ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şeful ANAF: Programele din Radarul Mărfurilor vor fi sub o umbrelă comună ca să nu mai existe disfuncţionalităţi

08 August 2022   |   Agerpres

El a subliniat că se lucrează la nivelul Ministerului de Finanţe împreună cu sectorul privat pentru a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, astfel încât, începând cu 1 octombrie, să nu mai existe disfuncţionalităţi.

 
 
Specialiştii IT ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi cei ai companiilor lucrează pentru a pune programele din Radarul Mărfurilor sub o umbrelă comună, astfel încât să nu mai existe sincope, a declarat,, luni, preşedintele Agenţiei, Lucian Ovidiu Heiuş, într-o conferinţă de presă.
 
"Ştiţi că au fost foarte multe discuţii şi s-a aprobat o ordonanţă de urgenţă prin care s-a prorogat termenul de aplicare al amenzilor până la 1 octombrie. Pentru că în momentul în care a început să funcţioneze acest Radar, aşa cum de fapt era normal şi ne aşteptam, au apărut anumite sincope, au apărut anumite excepţii la cadrul general care nu au fost prevăzute în ordonanţa iniţială. Sunt formate mai multe grupuri de lucru împreună cu mediul de afaceri şi inclusiv cu specialişti din IT, pentru că aici apare problema prin care companiile private trebuie să folosească anumite soft-uri pe care le pun la dispoziţie IT-ştii lor şi care trebuie să fie compatibile", a precizat Heiuş, în conferinţa de prezentare a Raportului de activitate al ANAF pentru semestrul I 2022.
 
El a subliniat că se lucrează la nivelul Ministerului de Finanţe împreună cu sectorul privat pentru a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, astfel încât, începând cu 1 octombrie, să nu mai existe disfuncţionalităţi.
 
"De exemplu, vă dau o firmă foarte mare care poate într-o zi să emită 1.000 de facturi şi în fiecare factură să fie produse cu risc de evaziune ridicat. Şi atunci nu le poţi introduce manual. Dacă e o firmă care introduce 4 - 5 facturi, livrează într-o zi, e foarte uşor să introduci manual, dacă îţi trebuie nişte programe informatice. Noi, la nivelul Ministerului de Finanţe, de data aceasta, cu specialişti din ANAF, cu specialişti din sectorul privat şi cu reprezentanţi ai oamenilor de afaceri, am luat această decizie de a nu se acorda amenzi şi a se da încă două luni ca termen cumva în care eşti obligat să-l ai, dar nu eşti sancţionat dacă nu ai acest cod, şi în acelaşi timp noi lucrăm şi încercăm să găsim soluţii pentru fiecare caz specific care apare. Cred că sunt pe site-ul ANAF-lui răspuns la câteva zeci de întrebări pe care ni le-au pus contribuabilii, dar în acelaşi timp efectiv lucrăm cu reprezentanţii companiilor, cu reprezentanţii firmelor private de IT, care lucrează pentru companiile respective şi cu specialiştii noştri din IT pentru a omogeniza şi a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, iar începând cu 1 octombrie, într-adevăr, să nu mai existe disfuncţionalităţi", a explicat şeful ANAF.
 
Potrivit acestuia, ordonanţa de urgenţă numită Radarul Mărfurilor obliga, începând cu 1 iulie, transportatorii sau firmele care livrează produse cu risc fiscal să-şi ia un cod unic de transport şi pe care trebuie să-l aibă asupra lor în momentul în care deplasează produsele din ţări ale Uniunii Europene, din ţări extra Uniunii Europene sau chiar de pe teritoriul României.
 
Prim-ministrul Nicolae Ciucă a declarat la începutul lunii aprilie, în debutul şedinţei de guvern, că Radarul mărfurilor este o măsură menită să reducă birocraţia şi să permită monitorizarea şi reducerea transportului de mărfuri cu risc ridicat fiscal.
 
"Astăzi reglementăm prin ordonanţă de urgenţă modul în care implementăm acea măsură care face parte din pachetul asumat la nivelul Guvernului pentru modernizarea şi digitalizarea relaţiei dintre statul român şi mediul de afaceri. Astfel, Radarul mărfurilor va intra în funcţiune reglementat şi în felul acesta considerăm că mediul de afaceri va beneficia, în sensul în care reducem partea birocratică a activităţilor şi totodată, la nivelul statului, vom avea un mijloc de monitorizare şi reducere a tot ceea ce poate să însemne transportul de mărfuri cu risc ridicat fiscal", a spus atunci premierul.
 
El a menţionat că implementarea acestei măsuri va aduce bani în plus la bugetul de stat.
 
Conform notei de fundamentare a proiectului de act normativ, la acea dată se menţiona că sistemul RO e-Transport va include module informatice de gestiune care, după declararea unui transport de bunuri, vor genera un cod unic de înregistrare, elemente de interconectare cu camere de luat vederi şi alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier, componente software pentru analiza integrată a datelor.
 
"Sistemul RO e-Transport va utiliza date şi informaţii deţinute la nivelul instituţiilor sau autorităţilor publice cu atribuţii în domeniul transportului rutier şi va fi interconectat cu celelalte sisteme informatice existente la nivelul Ministerului Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau Autorităţii Vamale Române", se explica în document.
 
Urmau să fie monitorizate transporturile de bunuri reprezentând achiziţii şi livrări intracomunitare, al celor care fac obiectul operaţiunilor vamale, precum şi de bunuri între două locaţii situate pe teritoriul naţional. Obligaţia declarării datelor în sistemul RO e-Transport a bunurilor cu risc fiscal ridicat revine, în funcţie de tipul operaţiunii, beneficiarului sau, după caz, furnizorului din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2637 / 8581
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...