
Modificari privind organizarea si functionarea ANAP
01 Aprilie 2020
Vass LawyersANAP este finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
In Monitorul Oficial nr 238 din data de 24 martie 2020 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 208/2020 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (HG nr 208/2020).
HG nr. 208/2020 transpune dispozitiile din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-a reglementat in luna noiembrie 2019 trecerea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP) din subordinea Ministerului Finantelor Publice in subordinea Secretariatului General al Guvernului. ANAP este astfel finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
Totodata, se adapteaza organizarea si functionarea ANAP acestei noi subordonari. De exemplu, presedintele ANAP nu mai raspunde pentru intreaga sa activitate in fata ministrului finantelor publice, ci in fata secretarului general al Guvernului.
Prin HG nr. 208/2020 este exinsa sfera persoanelor catre care presedintele isi poate delega atributiile pentru perioadele in care nu isi poate exercita atributiile si la alte persoane decat secretarul general. Nu este definita notiunea de “alte persoane”, singura limitare stabilita fiind ca aceasta delegare sa se realizeze “in conditiile legii” si cu informarea secretarului general al Guvernului.
In plus fata de aceste adaptari:
→ este redus numarul de structuri teritoriale ale ANAP de la 8 la 3;
→ este redus numarul maxim de posturi alocate de la 583 la 410, fara a include demnitarul si cabinetul acestuia;
→ este redus consumul maxim de carburant pentru parcul auto al aparatului propriu al ANAP, insa nu si pentru parcul auto al structurilor teritoriale.
Textul integral al HG nr. 634/2015, astfel cum a fost aceasta modificata prin HG nr. 208/2020, este disponibil aici.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3869 / 5541 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea își consolidează practica de Corporate M&A și Real Estate prin recrutarea Flaviei Petcu-Ciurel ca Senior Associate
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
BOHÂLȚEANU ȘI ASOCIAȚII recrutează avocați stagiari cu 0-3 ani experienta in profesie
NNDKP, firmă considerată de ghidurile internaționale drept „unul dintre numele grele de pe piață” pe segmentul fuziunilor și achizițiilor locale, explică motivele pentru care investitorii strategici domină scena, cum se rescrie definiția succesului într-un deal, ce sectoare devin surprizele anului și de ce formarea noilor avocați este tot mai dificilă în fața complexității tranzacțiilor | De vorbă cu partenerele Gabriela Cacerea și Adriana Gaspar despre arhitectura pieței de M&A și provocările perioadei
„The Lawyer European Awards 2025” | Trei firme cu activitate în România concurează pentru titlu la secțiunea ”Law Firm of the Year: South Eastern Europe”: NNDKP, Popescu & Asociații și TZA, pe lista scurtă a premianților. Firma fondată de Octavian Popescu, printre finaliști și în secțiunea ”European litigation team of the year”
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 2 - 6 years Attorney at Law | Dispute Resolution
Oportunități, provocări și diferențe de abordare - CMS European M&A Outlook 2026 | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: “Europa Centrală și de Est se conturează ca o surpriză pozitivă pe harta investițiilor”. Rodica Manea, Corporate Partner: “Vedem o activitate susținută pe piața locală, iar companiile românești continuă să se adapteze rapid și să valorifice oportunitățile emergente”
bpv Grigorescu Ștefănică: tranzacțiile strategice și consolidările sectoriale definesc piața de fuziuni și achiziții | 2025 aduce structuri inovatoare, distressed M&A și o redefinire a noțiunii de succes, într-o piață în care avocații devin arhitecții echilibrului între reglementări stricte și interesele investitorilor. Cătălin Grigorescu (managing partner): „Succesul în tranzacții nu se mai măsoară doar în valoare, ci în capacitatea de a le finaliza într-un mediu juridic tot mai complex”
Banking & Finance | Echipa Popovici Nițu Stoica & Asociații, coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica, a acordat consultanță Grupului La Fântâna pentru accesarea unei finanțări sindicalizate de 70 milioane euro, menită să susțină activitatea curentă și dezvoltarea businessului
BSMP - Bohâlțeanu și Asociații a asistat UNIGEA România în contractarea unei finanțări de 30,25 milioane EUR pentru dezvoltarea unui proiect solar de referință de 85 MW în Arad. Echipă pluridisciplinară, coordonată de partenerii Daniela Milculescu și Ionuț Bohâlțeanu, într-un efort multijurisdicțional ce a reunit investitori și consultanți cheie din patru țări
Principalele aspecte pe care angajatorii trebuie să le aibă în vedere pentru a se conforma legislației privind combaterea discriminării și hărțuirii la locul de muncă | De vorbă cu Dan Dascălu (Partener) și Sonia Bălănescu (Managing Associate) - D&B David și Baias, despre prevederile legale în vigoare, combaterea acestui fenomen și modul în care poate fi diminuat riscul apariției unor litigii inițiate de salariați
Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...