ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Perpetoo, primul serviciul de car sharing din România ‘de la persoană la persoană’, disponibil în patru oraşe. Avocații Pavel, Mărgărit şi Asociaţii, în proiect

15 Octombrie 2019   |   BizLawyer

Consultanţa a implicat o serie de provocări de ordin juridc, în condiţiile în care, la momentul lansării platformei, legislaţia care reglementează acest segment nu era încă definitivată, potrivit avocaţilor specializaţi în tehnologie, media și comunicații ai Pavel, Mărgărit şi Asociaţii.

 
 
Primul serviciu de car sharing "de la persoană la persoană" din România, Perpetoo, este disponibil începând din octombrie în Bucureşti şi în alte trei oraşe mari din ţară, respectiv Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, au anunţat reprezentanţii companiei dezvoltatoare, într-un comunicat.

Noul serviciu se adresează celor care vor să îşi închirieze maşinile, precum şi celor care vor să le conducă pentru o perioadă de minimum trei ore şi cel mult 30 de zile. Astfel, cei care vor să îşi listeze maşina, precum şi cei care vor să închirieze un autovehicul, o vor putea face pe www.perpetoo.com, unde vor trebui să îşi creeze un cont în categoria dedicată, Proprietar, respectiv Şofer.

Crearea conturilor şi utilizarea platformei este gratuită, singurul cost perceput fiind tariful de închiriere, plătit de cei care vor să închirieze o maşină. Plata se va face în momentul confirmării rezervării.


Potrivit sursei citate, proprietarii de maşini, care îşi listează vehiculul pentru închiriere, stabilesc singuri tariful de închiriere şi beneficiază de asigurare CASCO pe toată perioada de închiriere a maşinii, oferită de Uniqa Asigurări şi Renomia SRBA Insurance Broker.

Societatea de avocatură Pavel, Mărgărit şi Asociaţii a oferit asistenţă juridică platformei de peer to peer car sharing. Consultanţa a implicat o serie de provocări de ordin juridc, în condiţiile în care, la momentul lansării platformei, legislaţia care reglementează acest segment nu era încă definitivată, potrivit avocaţilor specializaţi în tehnologie, media și comunicații ai Pavel, Mărgărit şi Asociaţii.

„În acest caz am oferit consultanţă juridică unei firme care urma să activeze într-un domeniu insuficient reglementat, deoarece legislaţia aferentă se afla în dezbatere publică. Se poate spune aşadar că am participat la procesul legislativ, purtând discuţii cu autorităţile competente şi chiar prezentând o iniţiativă legislativă şi câteva recomandări care au contribuit la definitivarea reglementărilor în domeniu”, a spus Radu Pavel, avocat specializat în domeniul tehnologie, media și comunicații şi totodată Managing Partner al Pavel, Mărgărit şi Asociaţii.

Societatea de avocatură a consiliat perpetoo.com în toate aspectele juridice premergătoare lansării platformei, de la întocmirea contractelor de închiriere a maşinilor dintre proprietari şi utilizatori până la revizuirea documentaţiei privind protecţia datelor cu caracter personal.

Potrivit avocatului Radu Pavel, în astfel de speţe consultantul juridic „trebuie să fie atent la relaţia dintre proprietarul autoturismului şi utilizator şi la toate problemele legale ce ar putea interveni, încerând să le preîntâmpine. Toate aceste aspecte trebuie incluse în termenii şi condiţiile platformei online, dar şi în contractele ce intervin între părţile implicate”.

"Pentru a câştiga între 1.000 şi 4.000 de lei, media lunară de venituri estimate de reprezentanţii Perpetoo, proprietarii de maşini trebuie să aibă în vedere atât condiţiile tehnice ale maşinii (maşina să aibă cel mult 8+1 locuri, să nu fie mai veche de 10 ani, să aibă revizia auto, RCA şi ITP la zi, să aibă rovinietă valabilă şi să fie echipată corespunzător), cât şi interacţiunea constantă cu cei care doresc să închirieze maşina şi care îi vor contacta prin intermediul aplicaţiei. Proprietarii trebuie să accepte cererea de rezervare şi perioada aferentă acesteia, într-un interval de 1-13 ore (în funcţie de ora României la care se recepţionează cererea) de la primirea solicitării, înainte ca rezervarea să fie considerată confirmată", se arată în comunicat.

În acelaşi timp, cei care doresc să închirieze o maşină se vor bucura de tarife accesibile şi, în plus, vor putea alege exact maşina pe care doresc să o conducă.

"Mai mult, Perpetoo oferă şi alte avantaje, precum flexibilitatea perioadei de închiriere şi reducerea birocraţiei datorită documentelor care se auto-completează direct în aplicaţie. Astfel, în momentul în care proprietarul maşinii şi cel care o închiriază se întâlnesc pentru predarea vehiculului, procesul de închiriere a fost deja parcurs, singurul pas care mai rămâne de făcut fiind doar inspectarea condiţiei maşinii şi înmânarea actelor maşinii împreună cu un set de chei", explică reprezentanţii Perpetoo.

Conform estimărilor companiei, în primul an de activitate, peste 3.000 de proprietari de maşini vor lista pe site-ul dedicat un autovehicul sau chiar mai multe, iar, în ceea ce priveşte numărul închirierilor, acesta va depăşi 25.000.

Serviciul a fost gândit şi implementat de antreprenorul român Aurelian Marin, cel mai mare tour operator de pe litoralul românesc prin agenţia sa de turism - Paradis Vacanţe de Vis.

Modelele de afaceri colaborative (sharing economy) au avut un trend ascendent clar în ultimii 10 ani, iar companii precum Airbnb au devenit giganţi la nivel mondial în domeniul lor de activitate. Un astfel de exemplu de afacere colaborativă este şi serviciul de car sharing peer to peer (închiriere de maşini de la persoană la persoană), prin intermediul căruia utilizatorii îşi pun la dispoziţie maşina proprietate personală spre închiriere, pe o platformă specializată, în schimbul unei sume de bani. Un astfel de serviciu este, deja, utilizat cu succes în ţări din întreaga lume, precum: SUA, Canada, Australia, Franţa, Spania, Portugalia, Anglia, Suedia, Cehia şi Germania.

Serviciul de car sharing de la persoană la persoană Perpetoo este dezvoltat exclusiv din capital privat românesc, care însumează până în prezent aproximativ 350.000 de euro, iar la dezvoltarea şi optimizarea platformei lucrează o echipă de peste 40 de specialişti.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6903 / 8139
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...