Aplicaţiile Glovo, Foodpanda şi Takeaway.com, sancţionaţi de ANPC. Ce amenzi au primit
26 Noiembrie 2019 MEDIAFAX
În baza listelor puse la dispoziţie de operatorii economici menţionaţi mai sus, s-au contactat unităţile de alimentaţie publică, pentru a pune la dispoziţie facturile şi declaraţiile de conformitate pentru tacâmurile de plastic achiziţionate de aceştia şi puse la dispoziţia consumatorilor.
ANPC a amendat operatorii economici care gestionează aplicaţii de livrare a mâncării Glovoappro SRL, Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA, care au fost amendate cu 15.000 de lei şi au primit avertismente, anunţă autoritatea.
Controlul s-a efectuat ca urmare a reclamaţiilor înregistrate la Comisariatul de Protecţia a Consumatorilor din Municipiul Bucureşti cu privire la faptul că nu au fost onorate şi respectate complet unele comenzi, nu s-au respectat ingredientele declarate în preparatele culinare livrate sau nu au fost acordate discounturile afişate, precum şi nefuncţionarea sistemului de efectuare a plăţii la operatorii economici SC Glovoappro SRL precum SC Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA
Au fost transmise prin email invitaţii către aceşti operatori economici, iar acţiunile de control au fost finalizate la sediul CPCMB la dată de 22.11.2019, când au fost întocmite 3 procese verbale de constatatare contravenţie aplicându-se sancţiuni contravenţionale în valoare de 15000 lei şi trei avertismente.
Controlul s-a efectuat ca urmare a reclamaţiilor înregistrate la Comisariatul de Protecţia a Consumatorilor din Municipiul Bucureşti cu privire la faptul că nu au fost onorate şi respectate complet unele comenzi, nu s-au respectat ingredientele declarate în preparatele culinare livrate sau nu au fost acordate discounturile afişate, precum şi nefuncţionarea sistemului de efectuare a plăţii la operatorii economici SC Glovoappro SRL precum SC Food Panda Ro SRL şi SC Hellohungry SA
Au fost transmise prin email invitaţii către aceşti operatori economici, iar acţiunile de control au fost finalizate la sediul CPCMB la dată de 22.11.2019, când au fost întocmite 3 procese verbale de constatatare contravenţie aplicându-se sancţiuni contravenţionale în valoare de 15000 lei şi trei avertismente.
La extinderea verificărilor s-au solicitat documente din care să reiasă ultimele 15 livrări efectuate cât şi denumirea operatorilor economici de la care au fost preluate comenzile, lista unităţilor de alimentaţie publică cu care deţin contracte de colaborare, precum şi modele de contracte încheiate cu aceştia, documente care să ateste autorizarea echipamentelor în care sunt transportate comenzile, termenii şi condiţiile de utilizare a site-urilor sau platformelor pe care le deţîn.
În cazul SC Food Panda SRL căreia îi aparţine aplicaţia foodpanda.ro au fost instrumentate cinci reclamaţii care nu s-au putut concluziona şi au fost soluţionate amiabil.
La momentul efectuării controlului s-a procedat la verificarea rucsacelor de transport comenzi produse alimentare şi s-a constatat faptul că pereţii reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse.
Totodată, din declaraţiile verbale ale angajaţilor care efectuau activităţi de transport produse alimentare cu rucsace termoizolante, a rezultat că igienizarea acestora se realiza cu şerveţele umede, alcool sanitar, fără a avea cunoştinţă de alte procedee de igienizare.
Din verificările efectuate s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţi de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori şi nici o procedură de igienizare a genţilor termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.
Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu avertisment.
În cazul operatorului economic SC Glovoappro SRL, ce deţine aplicaţia glovoapp.com au fost instrumentate şase reclamaţii, constatându-se că operatorul economic denotă un comportament incorect în relaţia cu consumatorii.
Din verificarea modului de compartimentare a rucsacelor de transport comenzi produse alimentare, s-a constatat faptul că pereţii reglabili din interior, din material termoizolant nu realizează o izolare completă a produselor alimentare calde de reci, astfel încât să nu existe transfer termic între produse, iar din declaraţiile verbale ale angajaţilor a reieşit faptul că igienizarea acestora se realizează cu serveţele umede, bicarbonat de sodium, alcool sanitar sau în cadă proprie de acasă prin spălare, fără a avea cunoştinţă de alte procedee de igienizare.
Astfel, şi în acest caz s-a constatat că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţi de sigilare ale ambalajelor produselor alimentare, la preluarea acestora de la furnizori şi nici de igienizare a genţilor termoizolante utilizate, folosind în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.
Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 5.000 lei şi avertisment.
În cazul operatorului economic SC Hellohungry SA, căruia îi aparţine aplicaţia takeaway.com au fost instrumentate două reclamaţii, constatându-se că operatorul economic nu a respectat condiţiile prescrise şi declarate, deoarece a acceptat prin platforma sa, o comandă în valoare de 30 de lei, iar ulterior i-a fost comunicat consumatorului, direct de către reprezentaţii restaurantului, că pentru a putea livra produsele, comandă minimă trebuie să fie de 50 lei, fapt ce denotă un comportament incorect în relaţia cu consumatorii.
Operatorul economic Hellohungry a pus la dispoziţie procedura de igienizare a genţilor termo, genţi folosite la transportul produselor livrate, contractul de prestări servicii nr. 10/16.05.2019 încheiat cu societatea S.C. Eco Clean S.R.L., pentru igienizarea genţilor, tricourilor, hanoracelor şi gecilor folosite de livratorii societăţîi, cât şi ultimele două facturi emise pentru prestări servicii de curăţătorie.
Operatorul economic Hellohungry a prezentat 4 modele de genţi în care se livrează mâncarea, declarând că transportul produselor se efectuează în genţi separate, în funcţie de produsele alimentare livrate (cele calde, separat de cele reci).
Totodată a reieşit faptul că operatorul economic nu dispune de o procedură care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare la preluarea acestora de la furnizori, astfel se constată faptul că Hellohungry foloseşte în cadrul serviciilor prestate proceduri nesigure.
Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional cu amendă în valoare de 10.000 lei şi avertisment.
În cazul operatorilor economici SC Glovoappro SRL şi SC Food Panda SRL, s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate, precum şi implementarea unei proceduri de igienizare a genţilor termoizolante în conformitate cu art. 15(1) din OG21/92 modificată.
Totodată, în conformitate cu art.15(1) din OG21/1992 modificată, pentru operatorul economic Hellohungry s-a dispus măsura de refacere a serviciului de preluare produse prin implementarea unei proceduri care să prevadă modalităţile de sigilare a ambalajelor produselor alimentare livrate.
În baza listelor puse la dispoziţie de operatorii economici menţionaţi mai sus, s-au contactat unităţile de alimentaţie publică, pentru a pune la dispoziţie facturile şi declaraţiile de conformitate pentru tacâmurile de plastic achiziţionate de aceştia şi puse la dispoziţia consumatorilor.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 3370 / 4847 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
ANALIZĂ | Eurohold Bulgaria AD & Euroins Insurance Group AD vs România: 1-1 după prima încleștare la ICSID. Arbitrii au decis bifurcarea procedurii și vor analiza mai întâi efectele Acordului de denunțare a tratatelor bilaterale intra-UE. Urmează o fază preliminară decisivă - dacă România are dreptate, Tribunalul nu va avea jurisdicție, iar dosarul se oprește
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
‘Leading lawyers’ in Romania | RTPR, NNDKP, CMS, TZA și PNSA au cei mai mulți avocaţi recomandaţi de IFLR 1000, ediția 2025. Ce firme sunt recomandate în practicile de M&A, Banking & Finance, Capital markets și Project development
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





