ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Avocații Biriș Goran se așteaptă la o creștere a ponderii mandatelor de compliance și litigii, anul acesta. Gabriel Biriș, Partener: Marea provocare pentru firmele de avocatură o reprezintă păstrarea clienților existenți și răspunsul la nevoile lor, având în vedere insecuritatea financiară creată de volatilitatea legislativă

30 Ianuarie 2019   |   Ștefania Enache

La ora actuală, firma Biriș Goran numără 45 de avocați și consultanți fiscali, în ultimele 18 luni înregistrând o creștere a echipei de 50%.

Gabriel Biris, Partener Biris Goran

 
 
Măsurile adoptate de actuala putere politică pe tot parcursul anului 2018 își vor face simțite din plin efectele negative în 2019. Mai multe segmente economice vor întâmpina dificultăți majore.Avocații Biriș Goran includ în categoria domeniilor care vor avea probleme anul acesta sectorul bancar, energia electrică și gazele, telecomul. Nici comerțul nu se va simți foarte bine în contextul prevederilor cu privire la zilieri, prevederi care blochează complet un sector de business și anume marketingul.“Din păcate, lipsa de predictibilitate în procesul de legiferare, lipsa completă a dialogului dintre Guvern și mediul de afaceri, precum și impunerea unor măsuri fără studii de impact va afecta pe toată lumea”, a declarat pentru BizLawyer Gabriel Biriș, Partener Biriș Goran.


Pe acest fond al volatilității legislative, firmele de avocatură vor înregistra o creștere a activității de compliance în dauna activității de M&A. ”Nu așteptăm intrări ale unor firme cu renume din cauza faptului că piața avocaturii din România nu este suficient de mare. Posibil că vom asista la o anumită volatilitate în sectorul firmelor mici și mijlocii în sensul unor posibile plecări sau fuziuni. Tendința onorariilor este staționară”, subliniază Gabriel Biriș.

Avocatul este de părere că una dintre marile provocări ale firmelor de avocatură o reprezintă păstrarea clienților existenți și răspunsul la nevoile lor, având în vedere insecuritatea financiară creată de volatilitatea legislativă. “Este puțin probabil să avem investitori noi în piață. Cea de-a doua mare provocare este păstrarea resursei umane, firmele de avocatură trebuie să păstreze avocații bine pregătiți. Noi suntem poziționați foarte bine pe tranzacții și sperăm că volumul de M&A în real estate va fi păstrat, dar pe de altă parte estimăm o creștere a ponderii mandatelor de compliance și litigii tot din cauza instabilității legislative. Nu plănuim expansiune în teritoriu, însă vom lărgi biroul actual având în vedere creșterea de 50%  a echipei noastre în ultimele 18 luni. Este posibilă, de asemenea, încheierea de alianțe cu rețele internaționale de firme independente”, completează Partenerul Biriș Goran.



Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.




Clienții devin tot mai pretențioși

Încă de la înființarea firmei, în 2006, Biriș Goran a susținut conceptul de furnizori de servicii juridice.
Gabriel Biriș atrage atenția că piața avocaturii este una foarte competitivă în care clienții nu mai plătesc pentru informații care acum sunt disponibile pe Google, ci pe soluții și valoare adăugată. “Nu suntem de acord însă cu ideea că nu mai contează cine sunt avocații pentru că soluțiile sunt livrate de oameni și echipe și aici este valoarea adăugată pe care firmele serioase de avocatură o aduc clienților lor. Trebuie totuși să ieșim din ideea că avocații nu sunt prestatori de servicii. Loialitatea clienților depinde exclusiv de calitatea serviciilor noastre și de raportul calitate-preț. Businessul nostru este bazat pe relații personale și pe încrederea câștigată în timp din partea clienților. Avem clienți cu care colaborăm în mod continuu din aprilie 2006, data înființării case noastre de avocatură și cu mulți dintre aceștia am dezvoltat relații de prietenie”, menționează Partenerul Biriș Goran.

De altfel, avocatul consideră că ingredientele succesului au fost și rămân aceleași, atât în perioade de criză cât și în perioada de expansiune, și anume o bună pregătire profesională și concentrare pe a găsi soluții care să aducă valoare adăugată businessului clienților .”Este normal pentru clienți să urmărească plusvaloarea. Este foarte important ca în timpul alocat clientului, avocatul să ofere plusvaloarea de care acesta are nevoie. Firește că este mult mai eficient să pregătești un memo de 2 pagini în care oferi soluții concrete la problema clientului, decât să pregătești și să încasezi onorariu pentru un memo de 20 pagini în care bați câmpii”, arată Gabriel Biriș.

În activitatea sa, firma Biriș Goran nu agreează participarea la pitch-uri. „Din păcate acestea sunt foarte mult raportate la preț și nu de puține ori câștigătorii sunt cunoscuți înainte de începerea lor. Credem că majoritatea clienților pe care i-am câștigat în ultima perioadă ne-au dorit ca avocați datorită competențelor noastre și cu care am negociat înțelegeri financiare rezonabile pentru ambele părți, mulți dintre acești abordându-ne ca urmare a recomandării unor clienți existenți mulțumiți. Avem de asemenea clienți care ne-au solicitat serviciile după ce ne-au cunoscut reprezentând partea adversă, in contracte sau litigii, desigur după terminarea proiectelor respective. Evităm să participăm la pitch-uri solicitate de autorități publice sau de companii de stat”, argumentează Partenerul Biriș Goran.

Creștere de 50% în ultimele 18 luni

La ora actuală, firma Biriș Goran numără 45 de avocați și consultanți fiscali, în ultimele 18 luni înregistrând o creștere a echipei de 50%.

 Pe parcursul anului trecut, practicile cu cel mai mare volum de activitate au fost taxe, real estate, corporate/M&A, litigii (în special fiscale), concurență/antitrust și GDPR. “Având în vedere creșterea numărului de avocați, estimăm pentru 2019 o creștere de 25 % din aceleași arii de practică – taxe, corporate/M&A, real estate, litigii, concurență, GDPR”, subliniază Gabriel Biriș.

În ceea ce privește apetitul clienților pentru proiecte noi în 2019, Partenerul Biriș Goran spune că în piață se observă prudență. “Optimismul creșterii economice este foarte mult temperat de tâmpeniile legislative”, nuanțează avocatul.



Intră pe
www.in-houselegal.ro pentru a vedea opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în companii importante, urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității in-house și propune subiecte. Suntem alături de tine!



Proiectele anului 2018


Anul trecut echipa Biriș Goran a fost implicată în multe proiecte importante. De exemplu, a asistat cu succes CloudTreats Inc. în vânzarea platformei de comenzi online de mâncare hipMenu.ro, către Delivery Hero, unul dintre cele mai mari grupuri din lume specializat în comenzi online şi livrări de mâncare.

De asemenea, a consiliat cu succes Donalam, filiala locală a AFV Beltrame Group, producător european profiluri speciale pentru construcții, construcții navale și excavări, într-o dispută fiscală în care Biriș Goran a obținut cele mai mari dobânzi de întârziere pentru TVA adresate autorităților fiscale din România.

Avocații au fost alături de Impuls Leasing Romania într-un litigiu fiscal în care Înalta Curte de Casație a dispus Direcției Generale de Administrare Fiscală a Marilor Contribuabili să plătească despăgubiri clientului Biriș Goran în valoare de aproximativ 1,7 milioane de euro pentru gestionarea defectuoasă a rambursărilor de TVA. Decizia în acest proces este definitivă.

Un alt succes marca Biriș Goran vizează obținerea în instanță pentru Farmec SA a anulării unor decizii de impunere în valoare de aproximativ 15 milioane de euro. Și în acest caz decizia este definitivă.

Lista proiectelor importante include și asistența oferită lui Radu Lucianu, unul dintre cei mai cunoscuţi investitori români, în preluarea unui pachet de 55% din acțiunile Romprim SA, cel mai mare producător de autospeciale din România.

În plus, avocații au asistat One United Properties, cel mai activ dezvoltator imobiliar din România, în numeroase aspectele juridice ale investițiilor și dezvoltărilor imobiliare, inclusiv în achiziția prin licitație publică a unui teren de 25,800 mp în zona Floreasca din București de la Telekom România, o tranzacție de 18 milioane euro.

De asemenea, Biriș Goran a oferit asistență HAGAG Development Europe, un important dezvoltator cu privire la toate aspectele juridice în legătură cu toate achizițiile companiei pe piața românească, printre care: achiziția unui teren de 6 hectare în zona lacului Pipera, precum și în etapele ulterioare ale dezvoltării rezidențiale; achiziția și dezvoltarea a trei proprietăți situate pe Calea Victoriei, în centrul Bucureștiului si a unei proprietăți în cartierul Primăverii din București ce vor fi transformate în proiecte rezidențiale și birouri de lux; precum și în emisiunea de obligațiuni pe Bursa din Tel Aviv.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2030 / 2054
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...