ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Şeful ANAF: Programele din Radarul Mărfurilor vor fi sub o umbrelă comună ca să nu mai existe disfuncţionalităţi

08 August 2022   |   Agerpres

El a subliniat că se lucrează la nivelul Ministerului de Finanţe împreună cu sectorul privat pentru a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, astfel încât, începând cu 1 octombrie, să nu mai existe disfuncţionalităţi.

 
 
Specialiştii IT ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) şi cei ai companiilor lucrează pentru a pune programele din Radarul Mărfurilor sub o umbrelă comună, astfel încât să nu mai existe sincope, a declarat,, luni, preşedintele Agenţiei, Lucian Ovidiu Heiuş, într-o conferinţă de presă.
 
"Ştiţi că au fost foarte multe discuţii şi s-a aprobat o ordonanţă de urgenţă prin care s-a prorogat termenul de aplicare al amenzilor până la 1 octombrie. Pentru că în momentul în care a început să funcţioneze acest Radar, aşa cum de fapt era normal şi ne aşteptam, au apărut anumite sincope, au apărut anumite excepţii la cadrul general care nu au fost prevăzute în ordonanţa iniţială. Sunt formate mai multe grupuri de lucru împreună cu mediul de afaceri şi inclusiv cu specialişti din IT, pentru că aici apare problema prin care companiile private trebuie să folosească anumite soft-uri pe care le pun la dispoziţie IT-ştii lor şi care trebuie să fie compatibile", a precizat Heiuş, în conferinţa de prezentare a Raportului de activitate al ANAF pentru semestrul I 2022.
 
El a subliniat că se lucrează la nivelul Ministerului de Finanţe împreună cu sectorul privat pentru a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, astfel încât, începând cu 1 octombrie, să nu mai existe disfuncţionalităţi.
 
"De exemplu, vă dau o firmă foarte mare care poate într-o zi să emită 1.000 de facturi şi în fiecare factură să fie produse cu risc de evaziune ridicat. Şi atunci nu le poţi introduce manual. Dacă e o firmă care introduce 4 - 5 facturi, livrează într-o zi, e foarte uşor să introduci manual, dacă îţi trebuie nişte programe informatice. Noi, la nivelul Ministerului de Finanţe, de data aceasta, cu specialişti din ANAF, cu specialişti din sectorul privat şi cu reprezentanţi ai oamenilor de afaceri, am luat această decizie de a nu se acorda amenzi şi a se da încă două luni ca termen cumva în care eşti obligat să-l ai, dar nu eşti sancţionat dacă nu ai acest cod, şi în acelaşi timp noi lucrăm şi încercăm să găsim soluţii pentru fiecare caz specific care apare. Cred că sunt pe site-ul ANAF-lui răspuns la câteva zeci de întrebări pe care ni le-au pus contribuabilii, dar în acelaşi timp efectiv lucrăm cu reprezentanţii companiilor, cu reprezentanţii firmelor private de IT, care lucrează pentru companiile respective şi cu specialiştii noştri din IT pentru a omogeniza şi a pune toate programele care există pe piaţă sub o umbrelă comună, iar începând cu 1 octombrie, într-adevăr, să nu mai existe disfuncţionalităţi", a explicat şeful ANAF.
 
Potrivit acestuia, ordonanţa de urgenţă numită Radarul Mărfurilor obliga, începând cu 1 iulie, transportatorii sau firmele care livrează produse cu risc fiscal să-şi ia un cod unic de transport şi pe care trebuie să-l aibă asupra lor în momentul în care deplasează produsele din ţări ale Uniunii Europene, din ţări extra Uniunii Europene sau chiar de pe teritoriul României.
 
Prim-ministrul Nicolae Ciucă a declarat la începutul lunii aprilie, în debutul şedinţei de guvern, că Radarul mărfurilor este o măsură menită să reducă birocraţia şi să permită monitorizarea şi reducerea transportului de mărfuri cu risc ridicat fiscal.
 
"Astăzi reglementăm prin ordonanţă de urgenţă modul în care implementăm acea măsură care face parte din pachetul asumat la nivelul Guvernului pentru modernizarea şi digitalizarea relaţiei dintre statul român şi mediul de afaceri. Astfel, Radarul mărfurilor va intra în funcţiune reglementat şi în felul acesta considerăm că mediul de afaceri va beneficia, în sensul în care reducem partea birocratică a activităţilor şi totodată, la nivelul statului, vom avea un mijloc de monitorizare şi reducere a tot ceea ce poate să însemne transportul de mărfuri cu risc ridicat fiscal", a spus atunci premierul.
 
El a menţionat că implementarea acestei măsuri va aduce bani în plus la bugetul de stat.
 
Conform notei de fundamentare a proiectului de act normativ, la acea dată se menţiona că sistemul RO e-Transport va include module informatice de gestiune care, după declararea unui transport de bunuri, vor genera un cod unic de înregistrare, elemente de interconectare cu camere de luat vederi şi alte dispozitive specifice de monitorizare a traficului rutier, componente software pentru analiza integrată a datelor.
 
"Sistemul RO e-Transport va utiliza date şi informaţii deţinute la nivelul instituţiilor sau autorităţilor publice cu atribuţii în domeniul transportului rutier şi va fi interconectat cu celelalte sisteme informatice existente la nivelul Ministerului Finanţelor, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau Autorităţii Vamale Române", se explica în document.
 
Urmau să fie monitorizate transporturile de bunuri reprezentând achiziţii şi livrări intracomunitare, al celor care fac obiectul operaţiunilor vamale, precum şi de bunuri între două locaţii situate pe teritoriul naţional. Obligaţia declarării datelor în sistemul RO e-Transport a bunurilor cu risc fiscal ridicat revine, în funcţie de tipul operaţiunii, beneficiarului sau, după caz, furnizorului din România.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 252 / 18049
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | MUȘAT & ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari
LegiTeam | ZRVP recrutează avocat definitiv (Departamentul Consultanță)
LegiTeam | Bondoc & Asociații is expanding its team
Perspectiva Fuziunilor & Achizițiilor în 2023, raport CMS & Mergermarket | Mediul de afaceri este optimist, în ciuda condițiilor dificile ale pieței. Horea Popescu, Coordonatorul practicii la nivel CEE: Activitatea în regiunea noastră a avut o creștere constantă de aproximativ 10%. CMS continuă să dețină o poziție privilegiată în regiune
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for junior lawyers
SIMION & BACIU câștigă premiul ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2022. Ana-Maria Baciu, Managing Partner: Avocații și consilierii în proprietate intelectuală din cadrul firmei se remarcă printr-o combinație echilibrată de precizie profesională, un serviciu client personalizat și un mod de gândire care ia în considerare întreg contextul de business al clientului. Abilitățile și dedicarea echipei au făcut posibilă obținerea acestei distincții
Avocații din practica de Dispute Resolution & Litigation de la Mitel & Asociații lucrează cu motoarele turate | Magda Dima (Partener), coordonatoarea departamentului: „Tabloul litigiilor” arată promițător ca volum, complexitate și tonus al echipei. Firma a obținut rezultate remarcabile, anul acesta, în spețe sofisticate
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA | “Probleme practice în legătură cu existența și efectele convenției arbitrale”
RTPR a asistat BERD în finanțarea de 25 mil. EUR acordată Băncii Transilvania
Țuca Zbârcea & Asociații acoperă toată paleta de servicii pe care le presupune soluționarea diferendelor, de la litigii civile sau comerciale, arbitraje, dosare de insolvență, până la dosare penale. De vorbă cu partenerul Robert Roșu despre munca avocaților, mandatele complexe și tendința de creștere pentru anul în curs. Câteva cifre cheie, care dau dimensinea activității: Departamentul are aproape 60 de avocați, gestionează peste 4.500 de dosare aflate în derulare și a contribuit cu cca 45% la cifra de afaceri a firmei în 2021
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Secretarul Arbitral (Powered by ZRVP)
LegiTeam: Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL is recruiting senior associates - Legal consultancy practice | M&A | Competition
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...