ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Biriș Goran se așteaptă la o creștere a ponderii mandatelor de compliance și litigii, anul acesta. Gabriel Biriș, Partener: Marea provocare pentru firmele de avocatură o reprezintă păstrarea clienților existenți și răspunsul la nevoile lor, având în vedere insecuritatea financiară creată de volatilitatea legislativă

30 Ianuarie 2019   |   Ștefania Enache

La ora actuală, firma Biriș Goran numără 45 de avocați și consultanți fiscali, în ultimele 18 luni înregistrând o creștere a echipei de 50%.

Gabriel Biris, Partener Biris Goran

 
 
Măsurile adoptate de actuala putere politică pe tot parcursul anului 2018 își vor face simțite din plin efectele negative în 2019. Mai multe segmente economice vor întâmpina dificultăți majore.Avocații Biriș Goran includ în categoria domeniilor care vor avea probleme anul acesta sectorul bancar, energia electrică și gazele, telecomul. Nici comerțul nu se va simți foarte bine în contextul prevederilor cu privire la zilieri, prevederi care blochează complet un sector de business și anume marketingul.“Din păcate, lipsa de predictibilitate în procesul de legiferare, lipsa completă a dialogului dintre Guvern și mediul de afaceri, precum și impunerea unor măsuri fără studii de impact va afecta pe toată lumea”, a declarat pentru BizLawyer Gabriel Biriș, Partener Biriș Goran.


Pe acest fond al volatilității legislative, firmele de avocatură vor înregistra o creștere a activității de compliance în dauna activității de M&A. ”Nu așteptăm intrări ale unor firme cu renume din cauza faptului că piața avocaturii din România nu este suficient de mare. Posibil că vom asista la o anumită volatilitate în sectorul firmelor mici și mijlocii în sensul unor posibile plecări sau fuziuni. Tendința onorariilor este staționară”, subliniază Gabriel Biriș.

Avocatul este de părere că una dintre marile provocări ale firmelor de avocatură o reprezintă păstrarea clienților existenți și răspunsul la nevoile lor, având în vedere insecuritatea financiară creată de volatilitatea legislativă. “Este puțin probabil să avem investitori noi în piață. Cea de-a doua mare provocare este păstrarea resursei umane, firmele de avocatură trebuie să păstreze avocații bine pregătiți. Noi suntem poziționați foarte bine pe tranzacții și sperăm că volumul de M&A în real estate va fi păstrat, dar pe de altă parte estimăm o creștere a ponderii mandatelor de compliance și litigii tot din cauza instabilității legislative. Nu plănuim expansiune în teritoriu, însă vom lărgi biroul actual având în vedere creșterea de 50%  a echipei noastre în ultimele 18 luni. Este posibilă, de asemenea, încheierea de alianțe cu rețele internaționale de firme independente”, completează Partenerul Biriș Goran.



Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.




Clienții devin tot mai pretențioși

Încă de la înființarea firmei, în 2006, Biriș Goran a susținut conceptul de furnizori de servicii juridice.
Gabriel Biriș atrage atenția că piața avocaturii este una foarte competitivă în care clienții nu mai plătesc pentru informații care acum sunt disponibile pe Google, ci pe soluții și valoare adăugată. “Nu suntem de acord însă cu ideea că nu mai contează cine sunt avocații pentru că soluțiile sunt livrate de oameni și echipe și aici este valoarea adăugată pe care firmele serioase de avocatură o aduc clienților lor. Trebuie totuși să ieșim din ideea că avocații nu sunt prestatori de servicii. Loialitatea clienților depinde exclusiv de calitatea serviciilor noastre și de raportul calitate-preț. Businessul nostru este bazat pe relații personale și pe încrederea câștigată în timp din partea clienților. Avem clienți cu care colaborăm în mod continuu din aprilie 2006, data înființării case noastre de avocatură și cu mulți dintre aceștia am dezvoltat relații de prietenie”, menționează Partenerul Biriș Goran.

De altfel, avocatul consideră că ingredientele succesului au fost și rămân aceleași, atât în perioade de criză cât și în perioada de expansiune, și anume o bună pregătire profesională și concentrare pe a găsi soluții care să aducă valoare adăugată businessului clienților .”Este normal pentru clienți să urmărească plusvaloarea. Este foarte important ca în timpul alocat clientului, avocatul să ofere plusvaloarea de care acesta are nevoie. Firește că este mult mai eficient să pregătești un memo de 2 pagini în care oferi soluții concrete la problema clientului, decât să pregătești și să încasezi onorariu pentru un memo de 20 pagini în care bați câmpii”, arată Gabriel Biriș.

În activitatea sa, firma Biriș Goran nu agreează participarea la pitch-uri. „Din păcate acestea sunt foarte mult raportate la preț și nu de puține ori câștigătorii sunt cunoscuți înainte de începerea lor. Credem că majoritatea clienților pe care i-am câștigat în ultima perioadă ne-au dorit ca avocați datorită competențelor noastre și cu care am negociat înțelegeri financiare rezonabile pentru ambele părți, mulți dintre acești abordându-ne ca urmare a recomandării unor clienți existenți mulțumiți. Avem de asemenea clienți care ne-au solicitat serviciile după ce ne-au cunoscut reprezentând partea adversă, in contracte sau litigii, desigur după terminarea proiectelor respective. Evităm să participăm la pitch-uri solicitate de autorități publice sau de companii de stat”, argumentează Partenerul Biriș Goran.

Creștere de 50% în ultimele 18 luni

La ora actuală, firma Biriș Goran numără 45 de avocați și consultanți fiscali, în ultimele 18 luni înregistrând o creștere a echipei de 50%.

 Pe parcursul anului trecut, practicile cu cel mai mare volum de activitate au fost taxe, real estate, corporate/M&A, litigii (în special fiscale), concurență/antitrust și GDPR. “Având în vedere creșterea numărului de avocați, estimăm pentru 2019 o creștere de 25 % din aceleași arii de practică – taxe, corporate/M&A, real estate, litigii, concurență, GDPR”, subliniază Gabriel Biriș.

În ceea ce privește apetitul clienților pentru proiecte noi în 2019, Partenerul Biriș Goran spune că în piață se observă prudență. “Optimismul creșterii economice este foarte mult temperat de tâmpeniile legislative”, nuanțează avocatul.



Intră pe
www.in-houselegal.ro pentru a vedea opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în companii importante, urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității in-house și propune subiecte. Suntem alături de tine!



Proiectele anului 2018


Anul trecut echipa Biriș Goran a fost implicată în multe proiecte importante. De exemplu, a asistat cu succes CloudTreats Inc. în vânzarea platformei de comenzi online de mâncare hipMenu.ro, către Delivery Hero, unul dintre cele mai mari grupuri din lume specializat în comenzi online şi livrări de mâncare.

De asemenea, a consiliat cu succes Donalam, filiala locală a AFV Beltrame Group, producător european profiluri speciale pentru construcții, construcții navale și excavări, într-o dispută fiscală în care Biriș Goran a obținut cele mai mari dobânzi de întârziere pentru TVA adresate autorităților fiscale din România.

Avocații au fost alături de Impuls Leasing Romania într-un litigiu fiscal în care Înalta Curte de Casație a dispus Direcției Generale de Administrare Fiscală a Marilor Contribuabili să plătească despăgubiri clientului Biriș Goran în valoare de aproximativ 1,7 milioane de euro pentru gestionarea defectuoasă a rambursărilor de TVA. Decizia în acest proces este definitivă.

Un alt succes marca Biriș Goran vizează obținerea în instanță pentru Farmec SA a anulării unor decizii de impunere în valoare de aproximativ 15 milioane de euro. Și în acest caz decizia este definitivă.

Lista proiectelor importante include și asistența oferită lui Radu Lucianu, unul dintre cei mai cunoscuţi investitori români, în preluarea unui pachet de 55% din acțiunile Romprim SA, cel mai mare producător de autospeciale din România.

În plus, avocații au asistat One United Properties, cel mai activ dezvoltator imobiliar din România, în numeroase aspectele juridice ale investițiilor și dezvoltărilor imobiliare, inclusiv în achiziția prin licitație publică a unui teren de 25,800 mp în zona Floreasca din București de la Telekom România, o tranzacție de 18 milioane euro.

De asemenea, Biriș Goran a oferit asistență HAGAG Development Europe, un important dezvoltator cu privire la toate aspectele juridice în legătură cu toate achizițiile companiei pe piața românească, printre care: achiziția unui teren de 6 hectare în zona lacului Pipera, precum și în etapele ulterioare ale dezvoltării rezidențiale; achiziția și dezvoltarea a trei proprietăți situate pe Calea Victoriei, în centrul Bucureștiului si a unei proprietăți în cartierul Primăverii din București ce vor fi transformate în proiecte rezidențiale și birouri de lux; precum și în emisiunea de obligațiuni pe Bursa din Tel Aviv.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1680 / 1704
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului. Afaceri de 1,5 mil E, anul trecut
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A s-a redresat în Q1 ̸ 2024, dar nu înregistrează creșteri pe piețele emergente. DLA Piper și CMS își mențin pozițiile fruntașe la nivel global, Schoenherr se remarcă în Europa, iar Filip & Company întră în topul consultanților din Europa Estică
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...