ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Valoarea Departamentului Juridic din cadrul Strauss România a crescut semnificativ în perioada pandemiei. „Tabloul” proiectelor gestionate include activități de digitalizare și modificare a fluxurilor pentru sporirea eficienței. Cristina Costache, Legal Manager: Putem fi o echipă și dacă nu ne vedem la birou o perioadă de timp mai lungă

11 Decembrie 2020   |   Ștefania Enache

Departamentul Juridic dintr-o multinațională este unul de suport, menirea sa fiind aceea de a pune umărul la sprijinirea business-ului companiei.

Cristina Costache, Legal Manager Strauss România

 
 
Munca profesioniștilor din toate domeniile s-a schimbat ca urmare a măsurilor luate pentru diminuarea infectărilor cu SARS Cov-2.Pentru avocații care activează în departamentele juridice ale companiilor, ultimele luni au venit cu o serie de proiecte noi pe care specialiștii au fost obligați să le soluționeze „din mers”, astfel încât activitatea firmei să nu fie afectată. Cu această ocazie, experții au constatat că digitalizarea nu este un moft, ci o necesitate, iar echipa este totul. „Am descoperit că se poate susține o productivitate sporită și în cazul unei perioade extinse de muncă de acasă, dacă îți faci temele.De asemenea, am descoperit că putem să fim o echipă și dacă nu ne vedem la birou o perioadă de timp mai lungă”, punctează Cristina Costache, Legal Manager Strauss România.


Nici acum, după ce starea de urgență la nivel național a fost ridicată, activitatea Departamentului Juridic din cadrul Strauss România nu a revenit în totalitate la modul în care se desfășura înainte de declanșarea pandemiei de COVID 19. De altfel, majoritatea companiilor și-au schimbat modul de lucru, criza medicală obligându-le să identifice noi pârghii care să le ajute să-și desfășoare munca la capacitate maximă, în condiții speciale. „Nu cred că vom reveni în curând la ce era înainte de martie 2020 perceput ca normal. Noul normal înseamnă prezență la birou cam 50% din timp, call-uri zilnice cu echipa atât pentru update cât și pentru a ne vedea, lucru mult în platforme colaborative și pe structură de proiect”, subliniază Cristina Costache.

„Tabloul” proiectelor în care este implicată echipa coordonată de Cristina Costache include astăzi mai multe activități de digitalizare și de modificare fluxuri pentru sporirea eficienței. „Restul este la fel. Activitatea în Departamentul Juridic al Strauss România, în această perioadă, a necesitat mai multă atenție în zona de HR. Mutarea unui număr mare de angajați la „munca la domiciliu” și apoi în telemuncă implică un efort din partea organizației pentru ajustarea documentelor aferete. Tot în zona de HR și SSM trebuie să menționez instrucțiunile ce trebuie întocmite pentru siguranța angajaților în această perioadă, planurile ce trebuiesc întocmite conform legislației curente. Le gestionăm printr-o colaborare excelentă cu departamentul HR, lucru în echipă și alocare de resurse aliniată la nevoile actuale”, explică Legal Managerul Strauss România.

Juriștii au colaborat și colaborează intens cu specialiștii în resurse umane din cadrul companiei. „Au fost săptămâni în care am discutat zilnic cu Departamentul HR. Avem instituite toate instrumentele pentru munca la distanță pe termen lung unde aceasta se pretează. Coeziunea am reușit să o păstrăm prin call-uri frecvente. Mailul și telefonul nu pot suplini discuțiile față-în-față, așa că avem discuții frecvente prin intermediul platformelor de teleconferințe”, menționează juristul.

Departamentul Juridic dintr-o multinațională este unul de suport, menirea sa fiind aceea de a pune umărul la sprijinirea business-ului companiei. Rolul avocaților care fac parte din această echipa este acela de a facilita desfășurarea activității întregii companii în linii de legalitate și bună conduită.




„Am avut o contribuție semnificativă în această perioadă în interpretarea avalanșei de acte normative din ultimele șase luni și găsirea de soluții care să susțină businessul. În această perioadă, prioritatea numărul unu și cel mai mare volum de muncă a fost generat de legislația referitoare la prevenirea SARS Cov-2. Decretul prezidențial de instituire a stării de urgență, ordonanțele militare emise în baza acestuia, precum și toate celelalte acte normative emise în starea de alertă, inclusiv ordinele comune ale ministerelor de resort precum Ministerul Sănătății, Ministerul Muncii și Ministerul de Interne au fost analizate, interpretate și transpuse în documente sau instrucțiuni aplicabile la nivelul Strauss România. Alături de aceste activități, managementul contractelor și-a continuat activitatea obișnuită cu excepția termenului în care ne așteptam ca actele să fie semnate. Este de înțeles o anumită întârziere în ceea ce înseamnă acest proces având în vedere că mulți dintre angajați lucrează de acasă”, precizează Cristina Costache.

Se urmărește creșterea eficienței echipei

Echipa de juriști din cadrul Strauss România este formată din trei membri. Cei trei specialiști și-au împărțit munca, astfel încât să fie soluționate la timp atât proiectele curente, cât și cele noi apărute ca urmare a schimbărilor intervenite din cauza pandemiei de SARS Cov- 2.

Juriștii și-au păstrat colaborările existente cu firmele de avocați cu care lucrau înaintea declanșării pandemiei. Totuși, nu a fost intensificată activitatea cu aceste case de avocatură, în contextul în care proiectele care le erau alocate au continuat, iar restul chestiunilor juridice apărute, în majoritate cele legate de SARS Cov-2, au fost gestionate in-house.

Valoarea Departamentului Juridic a crescut semnificativ în această perioadă. De altfel, echipa a profitat de ocazie pentru o eficientizare mai bună a muncii. „Avem o serie de proiecte în stadiu de plan sau implementare legate de digitalizare și redesenare procese interne pentru a crește eficiența nu numai în cadrul Departamentului Juridic”, arată Cristina Costache.

Avocatul este de părere că, în situația actuală, nu se poate vorbi încă de o perioadă post- COVID. „Nu știm când sau cum se va termina această perioadă, așa că ne pregătim de perioada de toamnă, iarnă când este posibilă o revenire la restricții”, precizează profesionistul Strauss România.

Compania nu a făcut reduceri legate de personal, singurele cheltuieli diminuate au rezultat ca urmare a faptului că restricțiile impuse la nivel național au stopat deplasările, evenimentele și alte astfel de activități. În ceea ce privește sponsorizările, Strauss România nu a căutat să le reducă sau să le elimine, ci le-a redirecționat către domenii legate de combaterea SARS-Cov-2.


 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 62 / 80
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...