ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Guvern: Cancelaria prim-ministrului va fi finanţată prin SGG şi va avea atributul de a iniţia proiecte de acte normative

13 Ianuarie 2022   |   Agerpres

Actul normativ prevede măsuri menite să clarifice desfăşurarea activităţii în urma reorganizărilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi necesare desfăşurării activităţii viceprim-miniştrilor şi a cabinetelor acestora, indiferent dacă sunt cu portofoliu sau fără portofoliu.

 
 
Guvernul a decis în şedinţa de joi că finanţarea Cancelariei prim-ministrului se va face de la bugetul de stat prin Secretariatul General al Guvernului (SGG) şi va putea iniţia proiecte de acte normative pe domeniile aflate sub incidenţa atribuţiilor sale.
 
Potrivit unui comunicat al Executivului transmis AGERPRES, măsurile au fost aprobate printr-o ordonanţă de urgenţă de modificare şi completare a OUG nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea şi completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
 
Actul normativ prevede măsuri menite să clarifice desfăşurarea activităţii în urma reorganizărilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi necesare desfăşurării activităţii viceprim-miniştrilor şi a cabinetelor acestora, indiferent dacă sunt cu portofoliu sau fără portofoliu.
 
Astfel, conform comunicatului, cheltuielile necesare desfăşurării activităţii aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului cu portofoliu se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, cu excepţia indemnizaţiei viceprim-ministrului şi a cheltuielilor necesare desfăşurării activităţii cabinetului acestuia, care se asigură în cadrul ministerului pe care îl conduce.
 
"De asemenea, Cancelaria prim-ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea prim-ministrului, se finanţează de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului şi este condusă de şeful Cancelariei prim-ministrului, cu rang de ministru, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului. În cadrul Cancelariei prim-ministrului îşi desfăşoară activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, precum şi directorul de cabinet al prim-ministrului, cu rang de secretar de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a prim-ministrului", se arată în comunicat.
 
Totodată, OUG stabileşte şi atributul Cancelariei prim-ministrului de a iniţia proiecte de acte normative pe domeniile aflate sub incidenţa atribuţiilor sale, dar şi faptul că organizarea, funcţionarea, structura organizatorică şi numărul maxim de posturi se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
 
"Se prevede posibilitatea ca în subordinea Cancelariei prim-ministrului să se înfiinţeze departamente, organizate ca structuri fără personalitate juridică, conduse de secretari de stat sau asimilaţi ai acestora, ale căror atribuţii, organizare şi funcţionare se aprobă tot prin hotărâre a Guvernului", conform comunicatului.
 
Prin aceeaşi OUG aprobată de Guvern, Autoritatea pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţiei şi Autoritatea pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi îşi schimbă denumirea în Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, respectiv în Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi, urmând ca în cuprinsul actelor normative în vigoare denumirile să fie înlocuite în mod corespunzător.
 
O altă modificare prevăzută în actul normativ se referă la Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, care va prelua pachetul de acţiuni deţinut de stat la societatea "Biroul de Turism pentru Tineret (B.T.T.)" -S.A. Bucureşti de la Ministerul Tineretului şi Sportului.
 
"De asemenea, până la aprobarea protocoalelor de predare-preluare, finanţarea cheltuielilor de natură salarială şi a contribuţiilor pentru personalul aferent Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, inclusiv al instituţiilor publice şi a altor structuri subordonate, se efectuează din bugetul Ministerului Sportului şi bugetul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, în mod corespunzător", se mai spune în comunicat.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 299 / 17328
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mihai Popa, Deputy Managing Partner și Coordonator al Departamentului de Restructurare și Insolvență din cadrul Mușat & Asociații, lector în cadrul Conferinței Naționale de Insolvență
Încă un ‘chinese wall’: Stratulat Albulescu a asistat dezvoltatorul de solutii software Cyscale si fondul de investitii GapMinder cu privire la runda de finantare de tip Seed in valoare de 3 mil. E
Cum să-ți împlinești visul de a practica avocatura în propria firmă, înființată în afara granițelor | Rețeta succesului, în varianta Florentinei Marin, fondatoarea Marin & Pasalodos, din Barcelona. ‘Planul nostru este să ne dezvoltăm și să deschidem cabinete în alte orașe din Spania, România și în alte țări’, spune avocata
LMG Life Sciences Awards EMEA 2022: Mușat & Asociații, desemnată la Londra „Firma de avocatură a anului în Europa de Est”
Tendințele ultimelelor luni pe piața muncii, analizate de avocații firmei Băncilă, Diaconu și Asociații. De vorbă cu Anca Atanasiu (Managing Associate), depre marile provocări ale anului și mandatele primite de echipa de Dreptul muncii, pe care o coordonează. Volumul, diversitatea și complexitatea proiectelor au crescut continuu
Avocații ZRVP analizează proiectul de lege, aflat pe agenda Parlamentului, care transpune în legislația națională Directiva (UE) 2019 ̸ 1023 privind restructurarea și insolvența. De vorbă cu Andreea Macașoi (Managing Associate) și Stan Tîrnoveanu (Senior Partner), numit de Legal 500 ”un guru al insolvenței”, despre legislație și proiecte, conduita juridică inovativă a echipei și riscul crescut de insolvență în această perioadă
Șansa de a lucra într-o firmă ce oferă oportunități profesionale și instruire ”fără limite” | Cristina Tudoran, numită recent Counsel la Filip & Company: Acesta este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Tinerii au acces la educație continuă, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta rapid și armonios atuurile profesionale. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Cosmin-Teodor Cotos a finalizat acum trei ani studiile de licență cu media 9,79 și are azi propriul cabinet de avocatură. ”Esența și particularitățile dreptului m-au fascinat, iar profesorii și persoanele pe care le-am întâlnit în mediul universitar mi-au schimbat complet cursul vieții”, spune azi avocatul
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent, relevantă pentru economia circulară. Echipa de avocați a fost coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner) și Dana BIVOL (Partner)
MPR Partners câștigă, pentru clienții săi, două dispute cu pretenții de cca. 26 mil. €. Cum au lucrat avocații și ce soluții au obținut în dosarele Municipiul Bacău vs. CET și Getica vs. grupul Auchan
Tendințe noi și multiple provocări în piața muncii | Avocații RTPR au mandate multe, variate și complexe în practica de Employment, de la „stock option” plan-uri cu scheme simplificate ori cu adevărate tranzacții în care angajații devin co-investitori împreună cu acționarii majoritari, până la integrarea în activitate a refugiaților din Ucraina. Despre modul de lucru și factorii care diferențiază RTPR de ceilalți consultanți, într-o discuție cu partenerul Alina Stăvaru
LegiTeam | Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv (Litigii)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...