Avocații Biriș Goran se așteaptă la o creștere a ponderii mandatelor de compliance și litigii, anul acesta. Gabriel Biriș, Partener: Marea provocare pentru firmele de avocatură o reprezintă păstrarea clienților existenți și răspunsul la nevoile lor, având în vedere insecuritatea financiară creată de volatilitatea legislativă
30 Ianuarie 2019 Ștefania Enache
La ora actuală, firma Biriș Goran numără 45 de avocați și consultanți fiscali, în ultimele 18 luni înregistrând o creștere a echipei de 50%.
| |
|
Gabriel Biris, Partener Biris Goran |
Măsurile adoptate de actuala putere politică pe tot parcursul anului 2018 își vor face simțite din plin efectele negative în 2019. Mai multe segmente economice vor întâmpina dificultăți majore.Avocații Biriș Goran includ în categoria domeniilor care vor avea probleme anul acesta sectorul bancar, energia electrică și gazele, telecomul. Nici comerțul nu se va simți foarte bine în contextul prevederilor cu privire la zilieri, prevederi care blochează complet un sector de business și anume marketingul.“Din păcate, lipsa de predictibilitate în procesul de legiferare, lipsa completă a dialogului dintre Guvern și mediul de afaceri, precum și impunerea unor măsuri fără studii de impact va afecta pe toată lumea”, a declarat pentru BizLawyer Gabriel Biriș, Partener Biriș Goran.
Pe acest fond al volatilității legislative, firmele de avocatură vor înregistra o creștere a activității de compliance în dauna activității de M&A. ”Nu așteptăm intrări ale unor firme cu renume din cauza faptului că piața avocaturii din România nu este suficient de mare. Posibil că vom asista la o anumită volatilitate în sectorul firmelor mici și mijlocii în sensul unor posibile plecări sau fuziuni. Tendința onorariilor este staționară”, subliniază Gabriel Biriș.
Avocatul este de părere că una dintre marile provocări ale firmelor de avocatură o reprezintă păstrarea clienților existenți și răspunsul la nevoile lor, având în vedere insecuritatea financiară creată de volatilitatea legislativă. “Este puțin probabil să avem investitori noi în piață. Cea de-a doua mare provocare este păstrarea resursei umane, firmele de avocatură trebuie să păstreze avocații bine pregătiți. Noi suntem poziționați foarte bine pe tranzacții și sperăm că volumul de M&A în real estate va fi păstrat, dar pe de altă parte estimăm o creștere a ponderii mandatelor de compliance și litigii tot din cauza instabilității legislative. Nu plănuim expansiune în teritoriu, însă vom lărgi biroul actual având în vedere creșterea de 50% a echipei noastre în ultimele 18 luni. Este posibilă, de asemenea, încheierea de alianțe cu rețele internaționale de firme independente”, completează Partenerul Biriș Goran.
Descoperă oportunitățile de recrutare de pe LegiTeam! GRATUIT.
Clienții devin tot mai pretențioși
Încă de la înființarea firmei, în 2006, Biriș Goran a susținut conceptul de furnizori de servicii juridice.
Gabriel Biriș atrage atenția că piața avocaturii este una foarte competitivă în care clienții nu mai plătesc pentru informații care acum sunt disponibile pe Google, ci pe soluții și valoare adăugată. “Nu suntem de acord însă cu ideea că nu mai contează cine sunt avocații pentru că soluțiile sunt livrate de oameni și echipe și aici este valoarea adăugată pe care firmele serioase de avocatură o aduc clienților lor. Trebuie totuși să ieșim din ideea că avocații nu sunt prestatori de servicii. Loialitatea clienților depinde exclusiv de calitatea serviciilor noastre și de raportul calitate-preț. Businessul nostru este bazat pe relații personale și pe încrederea câștigată în timp din partea clienților. Avem clienți cu care colaborăm în mod continuu din aprilie 2006, data înființării case noastre de avocatură și cu mulți dintre aceștia am dezvoltat relații de prietenie”, menționează Partenerul Biriș Goran.
De altfel, avocatul consideră că ingredientele succesului au fost și rămân aceleași, atât în perioade de criză cât și în perioada de expansiune, și anume o bună pregătire profesională și concentrare pe a găsi soluții care să aducă valoare adăugată businessului clienților .”Este normal pentru clienți să urmărească plusvaloarea. Este foarte important ca în timpul alocat clientului, avocatul să ofere plusvaloarea de care acesta are nevoie. Firește că este mult mai eficient să pregătești un memo de 2 pagini în care oferi soluții concrete la problema clientului, decât să pregătești și să încasezi onorariu pentru un memo de 20 pagini în care bați câmpii”, arată Gabriel Biriș.
În activitatea sa, firma Biriș Goran nu agreează participarea la pitch-uri. „Din păcate acestea sunt foarte mult raportate la preț și nu de puține ori câștigătorii sunt cunoscuți înainte de începerea lor. Credem că majoritatea clienților pe care i-am câștigat în ultima perioadă ne-au dorit ca avocați datorită competențelor noastre și cu care am negociat înțelegeri financiare rezonabile pentru ambele părți, mulți dintre acești abordându-ne ca urmare a recomandării unor clienți existenți mulțumiți. Avem de asemenea clienți care ne-au solicitat serviciile după ce ne-au cunoscut reprezentând partea adversă, in contracte sau litigii, desigur după terminarea proiectelor respective. Evităm să participăm la pitch-uri solicitate de autorități publice sau de companii de stat”, argumentează Partenerul Biriș Goran.
Creștere de 50% în ultimele 18 luni
La ora actuală, firma Biriș Goran numără 45 de avocați și consultanți fiscali, în ultimele 18 luni înregistrând o creștere a echipei de 50%.
Pe parcursul anului trecut, practicile cu cel mai mare volum de activitate au fost taxe, real estate, corporate/M&A, litigii (în special fiscale), concurență/antitrust și GDPR. “Având în vedere creșterea numărului de avocați, estimăm pentru 2019 o creștere de 25 % din aceleași arii de practică – taxe, corporate/M&A, real estate, litigii, concurență, GDPR”, subliniază Gabriel Biriș.
În ceea ce privește apetitul clienților pentru proiecte noi în 2019, Partenerul Biriș Goran spune că în piață se observă prudență. “Optimismul creșterii economice este foarte mult temperat de tâmpeniile legislative”, nuanțează avocatul.
Intră pe www.in-houselegal.ro pentru a vedea opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în companii importante, urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității in-house și propune subiecte. Suntem alături de tine!
Proiectele anului 2018
Anul trecut echipa Biriș Goran a fost implicată în multe proiecte importante. De exemplu, a asistat cu succes CloudTreats Inc. în vânzarea platformei de comenzi online de mâncare hipMenu.ro, către Delivery Hero, unul dintre cele mai mari grupuri din lume specializat în comenzi online şi livrări de mâncare.
De asemenea, a consiliat cu succes Donalam, filiala locală a AFV Beltrame Group, producător european profiluri speciale pentru construcții, construcții navale și excavări, într-o dispută fiscală în care Biriș Goran a obținut cele mai mari dobânzi de întârziere pentru TVA adresate autorităților fiscale din România.
Avocații au fost alături de Impuls Leasing Romania într-un litigiu fiscal în care Înalta Curte de Casație a dispus Direcției Generale de Administrare Fiscală a Marilor Contribuabili să plătească despăgubiri clientului Biriș Goran în valoare de aproximativ 1,7 milioane de euro pentru gestionarea defectuoasă a rambursărilor de TVA. Decizia în acest proces este definitivă.
Un alt succes marca Biriș Goran vizează obținerea în instanță pentru Farmec SA a anulării unor decizii de impunere în valoare de aproximativ 15 milioane de euro. Și în acest caz decizia este definitivă.
Lista proiectelor importante include și asistența oferită lui Radu Lucianu, unul dintre cei mai cunoscuţi investitori români, în preluarea unui pachet de 55% din acțiunile Romprim SA, cel mai mare producător de autospeciale din România.
În plus, avocații au asistat One United Properties, cel mai activ dezvoltator imobiliar din România, în numeroase aspectele juridice ale investițiilor și dezvoltărilor imobiliare, inclusiv în achiziția prin licitație publică a unui teren de 25,800 mp în zona Floreasca din București de la Telekom România, o tranzacție de 18 milioane euro.
De asemenea, Biriș Goran a oferit asistență HAGAG Development Europe, un important dezvoltator cu privire la toate aspectele juridice în legătură cu toate achizițiile companiei pe piața românească, printre care: achiziția unui teren de 6 hectare în zona lacului Pipera, precum și în etapele ulterioare ale dezvoltării rezidențiale; achiziția și dezvoltarea a trei proprietăți situate pe Calea Victoriei, în centrul Bucureștiului si a unei proprietăți în cartierul Primăverii din București ce vor fi transformate în proiecte rezidențiale și birouri de lux; precum și în emisiunea de obligațiuni pe Bursa din Tel Aviv.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 2092 / 2116 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company, consultant juridic în noua emisiune de obligațiuni prin care Agroserv Măriuța atrage 3 mil. €
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Dreptul muncii | Consultanță
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Real Estate | Consultanță
Cum lucrează una dintre cele mai performante echipe de Concurență de pe piața locală și care sunt particularitățile ce o diferențiază | O discuție cu Manuela Guia (Managing Partener GNP Guia Naghi & Partners) și Otilia Vîlcu (Partener), despre munca avocaților pe toată plaja serviciilor de concurență, standarde înalte și modul în care operează astfel încat să asigure clienților siguranță, claritate, robustețe probatorie și soluții care trec testul autorităților și al instanțelor
România solicită despăgubiri de 2 miliarde de euro la Curtea Internațională de Arbitraj din Londra pentru blocarea proiectului „Casa Radio” din București, dezvoltat de Plaza Centers NV | Statul și investitorii se înfruntă pe două planuri, comercial și investițional, cu seturi de remedii și probatoriu diferite, dar și cu potențiale efecte de interferență
Țuca Zbârcea & Asociații obține o soluție favorabilă într-un important litigiu de drept fiscal și vamal | Ionuț Șerban (Partener): „Este o victorie importantă pentru clientul nostru și un precedent valoros în disputele de drept vamal”
Avocații PNSA au stat alături de M Plus Croatia d.o.o, lider european în outsourcing-ul proceselor de afaceri și tehnologie, în tranzacția prin care a achiziționat Valoris Group - jucător local care deservește proiecte multilingve pentru clienți internaționali | Echipa pluridisciplinară a fost coordonată de partenerul Bogdan C. Stoica
Piața de Real Estate, radiografiată de NNDKP, firmă despre care ghidurile juridice internaționale spun că este “probabil cea mai bună din România” în această practică: industrial-logistic în viteză, office cu accent pe retenție și eficiență, rezidențial cu presiune pe preț | De vorbă cu Vlad Tănase (partener) despre dinamica pieței, apetitul investitorilor, tranzacționarea proiectelor și blocajele de pe acest segment
Biroul Kinstellar din București a fost alături de Repono AB în achiziția unui sistem de stocare pe bază de baterii în județul Argeș | Karim Nils Grueber (CEO Repono): ”Echipa Kinstellar a fost un partener excepțional pe parcursul acestei tranzacții. Expertiza lor în sectorul energetic, abordarea pragmatică și capacitatea de a răspunde rapid și eficient au fost esențiale pentru a ne ghida prin reglementările complexe ale României”
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.gif)





