Farmec intenționează să relocheze producția într-o fabrică nouă din Apahida, o investiție de peste 40 de milioane de euro
04 Mai 2023 BizLawyer
Compania vizează să acceseze ajutoare de stat individuale pentru construirea noului centru ce va permite eficientizarea proceselor de producție și creșterea capacității cu până la 100%
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, intenționează să construiască o nouă unitate de producție în comuna Apahida, o investiție totală de peste 40 de milioane de euro, pentru care compania vizează să acceseze ajutoare individuale din partea statului român.
În prezent, cea mai mare parte a producției Farmec este concentrată în apropierea zonei centrale a municipiului Cluj-Napoca, pe strada Henri Barbusse nr. 16, însă o parte dintre produse, printre care și gama de deodorante, sunt fabricate în Dezmir, comuna Apahida. Compania își propune relocarea întregii producții în Dezmir, în aceeași locație, unitatea din Cluj-Napoca urmând să funcționeze ca spațiu de birouri (clădire administrativă). Investiția este estimată la peste 40 milioane de euro, dintre care peste 24 de milioane de euro pentru construirea de la zero a unui centru de producție cu o suprafață construită de 17.700 mp și cu o suprafață totală desfășurată de 24.400 mp. Alte 16 milioane de euro urmează să fie alocate echipamentelor.
În prezent, cea mai mare parte a producției Farmec este concentrată în apropierea zonei centrale a municipiului Cluj-Napoca, pe strada Henri Barbusse nr. 16, însă o parte dintre produse, printre care și gama de deodorante, sunt fabricate în Dezmir, comuna Apahida. Compania își propune relocarea întregii producții în Dezmir, în aceeași locație, unitatea din Cluj-Napoca urmând să funcționeze ca spațiu de birouri (clădire administrativă). Investiția este estimată la peste 40 milioane de euro, dintre care peste 24 de milioane de euro pentru construirea de la zero a unui centru de producție cu o suprafață construită de 17.700 mp și cu o suprafață totală desfășurată de 24.400 mp. Alte 16 milioane de euro urmează să fie alocate echipamentelor.
Pentru finanțarea parțială a costurilor legate de înființarea fabricii, Farmec a demarat demersurile pentru obținerea unui ajutor individual din partea statului român. Construcția noii unități este estimată să înceapă anul viitor, urmând să fie finalizată în decurs de trei ani. Investiția va genera creșterea capacității de producție cu până la 100% și crearea a în jur de 100 de noi locuri de muncă.
„Relocarea etapizată a producției în următorii ani în Apahida reprezintă o decizie istorică pentru Farmec și, odată cu ea, preconizăm o evoluție pozitivă a rezultatelor financiare. Noua investiție va contribui la dezvoltarea economiei locale și naționale, la bunăstarea locuitorilor din zonă, la asigurarea unui mediu de lucru la cele mai înalte standarde pentru angajații noștri și la creșterea sustenabilității, prin dotările pe care le vizăm. Având în vedere balanța comercială puternic negativă în sectorul cosmeticelor, cauzată de importuri masive, și valoarea adaugată pe care Farmec o aduce pentru economia și brandul de țară al României, suntem încrezători că vom avea sprijinul autorităților în demersul nostru de a susţine o creştere economică de durată a țării.”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Noua unitate se va baza pe tehnologie de ultimă generație, cu un grad ridicat de automatizare a fluxului de producție, ceea ce va duce la eficientizarea proceselor de producție și va genera o scădere a costurilor.
Investiția are o importantă componentă verde, prin achiziționarea și instalarea de panouri fotovoltaice, folosirea pompelor de căldură și a altor echipamente industriale cu consum scăzut de energie, precum și prin sisteme moderne de colectare, tratare și epurare a apei industriale și menajere.
De asemenea, compania Farmec propune un model de producție și distribuție cu accent pe economia circulară, contribuind semnificativ la reducerea cantității de energie folosită și la reducerea, refolosirea și reciclarea deșeurilor de ambalaje.
Unitatea de producție principală va avea în componență mai multe spații de producție și de depozitare, secțiile de produse de curățenie, mase plastice și produse cosmetice, precum și laboratoare de cercetare sau anexe tehnice. Investiția mai include o clădire de birouri și alte două clădiri pentru secția decapanți și lacuri și secția de detartranți. La acestea se adaugă realizarea unor platforme pentru depozitare – platforme cu rezervoare pentru depozitarea de alcool, rezervoare de apă tehnologică și stingere a incendiilor, bazine de tratare și stație de epurare pentru apa rezultată în urma proceselor tehnologice.
Prin această investiție, compania Farmec își poate crește notorietatea și la nivel internațional, datorită creșterii capacităților de producție, care s-ar traduce și prin creșterea capacităților de export.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 1838 / 9060 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





