ZRP Schoenherr
Tuca Zbarcea & Asociatii

In-houseLegal.ro | Cum s-au adaptat marile companii private la ‘noua normalitate’ și ce sprijin oferă echipele de Legal în perioada pandemiei. Dr. Sabin Taclit, NextGen Communications: Noul context a ‘provocat’ profesional membrii departamentului în a atinge un alt nivel de flexibilitate și a identifica noi soluții juridice

30 Octombrie 2020   |   Ștefania Enache

Munca Departamentului Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications a mers pe aceeași linie și după apariția crizei sanitare, echipa coordonată de dr. Sabin Taclit continuând proiectele în care era implicată până la declanșarea pandemiei.

 
 
Departamentele juridice ale companiilor s-au adaptat foarte repede la „noua normalitate”, fiind obligate să lucreze la foc continuu în această perioadă pentru ca afacerile să nu aibă de suferit în urma schimbărilor majore intervenite la nivelul întregii societăți, notează portalul In-houseLegal. Dr. Sabin Taclit, Manager Juridic și Reglementări & DPO în cadrul NextGen Communications, susține că, în cadrul companiei în care activează, prima măsură care a fost luată a fost cea a schimbării modului de interacțiune cu partenerii interni și externi.

„Încă descoperim cum să lucrăm în această nouă normalitate, dar vă pot spune că printre primele lucruri pe care le-am făcut a fost să schimbăm modul de interacțiune cu partenerii interni și externi, în prezent comunicând preponderent prin intermediul instrumentelor digitale și mai puțin prin interacțiune fizică”, punctează juristul.


Munca Departamentului Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications a mers pe aceeași linie și după apariția crizei sanitare, echipa coordonată de dr. Sabin Taclit continuând proiectele în care era implicată până la declanșarea pandemiei.

În noul context, au intervenit însă și foarte multe proiecte noi, menite să asigure continuitatea activității companiei, în condiții de siguranță, atât pentru salariați cât și pentru clienți.

„Aici mă refer la implementarea noilor norme sanitare în cadrul activității cu publicul și interacțiunii interumane, fără ca esența business-ului să fie schimbată. Ne asigurăm că angajații care lucrează în magazine sau pe teren beneficiază de echipamente de protecție și sunt instruiți corespunzator, iar clienții respectă recomandările autorităților de a menține o distanță sigură și pentru a evita interacțiunile apropiate. Consider că este oportun ca eficiența departamentului juridic să fie evaluată din perspectiva generală a suportului acordat companiei, fără a se rezuma la proiecte punctuale sau la elemente de consultanță juridică oferite într-o perioadă anume. Astfel, Departamentul Juridic și Reglementări al NextGen Communications a continuat să ofere consultanță și asistență juridică și de reglementări la aceleași standarde de dinaintea debutului pandemiei Covid-19, contribuind în mod constant la susținerea inițiativelor de digitalizare și sporire a  măsurilor de protecție împotriva răspândirii COVID-19”, detaliază expertul.




Îmbunătățirea actului de consultanță legală

Departamentului Juridic și Reglementări din cadrul NextGen Communications funcționează și astăzi în aceeași formulă ca cea existentă la debutul pandemiei. Principalul său scop este acela de a gestiona intern proiectele. „Personal, găsesc avantaje multiple în managementul proiectelor de către profesioniștii formați intern. Cunoscând cel mai bine structura și activitatea companiei, aceștia sunt cei mai în măsura să identifice soluții juridice optime în timp util. Întotdeauna am urmărit îmbunătățirea actului de consultanță legală pe care îl poate aduce departamentul juridic în cadrul companiei. Astfel, sunt de părere că, indiferent de vremurile pe care le trăim, este vital ca membrii departamentelor juridice să rămână la curent cu noutățile care apar în domeniu. Mai mult, ar putea aduce plus valoare organizației dacă s-ar concentra pe identificarea de soluții optime prin care să alinieze activitatea companiei la cadrul legislativ existent și la dinamica pieței pe care activează”, subliniază dr. Sabin Taclit.

În condițiile în care toate eforturile din aceste zile la nivel individual, de companie și ca societate se îndreaptă cu prioritate către măsurile care vizează protejarea în fața riscurilor de infectare cu SARS Cov-2, un pilon important al activității Departamentului Juridic și Reglementări rămâne consultanța juridică oferită pentru protecția activității companiei, a sănătății angajaților și a clienților firmei. „Urmează consultanța oferită pe diferite proiecte de business, interacțiunea cu autoritățile statului și, evident, managementul litigiilor care în prima jumătate a anului nu au putut fi judecate”, completează dr. Sabin Taclit.

În tot acest timp, echipa de juriști a dezvoltat și mai mult relațiile pe care le avea cu celelalte departamente din companie, în special cu cel de resurse umane. „Consider că o colaborare strânsă și permanentă între departamentele juridic și de resurse umane ale unei companii, este esențială pentru buna desfășurare a activității, atât din perspectiva coordonării acțiunilor de HR cu reglementările juridice, cât și din perspectiva menținerii unui climat de siguranță pentru companie și angajați. Prin această colaborare, angajații au certitudinea că mediul în care lucrează precum și activitățile în care sunt implicați sunt guvernate de legislația în vigoare și corespund normelor de bună practică. Astfel, aceștia își desfășoară activitatea într-un climat de confort și siguranță”, explică juristul.

Expertul NextGen Communications precizează că departamentul pe care îl coordonează este într-o situație fericită, având în vedere că nu a resimțit efectele negative ale pandemiei Covid-19. Mai mult, dr. Sabin Taclit a constatat că tot acest context a „provocat” profesional membrii departamentului în a atinge un alt nivel de flexibilitate în activitatea zilnică și a identifica noi soluții juridice. „Astfel, consultanții noștri juridici vor continua pregătirea profesională, pentru a întâmpina cu succes și viitoarele provocări ce ne așteaptă”, precizează juristul.

În urma experiențelor trăite în perioada stării de urgență și în cea a stării de alertă, dr. Sabin taclit a ajuns la concluzia că nimic nu poate fi imposibil de realizat de către un profesionist al dreptului, care este bine pregătit și dedicat muncii sale. „Condițiile  pentru ca un jurist să facă față oricărei provocări, indiferent că este generată de o pandemie sau de o altă situație neprevăzută, rămân aceleași: pregătire profesională continuă, inovație și perseverență”, a conchis dr. Sabin Taclit.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 13 / 53
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
NNDKP a finalizat cu succes un litigiu arbitral complex privind pretenții în valoare de aproximativ 22 milioane lei
Electrica a achiziţionat un portofoliu de 207 MW de energie regenerabilă de la Monsson. Ţuca, Zbârcea & Asociaţii și Berechet Rusu Hiriţ, în tranzacție
Cum arată, la jumătatea anului, tabloul proiectelor din practica de Dispute Resolution a firmei Popescu & Asociații, despre care Legal 500 EMEA spune că este una dintre cele mai bune din România. Pentru că numărul clienților noi a crescut, iar solicitările sunt din ce în ce mai diversificate și complexe, firma a cooptat nouă avocați litiganți și continuă recrutările
Cassa Digital Software atrage investitori și securizează o finanțare importantă prin intermediul SeedBlink. Fondatorii Cassa: Dragoș Iamandoiu și Corina Roman (KPMG Legal - Toncescu și Asociații SPARL) au fost avocații noștri de încredere de la început și sperăm să îi avem alături și în următoarele runde de finanțare
Les jeux sont faits! După două achiziții majore, în industria de jocurilor de noroc sunt așteptate alte tranzacții. Horea Popescu, Managing Partner CMS România și Coordonator al practicii Corporate M&A din ECE: Credem că în următoarea perioadă vom asista la mișcări strategice interesante, atât din partea marilor jucători de profil, cât și al marilor fonduri de investiții interesate de diversificarea portofoliilor lor
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Oana Alexandra Chivu, a cincea admisă în 2020: Mă îndrept spre magistratură, gândindu-mă deopotrivă la profesia de judecător și la cea de procuror. Avocatura are ceva aparte, îmbină mai mult viața socială cu cea profesională
LegiTeam: Simion & Baciu is looking for an associate lawyer
Bondoc & Asociații asistă Cargus în achiziția unui pachet majoritar în QeOPS. Echipa, coordonată de partenerul Cosmin Stavaru, cu suportul avocaților Lucian Bondoc și Daniela Gladunea
Alianță strategică | JURIDICE.ro și BizLawyer.ro colaborează pentru a ridica standardele comunității
Poliana Gogu-Naum și Roxana Ionescu, RTPR Counsels, desemnate și anul acesta Rising Stars
13 români intră în liga celor mai apreciați specialiști, la nivel global, în domeniul mărcilor. Cine apare în WTR Global Leaders 2021
Anul 2021 a adus un număr mai mare de mandate firmei MPR Partners, în practica de Dispute Resolution. De vorba cu Gelu Maravela (Founding Partner) despre profilul și complexitatea acestora, dar și despre avantajele competitive ale firmei
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...