ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Problematica ESG este inclusă în strategiile legate de risc și reziliență ale Farmexim și Help Net, iar oficialii companiilor spun că vor face tot ce este necesar pentru a continua proiectele într-un mod sigur și sustenabil. Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director: Ducem businessul la nivelul următor de profesionalism şi responsabilitate

18 Noiembrie 2021   |   Ștefania Enache

Farmexim și Help Net se concentrează asupra dezvoltării sustenabile a activității, integrând etica și transparența, impactul economic, social și de mediu în Regulamentul de Ordine Interioară.

 
 
Sustenabilitatea este o parte importantă în dezvoltarea Farmexim și Help Net, fiind grupate toate resursele necesare pentru integrarea treptată a conceptului acesta în activitățile derulate de organizație.Politica ESG este promovată ca o regulă de conduită la nivel de companie. „Dezvoltarea Farmexim și Help Net, ca parte integrantă a concernului german PHOENIX group, este susținută de atenția și grija sporită în activitățile zilnice în ceea ce privește impactul asupra populației, angajaților, dar și asupra mediului înconjurător. Pe lângă aceste direcții, ne concentrăm totodată asupra dezvoltării sustenabile a activității noastre, integrând etica și transparența, impactul economic, social și de mediu în Regulamentul de Ordine Interioară al companiei”, punctează Cătălina Ghioca,  Director Dezvoltare și Sustenabilitate Farmexim și Help Net.


Datorită politicii de sustenabilitate și a concentrării constante asupra protecției mediului înconjurător, Farmexim și Help Net au reușit ca, pe tot parcursul anului 2020, să genereze mai puține deșeuri și să optimizeze consumul de energie. „Având distribuția de medicamente în core-business, Farmexim a făcut eforturi considerabile pentru reducerea cantității deșeurilor din plastic, folosind exclusiv cutii din mase plastice reutilizabile și achiziționând folie de ambalare mai subțire. Ca parte a aceluiași proces de creștere a sustenabilității, Farmexim reciclează hârtie, carton, foliile din plastic, benzile elastice din cauciuc și a redus cu 150%, în 2020, cantitatea de deșeuri metalice generată de lucrările de amenajare a spațiilor de depozit. Farmexim a optat pentru iluminatul LED în depozite, a introdus iluminatul pe bază de senzori în zonele nou-amenajate și a continuat procesul de înnoire a parcului auto, optând pentru motorizări mai prietenoase cu mediul”, detaliază Cătălina Ghioca.

De asemenea, rețeaua de peste 400 de farmacii Help Net a diminuat cu 67% cantitatea de deșeuri farmaceutice printr-un management îmbunătățit al stocurilor, dar și cantitatea de deșeuri din hârtie cu 25%, ca urmare a digitalizării activităților de marketing.




„Au fost montate monitoare LCD cu un consum energetic redus în 150 de farmacii și toate unitățile Help Net nou deschise au fost prevăzute cu iluminat LED. Un mare pas înainte în direcția sustenabilității a fost înlocuirea pungilor din plastic cu pungi din materiale ecologice, rezultate din compostare.Accelerarea procesului de digitalizare, prin folosirea sistemului electronic de fidelizare a pacienților, precum și promovarea diverselor inițiative de marketing exclusiv prin mijloace digitale, este un angajament pe termen lung al Farmexim și Help Net în direcția eficientizării serviciilor din punct de vedere al sustenabilității”, mai spune Directorul Dezvoltare și Sustenabilitate Farmexim și Help Net.

Tot ca parte a politicii de sustenabilitate, în 2020, un an marcat de criza sanitară, Help Net a contribuit la lupta împotriva COVID-19 și a direcționat suma de 100.000 euro în scopul dotării spitalelor din România și creării condițiilor vitale de tratament.

„În contextul pandemiei globale de Covid-19, în care s-a văzut impactul său din ce în ce mai mare asupra economiei globale, ne-a fost reamintit cât de necesar este să fim pregătiți pentru neprevăzut. În contextul schimbărilor rapide cu care ne confruntăm, mai ales în perioada pandemică actuală, o analiză riguroasă care să aducă înțelegerea și buna gestionare a riscurilor asociate activităților pe care le desfășurăm este extrem de importantă pentru continuitatea și dezvoltarea sustenabilă a modelului nostru de business. Pe baza acestei analize, ne dezvoltăm continuu politicile interne, astfel că o parte dintre riscurile generate de dinamica industriei farmaceutice și de modificările legislative care o vizează continuu sunt monitorizate în mod constant și se iau măsuri pentru menținerea lor la un nivel acceptabil care să nu ne amenințe stabilitatea financiară și reputațională. Astfel, problematica ESG este inclusă în strategiile noastre legate de risc și reziliență și vom face tot ce este necesar pentru a ne continua proiectele într-un mod sigur și sustenabil”, arată Mădălina Cazamir, Director Group Marketing și Comunicare.

De altfel, anual, PHOENIX group își prezintă raportul de sustenabilitate, raport în care sunt incluse și datele Farmexim și Help Net. Prin urmare, începând din 2019, firmele din România s-au angajat, și la nivel local, să prezinte informații relevante care să contribuie la înțelegerea performanțelor care țin de sustenabilitatea business-ului. Rapoartele de sustenabilitate pot fi consultate aici (pentru Farmexim) și aici (pentru Help Net).

„La nivelul nostru de business, responsabilitatea pe care o avem în fața comunității și a mediului este enormă, astfel că preocuparea noastră pentru îmbunătățire în acest sens este continuă. Pandemia ne-a învățat să gestionăm și mai bine timpul şi resursele pentru a ne crește eficiența, să ne folosim la maximum de tehnologie, și să ducem, până la urmă, businessul la nivelul următor de profesionalism şi responsabilitate”, susține Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net.

 
 

Sustenabilitatea este parte integrantă în politica grupului

Domeniul în care activează Farmexim și Help Net are un impact major în societate, prin urmare înțelegerea importanței rolului pe care cele două companii îl au asupra oamenilor, alături de spitale și toate celelalte instituții aflate în slujba sănătății populației, a fost vital în dezvoltarea afacerii.

„În acest context, prospectarea noastră este continuă, iar feed-back-ul stakeholderilor noștri este crucial pentru dezvoltarea businessului pe termen lung, fie că vorbim despre clienții și partenerii noștri din distribuție, despre pacienții farmaciilor noastre, despre angajați sau despre comunitate. Ne dedicăm sustenabilității companiei și creșterii pe termen lung a valorii sale în beneficiul stakeholderilor noștri și al angajaților. Ne concentrăm asupra unei creșteri durabile, pe care o obținem printr-o adaptare constantă la nevoile clienților noștri și printr-o dezvoltare sustenabilă astfel încât clienții noștri să fie întotdeauna mulțumiți”, explică Mădălina Cazamir.

Având în vedere greutatea pe care o are conceptul de sustenabilitate în politica organizației, atât la nivel de grup, cât și în România, la Farmexim și Help Net, există o direcție dedicată CSR, care colaborează strâns cu departamentul juridic și consiliul director, dar și cu fiecare departament din companie în aria sa de acoperire și responsabilitate.

Direcția de CSR este cea care identifică oportunități, elaborează planul de acțiune, se ocupă apoi de aprobarea și de implementarea acestuia și care raportează atât consiliului director, cât și la nivel de grup printr-un sistem unic de raportare.

„Vom continua acțiunile începute în anul precedent și le vom crește gradual. În acest moment avem mai multe proiecte în derulare, care implică acțiuni sociale, de mediu și de retenție a angajaților, pe termen lung. Farmexim și Help Net s-au dedicat prin toate mijloacele și resursele susținerii accesului pacienților la servicii de sănătate de calitate. Obiectivul nostru pe termen lung este de a construi un întreg ecosistem de sănătate care să sprijine comunitatea cu informații și consiliere, contribuind astfel la creșterea stării de sănătate a oamenilor și la eforturile de prevenție. Vom continua și pe viitor în același spirit al solidarității și responsabilității pentru mediu și comunitate, cu obiectivul de a iniția proiecte valoroase pentru societate și mediul înconjurător”, menționează Mihaela Scărlătescu.

Avocatul amintește faptul că piața farmaceutică este o piață reglementată, cu prevederi legislative clare, elaborate în scopul controlării calității și eficienței terapeutice a medicamentelor prezente pe piață, precum și a evitării contrafacerii. În aceste condiții, Departamentele Juridic și Regulatory Affairs sunt într-un proces continuu de identificare și informare asupra riscurilor legislative asigurându-se că sunt respectate toate legile și normele în vigoare.

„Suntem o organizație responsabilă, cu o politică de dezvoltare solidă, care ia în calcul, pe lângă elementele firești de business, și impactul asupra mediului sau a comunității în general. Toți factorii sunt importanți pentru noi, însă de referință rămân: reducerea amprentei de carbon, programele de retenție a angajaților pe termen lung și activitățile care vin în sprijinul comunității”, completează Cătălina Ghioca.

Odată cu integrarea în PHOENIX group, în 2018, Farmexim și Help Net au aderat la toate politicile interne ale grupului. Organizația are un sistem de management al conformității la nivel de grup și o serie de politici și proceduri asociate menite să asigure cadrul necesar pentru desfășurarea activității specifice în condiții de siguranță, cu respectarea normelor legale aplicabile în domeniul concurenței, spălării banilor, sancțiuni internationale, precum și al anticorupției.

 

Citește pe
In-house Legal Romania:

→   Meet the Professionals | Mihaela Racleș, Legal Compliance Director - PROFI: Până nu înțelegi business-ul și piața în care compania își desfășoară activitatea, nu ai cum să excelezi în ceea ce faci. Cred că tocmai acest aspect diferențiază un legal in-house foarte bun de o casă de avocatură. Și mai cred că tot acest aspect, de înțelegere a business-ului, este cel care determină departamentele juridice să aleagă anumite case de avocatură cu care să construiască relații de colaborare pe termen lung



 
→   Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Alex Potlog, Legal Director AbbVie pentru UK și Irlanda: Experiența mea în industria farma a însemnat colaborarea cu oameni extrem de inteligenți și talentați, pentru care prioritatea o reprezintă pacienții. Am văzut o industrie acționând proactiv la nivel global, demonstrând viziune și curaj, angajată la toate palierele societății și contribuind semnificativ la efortul colectiv de a depăși această situație dificilă
 
→   De vorbă cu unul dintre cei mai experimentați profesioniști ai Dreptului, inclus de Legal 500 pe lista celor mai influenți General Counsels din Europa Centrală și de Est | Radu Culic, Head of Legal la Roche România: Cheia de boltă este mentalitatea membrilor echipei juridice pe care o coordonez. Noi spunem „da, este posibil dacă...” și nu, „nu se poate pentru că...”


 
→   Provocările unei fuziuni în industria farma, gestionată integral de juriștii interni ai companiei. Cum a lucrat echipa condusă de Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net în proiectul integrării unui lanț regional de farmacii




→   Meet the Professionals | Elena Iacob, Head of Legal and Compliance - Alliance Healthcare: Prețuiesc oamenii, în toate reușitele ei au un rol esențial. Performanța nu este doar despre rezultate, cifre, ci și despre spiritul echipei, interacțiune și colaborare, despre încredere și emoții. Avocatul intern nu mai este doar un consultant, el a devenit un un veritabil partener de discuții în cadrul procesului decizional al companiei, este parte din decizie
 





Intră pe LadyLawyer.ro și află mai multe despre activitatea, preocupările și proiectele doamnelor avocat din cele m
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 18 / 83
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Banking & Finance | Avocații NNDKP au asistat clienții în finanțări de cca. 2,8 miliarde de euro, în ultimul an. Cele mai relevante au continuat să fie finanțările sindicalizate în care bănci din România au pus la dispoziția împrumutaților fonduri semnificative pentru capital de lucru. De vorbă cu Alina Radu, Partener și Coordonator al practicii, despre particularitățile proiectelor, apetitul pentru finanțare, echipă și tendințele care se prefigurează
Biroul CMS din București a asistat grupul german All4Labels în achiziția Romprix Exim. O echipă de avocați cu senioritate ridicată a lucrat în tranzacția prin care se configurează liderul pieței locale de imprimare digitală industrială
BONDOC și Asociații, alături de organizatorii Concertului Extraordinar de Anul Nou de la Ateneul Român ǀ Mihaela Bondoc (Partener): Talentul, emoția, dedicarea, merită toată susținerea noastră
Avocații firmei Stratulat Albulescu spun că apar tot mai multe tranzacţii de conţinut social media care, pe lângă valoarea impresionantă, vin la pachet cu implicaţii din perspectivă IP pe mai multe niveluri. De vorbă cu Elena Stan, Managing Associate, despre schimbările semnificative din legislația mărcilor, aspectele provocatoare ale proiectelor din practica de IP și diversitatea portofoliului de clienţi
Bondoc și Asociații obține câștig de cauză într-un litigiu privind validitatea contractelor încheiate de lanțurile de supermagazine
Schoenherr a asistat CA Immo, iar KPMG Legal a stat alături de Pavăl Holding în cea mai mare tranzacție imobiliară de pe piața locală. CBRE, consultant financiar și imobiliar exclusiv al vânzătorului | Ce avocați au lucrat în achiziția de 377 mil. € și ce spune Karina Pavăl, Vicepreședinte Pavăl Holding, despre echipa de consultanți
NNDKP a asistat cu succes Enel într-un litigiu fiscal complex privind deductibilitatea amortizării fiscale aferente unor active corporale dobândite prin transfer de la clienți
Arbitrajul ICSID cerut de Plaza Centers NV, dezvoltator imobiliar care cere statului român să compenseze pierderi de cca. 383 mil. € în proiectul Dâmbovița Center, intră în line dreaptă după numirea arbitrilor. România a mers pe mâna unui profesor emerit al Universității Sorbona, reclamanții au ales un canadian, iar președintele Tribunalului este un lord englez
Statul a bugetat aproape o jumătate de milion de euro, anul acesta, pentru arbitrajul în care 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări au chemat România la ICSID. Ce onorarii primesc firmele care asigură apărarea României în acest dosar în care investitorii susțin că au avut pierderi considerabile și au pretenții de 213 mil. €
Activitate intensă pentru avocații de concurență de la PNSA, firmă evidențiată de directoarele internaționale în această arie de practică. Despre lista priorităților Consiliului Concurenței, proiectele în care sunt implicați avocații și cele mai sensibile reglementări de care firmele trebuie să țină seama, într-o discuție cu partenerul Mihaela Ion
Stratulat Albulescu a asistat Reorg în legătură cu achiziția furnizorului de tehnologie modernă - FinDox
MPR Partners primește trei premii din partea Client Choice by Lexology - 2022. Mușat & Asociații, Simion & Baciu și Filip & Company primesc câte o distincție. Cine sunt avocații aleși exclusiv de către clienții in-house lawyers, într-o procedură ce nu poate fi influențată
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...