ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

A inceput emiterea certificatelor de situatii de urgenta

06 Aprilie 2020   |   Vass Lawyers

Certificate de situatii de urgenta sunt eliberate doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.

 
 
In Monitorul Oficial nr 248 din data de 25 martie 2020 a fost publicat Ordinul ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2 (Ordinul).

Ulterior, Ordinul a fost modificat prin Ordinul ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 822/2020, publicat in M.Of. nr. 275 din data de 2 aprilie 2020.

Ordinul stabileste conditiile in care operatorii economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei pot obtine, la cerere, certificate de situatii de urgenta.

Utilizarea certificatelor de situatii de urgenta


Certificate de situatii de urgenta sunt eliberate doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania si se utilizeaza:

→    in relatiile cu institutiile publice/furnizorii de utilitati pentru obtinerea de facilitati/masuri de sprijin (e.g. pentru a beneficia de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati – electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet);
→    in relatiile comerciale (e.g. pentru a beneficia de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare sau pentru a demonstra forta majora in alte relatii contractuale);
→    pentru a beneficia de suspendarea rambursarii ratelor, dobanzilor si comisioanelor in contractele de credit.

Certificatele sunt valabile fara semnatura si stampila, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma online, dupa serie si numar.

Beneficiarii certificatelor de stare de urgenta

Solicitantii certificatelor de urgenta sunt definiti prin raportare la prevederile O.U.G. nr. 30/2020 si O.U.G. nr. 29/2020. Pot solicita eliberarea unor certificate de situatii de urgenta operatorii economici (e.g. IMM-uri, persoane care desfasoara profesii liberale, anumite cabinete ale medicilor de familie, cabinete stomatologice, cluburi sportive) care:

→    fie si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii;
→    fie si-au redus activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19.

Emitentul certificatelor de stare de urgenta

Certificatele de stare de urgenta sunt acordate de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, la cererea operatorilor economici interesati.

Tipurile de certificate de situatii de urgenta

Certificatele de situatii de urgenta sunt de doua tipuri:

→    tip 1 (albastru) – pentru operatorii economici care si-au intrerupt total sau partial activitatea, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate;
→    tip 2 (galben) – pentru operatorii economici care au inregistrat o diminuare a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de stare de urgenta.

Depunerea cererilor pentru emiterea certificatelor de situatii de urgenta

Cererea se depune exclusiv in format electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/.

Eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.

Pentru a obtine cele doua tipuri de certificate, operatorii economici incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:

→    datele de identificare;
→    o declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal (Anexa nr. 3 la Ordin), prin care se atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat;
→    documente privind autorizarea activitatii, in cazul solicitantilor care nu sunt inregistrati la oficiul registrului comertului.

Toate documentele se incarca in platforma in format .pdf, cu semnatura electronica bazata pe un certificat digital calificat a solicitantului sau, dupa caz, a imputernicitului.

Organele abilitate vor verifica in cadrul actiunilor de inspectie si control documentele care au stat la baza emiterii declaratiei pe propria raspundere de catre solicitanti.

Certificatele generate pe baza unor documente semnate cu certificate necalificate sau revocate vor fi anulate.

Implementarea platformei electronice

Platforma electronica este functionala, pana in prezent fiind deja eliberate atat certificate de situatii de urgenta tip 1 – albastru, cat si certificate de situatii de urgenta tip 2 – galben.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 594 / 15783
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAŢII is recruting ambitious graduates to join the firm’s consultancy and litigation practices
Wolf Theiss a asistat un consorțiu de bănci în una dintre cele mai mari tranzacții de pe piața de birouri din România
Bondoc & Asociatii, alături de Eviva Energy într-un proiect complex de restructurare a unei datorii provenind dintr-o tranzacție anterioară
Ce proiecte i-au ținut ocupați pe avocații de Banking & Finance de la KPMG Legal. Laura Toncescu, Partener: Primele 8 luni ale acestui an au fost extrem de încărcate. Proiectele de tip NPLs au frânat, dar solicitările de asistență au fost dintre cele mai variate, de la regulatory, până la tranzacții, due diligence, AML și digitalizare
Proiecte de finanțare, inclusiv din fonduri europene, preluarea unei instituții financiare-nebancare și achiziția de NPL-uri, printre mandatele cheie ale echipei de Banking&Finance de la Bohâlțeanu & Asociații în S1 2020. Daniela Milculescu, Partener: Digitalizarea serviciilor devine principala preocupare a jucătorilor din piața în domeniul financiar
Echipa de Real Estate de la Wolf Theiss este implicată în mai multe finanţări imobiliare, una dintre acestea fiind printre cele mai mari proiecte ale acestui an, din punct de vedere al valorii. Implicați în numeroase procese de due diligence cu componente imobiliare semnificative, avocații spun că au constatat un interes sporit pentru reluarea unor tranzacţii de M&A şi un număr semnificativ de proiecte amânate au fost reiniţiate
Refinitiv | Cum s-au împărțit fuziunile mid-market, în primele 8 luni din 2020, pe firmele de avocatură active și la București. Tranzacții mai mici și mai puține în Europa Estică
Tranzacția prin care Clever Business Transilvania a preluat postul de televiziune Prima TV, la final. Avocații TZA au asistat cumpărătorul, partenerul Cătălin Băiculescu a coordonat echipele
CEE Attorneys ̸ Boanță, Gîdei și Asociații, alături de antreprenorul Andrei Crețu în proiectul Pluria, platformă europeană B2B cu multiple implicații juridice și de business
Firma de avocatură Stratulat Albulescu își va muta birourile în clădirea One Herăstrău Office. Relocarea coincide cu o perioadă de creștere susținută, 13 avocați fiind recrutați de la începutul anului 2020
Echipa de Real-Estate de la Popescu & Asociații asistă unul dintre cei mai mari retaileri de FMGC în cadrul extinderii, în negocieri privind preluarea altor concurenți locali și în diverse achiziții imobiliare. Loredana Popescu, Partener: Am observat în ultima perioadă o creștere a solicitărilor de finanțare. Zona de achiziție ̸ arendă pentru terenuri agricole pare din ce în ce mai atrăgătoare pentru investitori
Noerr a asistat concernul sud-coreean Doosan în tranzacția de vânzare a platformei industriale IMGB. Avocații au oferit asistență coreenilor de-a lungul întregului proces de exit din România
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...