiunile din România, Elveția și SUA. Accesul la piața de capital ne oferă oportunitatea de a accelera dezvoltarea companiei și de a ne extinde și mai mult prezența la nivel internațional. Pe termen mediu și lung avem în vedere consolidarea produselor software proprii, precum Bento Field Service Management sau Bento Mobile Device Management și punerea la punct a unor noi canale de marketing și vânzări dedicate promovării și contractării de proiecte aferente acestor produse la nivel global,” a declarat Vlad Bodea, co-fondator și membru în Consiliul de Administrație al Bento.  


Bento are peste 17 ani de experiență în dezvoltarea și implementarea de soluții software și furnizarea de servicii de infrastructură IT și Cloud pentru companii active în industrii multiple, precum energie, FMCG, utilități, telecomunicații, sănătate, agricultură, IT, media, industrie alimentară, distribuție, transporturi și servicii. Compania are în acest moment peste 70 de angajați și deține un portofoliu diversificat de clienți format din companii multinaționale din România, SUA și Elveția. De asemenea, Bento este partener cu furnizori de renume precum Microsoft, HPE și CISCO.

În cadrul plasamentului privat care a avut loc în data de 25 noiembrie 2021 au participat peste 100 de investitori, iar prețul pe acțiune a fost de 14 lei. Acțiunile companiei urmează să fie listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București la începutul anului viitor. Plasamentul privat a fost intermediat de TradeVille, în timp ce Cornerstone Communications a asistat compania în calitate de Consultant Autorizat. În ceea ce privește aspectele juridice, Bento a fost sprijinită de societatea de avocatură Dentons și cabinetul de avocatură Alina Alexe.

„Bento este o companie care s-a dezvoltat organic, iar în ultimii ani a înregistrat rezultate financiare semnificative pe fondul unor procese de optimizare a activității, dar și datorită creșterii accelerate a pieței de IT&C și Software atât la nivel național, cât și internațional. De-a lungul anilor am investit constant în dezvoltarea produselor proprii, dar și a calității serviciilor, acest lucru conducând la extinderea substanțială a portofoliului de clienți, cât și a veniturilor. Închiderea cu succes a plasamentului privat ne bucură și motivează în același timp, deoarece obiectivul nostru este să furnizăm investitorilor care au venit alături de noi cele mai bune randamente,” a declarat Radu Scarlat, Președinte Consiliu de Administrație al Bento.

Compania este administrată de un Consiliu de Administrație, format din trei membri aleși cu un mandat de doi ani: Radu Scarlat (președinte), Vlad Bodea (membru) și Claudiu Negrișan, (membru ne-executiv), un manager cu experiență bogată în strategie, consultanță de management, finanțe și investiții.  
„TradeVille încheie luna noiembrie cu o premieră pentru piața de capital din România: primul plasament privat realizat în sistem hibrid prin care compania a vândut atât acțiuni noi cât și acțiuni deja existente. Mai mult, facem acest lucru alături de un emitent inovator, care furnizează soluții software pentru companiile cu o amprentă teritorială mare, pentru agricultură și energie - domenii care se află acum in atenția tuturor,” a declarat Ovidiu-George Dumitrescu, CFA, Director General Adjunct în cadrul TradeVille, brokerul care a intermediat plasamentul Bento.

Infuzia de capital obținută în urma plasamentului privat va fi utilizată pentru accelerarea dezvoltării companiei pe verticală, cât și pe orizontală, prin extinderea portofoliului de clienți și consolidarea produselor proprii. De asemenea, Bento are în plan dezvoltarea canalelor de vânzare și marketing pentru promovarea acestor produse software în regiunea Europei de Est și Balcani prin stabilirea de parteneriate cu companii locale din piețele țintă.
„Suntem încântați de succesul acestui plasament privat și să vedem o nouă companie din domeniul IT care își va lista acțiunile la Bursa de Valori București. Cred că anul 2021 poate fi declarat în mod cert anul IT-ului la Bursa de Valori București având în vedere numărul semnificativ de companii din acest sector care au venit la BVB. Le urăm mult succes lui Vlad și Radu, care ne demonstrează că drumul către o poveste antreprenorială românească de succes poate porni chiar de pe băncile facultății,” a declarat Zuzanna Kurek, fondator Cornerstone Communications, Consultant Autorizat al Bento.

În 2020, Bento a înregistrat o cifră de afaceri de 15,3 milioane de lei și un profit net de 1,9 milioane de lei. În primele șase luni din 2021, Bento a raportat venituri de 12,6 milioane de lei, o creștere record de 99% față de aceeași perioadă a anului trecut. Compania estimează o cifră de afaceri de 26,3 milioane de lei pentru întreg anul 2021 și un profit net de 4,6 milioane de lei.  

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2626 / 7913
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...