ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şeful ANAF: Programele din Radarul Mărfurilor vor fi sub o umbrelă comună ca să nu mai existe disfuncţionalităţi

08 August 2022   |   Agerpres

El a subliniat că se lucrează la nivelul Ministerului de Finanţe împreună cu sectorul privat pentru a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, astfel încât, începând cu 1 octombrie, să nu mai existe disfuncţionalităţi.

 
 
Specialiştii IT ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi cei ai companiilor lucrează pentru a pune programele din Radarul Mărfurilor sub o umbrelă comună, astfel încât să nu mai existe sincope, a declarat,, luni, preşedintele Agenţiei, Lucian Ovidiu Heiuş, într-o conferinţă de presă.
 
"Ştiţi că au fost foarte multe discuţii şi s-a aprobat o ordonanţă de urgenţă prin care s-a prorogat termenul de aplicare al amenzilor până la 1 octombrie. Pentru că în momentul în care a început să funcţioneze acest Radar, aşa cum de fapt era normal şi ne aşteptam, au apărut anumite sincope, au apărut anumite excepţii la cadrul general care nu au fost prevăzute în ordonanţa iniţială. Sunt formate mai multe grupuri de lucru împreună cu mediul de afaceri şi inclusiv cu specialişti din IT, pentru că aici apare problema prin care companiile private trebuie să folosească anumite soft-uri pe care le pun la dispoziţie IT-ştii lor şi care trebuie să fie compatibile", a precizat Heiuş, în conferinţa de prezentare a Raportului de activitate al ANAF pentru semestrul I 2022.
 
El a subliniat că se lucrează la nivelul Ministerului de Finanţe împreună cu sectorul privat pentru a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, astfel încât, începând cu 1 octombrie, să nu mai existe disfuncţionalităţi.
 
"De exemplu, vă dau o firmă foarte mare care poate într-o zi să emită 1.000 de facturi şi în fiecare factură să fie produse cu risc de evaziune ridicat. Şi atunci nu le poţi introduce manual. Dacă e o firmă care introduce 4 - 5 facturi, livrează într-o zi, e foarte uşor să introduci manual, dacă îţi trebuie nişte programe informatice. Noi, la nivelul Ministerului de Finanţe, de data aceasta, cu specialişti din ANAF, cu specialişti din sectorul privat şi cu reprezentanţi ai oamenilor de afaceri, am luat această decizie de a nu se acorda amenzi şi a se da încă două luni ca termen cumva în care eşti obligat să-l ai, dar nu eşti sancţionat dacă nu ai acest cod, şi în acelaşi timp noi lucrăm şi încercăm să găsim soluţii pentru fiecare caz specific care apare. Cred că sunt pe site-ul ANAF-lui răspuns la câteva zeci de întrebări pe care ni le-au pus contribuabilii, dar în acelaşi timp efectiv lucrăm cu reprezentanţii companiilor, cu reprezentanţii firmelor private de IT, care lucrează pentru companiile respective şi cu specialiştii noştri din IT pentru a omogeniza şi a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, iar începând cu 1 octombrie, într-adevăr, să nu mai existe disfuncţionalităţi", a explicat şeful ANAF.
 
Potrivit acestuia, ordonanţa de urgenţă numită Radarul Mărfurilor obliga, începând cu 1 iulie, transportatorii sau firmele care livrează produse cu risc fiscal să-şi ia un cod unic de transport şi pe care trebuie să-l aibă asupra lor în momentul în care deplasează produsele din ţări ale Uniunii Europene, din ţări extra Uniunii Europene sau chiar de pe teritoriul României.
 
Prim-ministrul Nicolae Ciucă a declarat la începutul lunii aprilie, în debutul şedinţei de guvern, că Radarul mărfurilor este o măsură menită să reducă birocraţia şi să permită monitorizarea şi reducerea transportului de mărfuri cu risc ridicat fiscal.
 
"Astăzi reglementăm prin ordonanţă de urgenţă modul în care implementăm acea măsură care face parte din pachetul asumat la nivelul Guvernului pentru modernizarea şi digitalizarea relaţiei dintre statul român şi mediul de afaceri. Astfel, Radarul mărfurilor va intra în funcţiune reglementat şi în felul acesta considerăm că mediul de afaceri va beneficia, în sensul în care reducem partea birocratică a activităţilor şi totodată, la nivelul statului, vom avea un mijloc de monitorizare şi reducere a tot ceea ce poate să însemne transportul de mărfuri cu risc ridicat fiscal", a spus atunci premierul.
 
El a menţionat că implementarea acestei măsuri va aduce bani în plus la bugetul de stat.
 
Conform notei de fundamentare a proiectului de act normativ, la acea dată se menţiona că sistemul RO e-Transport va include module informatice de gestiune care, după declararea unui transport de bunuri, vor genera un cod unic de înregistrare, elemente de interconectare cu camere de luat vederi şi alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier, componente software pentru analiza integrată a datelor.
 
"Sistemul RO e-Transport va utiliza date şi informaţii deţinute la nivelul instituţiilor sau autorităţilor publice cu atribuţii în domeniul transportului rutier şi va fi interconectat cu celelalte sisteme informatice existente la nivelul Ministerului Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau Autorităţii Vamale Române", se explica în document.
 
Urmau să fie monitorizate transporturile de bunuri reprezentând achiziţii şi livrări intracomunitare, al celor care fac obiectul operaţiunilor vamale, precum şi de bunuri între două locaţii situate pe teritoriul naţional. Obligaţia declarării datelor în sistemul RO e-Transport a bunurilor cu risc fiscal ridicat revine, în funcţie de tipul operaţiunii, beneficiarului sau, după caz, furnizorului din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3991 / 9935
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei noi runde de finanțare rețelei de clinici veterinare PartnerVet. Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel)
Clifford Chance își consolidează practica de Litigii prin recrutarea lui Remus Codreanu ca partener în echipa din București
Kinstellar are un nou Office Managing Partner în București | Iustinian Captariu a preluat managementul biroului de la Victor Constantinescu, cel care a condus echipa locală timp de șase ani, cu rezultate remarcabile. Kristóf Ferenczi, Firm Managing Partner: ”Numirea lui Iustinian face parte din programul nostru de planificare a succesiunii, un element esențial pentru a asigura creșterea și succesul continuu al Kinstellar”
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...