ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Ce calități trebuie să demonstreze tinerii stagiari care vor să se alăture echipei Stratulat Albulescu & Asociații. Cum sunt integrați nou-veniții și care sunt beneficiile apartenenței la firma în care jumătate dintre avocați au sub 30 de ani

13 Octombrie 2021   |   Ștefania Enache

Cu toate perturbările temporare provocate de pandemia COVID-19, firma de avocatură a văzut oportunități semnificative pe piața de profil din România, iar reprezentanții SAA au rămas optimiști și încrezători că cererea de servicii juridice va continua să rămână constantă sau chiar va crește o dată cu diminuarea efectelor pandemiei.

Delia Bîjnea, Head of Marketing & Communications - Stratulat Albulescu & Asociatii

 
 
Firmele de avocatură sunt în continuare cu ochii pe talentele din piață, fiecare organizație având propriul program prin care încearcă să recruteze candidați cu potențial.Stagiile de practică sunt cel mai bun prilej pentru a intra în contact cu generația tânără care se pregătește să bată la ușa profesiei.Pentru echipa Stratulat Albulescu & Asociații (SAA) proiectele de acest tip au devenit o tradiție. Prin urmare, și în această vară, studenții au avut ocazia să învețe sub îndrumarea experților SAA.

Încă de la începutul anului 2021, firma de avocatură a primit solicitări în vederea efectuării stagiilor de practică de vară. „Am fost plăcut impresionați atât de numărul mare de solicitări primite, cât și de varietatea instituțiilor de învățământ din care provin tinerii care au aplicat pentru programe de internship. Am primit solicitări atât din partea celor două bine-cunoscute asociații de studenți din cadrul Facultății de Drept – Universitatea din București (ASD și ELSA), cât și din partea studenților din cadrul altor universități din București sau din străinătate (ex: UK/ Londra) sau chiar din partea unor elevi de liceu, care au dorit să cunoască mediul avocaturii de business cu scopul de a decide ulterior dacă vor parcurge acest drum și vor aplica la o facultate de drept sau nu”, explică Delia Bîjnea, Head of Marketing & Communications  și responsabilă cu organizarea stagiilor de practică și recrutarea avocaților stagiari în cadrul SAA.


În urma procesului de selecție desfășurat la începutul lunii iunie, nu mai puțin de zece dintre tinerii care au aplicat pentru un stagiu de practică în cadrul SAA au avut șansa de a lucra cu echipa casei de avocatură.

Delia Bîjnea menționează că, pe tot parcursul stagiului de practică din vara 2021, studenții (în special cei din anii terminali) au avut la dispoziție un program de pregătire variat, ce a presupus atât training-uri pe diverse arii de practica (Arbitraj, Litigii, M&A etc), cât și training-uri tehnice (formatare documente Word, Adobe, etc.) – menite să le ușureze munca.

„Studenții au interacționat foarte bine cu toți avocații din cadrul echipei SAA. În funcție și de așteptările acestora, am hotărât să nu alocăm studenții unei anumite arii de practică, ci să le acordăm șansa de a se familiariza cu mai multe domenii/ arii de drept și spețe. Astfel, am oferit studenților posibilitatea de a interacționa cu cât mai mulți avocați și de a decide ulterior (în cunoștință de cauză) spre ce ramură doresc să se îndrepte. Practic, avocații din cadrul SAA și-au putut îndrepta solicitările către o anumită persoană (student/elev) sau către toți, iar ei au răspuns cerințelor în funcție de disponibilitate și/sau interesul pentru un anumit domeniu”, subliniază interlocutorul BizLawyer.




În practică, s-a dovedit că această abordare a funcționat foarte bine, iar feedbackul primit (atât de la avocații pe de o parte, cât și de la studenți, pe de altă parte) a fost unul foarte bun. „La finalul stagiului de practică (din luna iulie spre exemplu) efectuat de studenții din ani terminali, avocații noștri fondatori (Silviu StratulatManaging Partner și Andrei AlbulescuPartner) au avut o întâlnire  în cadrul căreia internii au oferit și primit feedback cu privire la activitatea desfășurată în cadrul SAA și nu numai, iar cei doi avocați parteneri au prezentat detalii despre parcusul profesional al tinerilor avocați în cadrul unei societăți de avocatură de business, precum și opțiunile pe care le au absolvenții unei Facultăți de Drept, atât în România, cât și în străinătate”, adaugă Delia Bîjnea.

Se fac recrutări

Referitor la viitorii avocați care s-ar putea alătura echipei în următorii ani, SAA a remarcat printre studenții care au făcut practică vara aceasta și potențiali viitori colegi și speră ca o colaborare cu aceștia să se și concretizeze în viitorul cât mai apropiat.

De altfel, firma de avocatură are poziții deschise pentru absolvenții promoției 2021. „Încă de la jumătatea lunii august am demarat campania de recrutare stagiari – promoția 2021 - și am publicat anunțuri pe social media (Facebook, LinkedIn, Twitter), conform cărora invităm tinerii absolvenți – mai ales pe cei ai promoției 2021, însă nu numai – să aplice pentru postul de avocat colaborator junior în cadrul SAA”, amintește Delia Bîjnea.

Cei care vor să facă parte din echipa SAA trebuie să știe că sunt căutați tinerii profesioniști motivați să își croiască o cariera în avocatura de business, cu o atitudine îndreptată spre performanță și care dețin abilități excelente de comunicare și research. Nu în ultimul rând, trebuie să fie persoane pozitive, empatice și cu o inteligență emoțională pe măsură.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică
 
„Noi putem spune că suntem într-un continuu proces de recrutare și suntem deschiși să atragem talente noi pe tot parcursul anului. Pentru SAA nu există o anumită perioadă dedicată acestor inițiative. Inclusiv recrutările pentru stagiarii de anul I, le demarăm chiar cu ceva timp înainte de examenul de admitere în Barou. Dacă ne referim la modalități, putem spune că atragem talente noi: din rândul studenților care efectuează stagii de practică în cadrul firmei noastre; din rândul celor care aplică direct pentru posturile vacante din cadrul firmei (în urma publicării diverselor anunțuri de recrutare); ca urmare a recomandărilor făcute de colegii din cadrul societății noastre de avocatură cu privire la colegi de facultate sau pe care i-au întâlnit în alte etape ale carieriei lor profesionale ”, arată reprezentantul SAA.

Delia Bîjnea punctează faptul că  unul dintre cele mai mari atuuri ale firmei în care activează este reprezentat de expunerea și vizibilitatea foarte mare în piață, oferită inclusiv tinerilor avocați din cadrul SAA. „Absolut toți colegii noștri sunt încurajați să participe la evenimente, să se implice cât pot de mult în partea de marketing și business development și să aibă cât mai multe inițiative. Suntem foarte deschiși la toate sugestiile și propunerile colegilor noștri, iar in cadrul firmei noastre aceștia au cu adevărat ocazia să-și formeze, iar mai apoi să-și dezvolte/crească brandul personal”, nuanțează specialistul în marketing și comunicare.

De altfel, în cadrul SAA, orice avocat își dorește (indiferent de nivelul de senioritate) are posibilitatea de a scrie/publica articole, de a participe la diverse evenimente, și de a fi prezent în publicațiile atât de business, cât și de specialitate. Firma obișnuiește să își promoveze avocații merituoși încă din primii ani ai carierei. „De exemplu, puteți observa că în comunicatele noastre de presă referitoare la diversele tranzacții/proiecte, menționăm toți avocații cu rol important în desfășurarea unui proiect, nu doar coordonatorii – și astfel, ne bucurăm să vedem un interes din ce în ce mai mare al acestora pentru implicarea în cât mai multe proiecte”, mai spune Delia Bîjnea.

Cu toate perturbările temporare provocate de pandemia COVID-19, firma de avocatură a văzut oportunități semnificative pe piața de profil din România, iar reprezentanții SAA au rămas optimiști și încrezători că cererea de servicii juridice va continua să rămână constantă sau chiar va crește o dată cu diminuarea efectelor pandemiei.

„Astfel, având în vedere modul în care ne-am raportat la fiecare criză din trecut și oportunitățile pe care criza actuală le-a oferit, a fost un pas firesc să recrutam avocați în general, iar în special stagiari/ avocați tineri. Dacă avem în vedere strict stagiarii, pe parcursul anului trecut ni s-au alăturat patru stagiari: doi dintre aceștia au susținut examenul de definitivat în toamna anului trecut, iar ceilalți doi vor susține examenul de definitivat anul acesta. În plus față de aceștia doi din urmă (recrutați în anul 2020), în cadrul echipei noastre mai sunt alți patru stagiari, recrutați în anul 2019, care, de asemenea, în toamna anului acesta vor susține examenul de definitivat”, declară Delia Bîjnea.

Firma Stratulat Albulescu & Asociații este una tânără, mai ales în spirit, echipa fiind format în proporție de 50% din avocați care au sub 30 ani. „Deși este absolut necesar ca în anumite arii de practică să recrutăm avocați cu experiență, gata formați, în general preferăm să recrutăm absolvenți pe care să-i învățăm, să-i modelăm și să-i formăm noi”, punctează reprezentanta casei de avocați.




Integrarea noilor veniți


Odată selectați, candidații „intră în pâine”, iar procesul de integrare (“induction”) începe încă din prima zi cu turul biroului, prezentarea facilităților din cadrul biroului, prezentarea colegilor și a procedurilor interne. Primele zile au în principal rolul de familiarizare al noului membru al echipei cu mediul și cu cultura organizațională. Ulterior, noii veniți sunt invitați să participe la diverse training- uri, atât tehnice (printing, Word, Excel, etc.), cât și de specialitate (specifice diverselor arii de practică).

„Programul de lucru în cadrul firmei noastre este de la 09.00 la 19.00 pentru avocați și de la 09.00 la 18.00 pentru personalul administrativ. Nou veniții (nu numai stagiarii, ci toți avocații în general) sunt alocați unei arii de practică, coordonată de către un avocat asociat (Partner) sau avocat colaborator coordonator. Evaluarea se face pe două fronturi: permanent, pe tot parcursul anului (feedbackul se primește punctual, pe parcursul sau după finalizarea fiecărui task în parte); la finalul fiecărui an calendaristic, odată cu evaluările anuale”, subliniază Delia Bîjnea.

În cadrul firmei SAA, stagiarii au ocazia să lucreze atât cu clienți, cât și cu avocați din întreaga lume pe diverse aspecte de drept (în funcție de departamentul din care fac parte). De asemenea, toți stagiarii sunt în general implicați în tranzacții complexe, acordând asistență juridică unora dintre cele mai mari companii din diverse sectoare și industrii, desigur cu atenta coordonare a avocaților seniori. „ În ceea ce privește onorariile de intrare în firmă oferite stagiarilor, acestea sunt cu siguranță în linie cu cele din cadrul firmelor mari de avocatură din București sau din cadrul celor internaționale”, precizează Delia Bîjnea.

În ultimii ani, se observă că atât așteptările, cât și comportamentul tinerilor pe piața muncii au o anumită specificitate. Expertul SAA face și un top al așteptărilor tinerilor care intră pe piața muncii, nominalizând: aspectele financiare/onorariile ofertante, colectivul (atmosfera din cadrul firmei și posibilitatea reală de evoluție profesională și promovare.

„Desigur, ordinea elementelor de mai sus variază în funcție de individ, însă în mare acestea am observat că sunt așteptările esențiale ale tinerilor avocați din ultima perioadă. Dată fiind experiența ultimului an, posibilitatea de a lucra remote (o zi pe săptămână / la nevoie), nu este neapărat în topul așteptărilor tinerilor care intră pe piața muncii, ci mai degrabă se numără printre așteptările avocaților cu experiență. Renumele firmei de avocatură este iar un aspect foarte important pe care trebuie să-l menționăm și care este des invocat de către tineri în momentul în care decid cu ce firma de avocatură vor să meargă mai departe. Am constatat că tinerii avocați se documentează din ce în ce mai mult și cunosc din ce în ce mai bine piața avocaturii de business, chiar dinainte de a face parte din ea. Ne bucură să întâlnim în cadrul interviurilor (și nu numai) tineri informați, care cunosc firmele de avocatură și specificul fiecăreia dintre ele chiar dinainte de a lua contact cu acestea ”, detaliază specialistul.

Tinerii absolvenți au o viziune diferită de cea a celor care și-au terminat studiile în 2000 – 2010 în ceea ce privește munca. De exemplu, absolvenții ultimilor ani nu mai par a accepta anumite norme și restricții impuse de viața profesională într-o casă de avocatură de top, pe care colegii cu mai multă experiență le-au întâmpinat cu mai multă reziliență poate. „Tinerii prețuiesc libertatea, sunt atenți mai mult la nevoile lor spirituale și nu mai sunt dispuși să-și sacrifice timpul liber în favoarea carierei. Investesc în ei înșiși, în călătorii și dezvoltare personală, iar acesta este un lucru pe care îl înțelegem și îl apreciem! Probabil sfatul pe care l-am putea da absolvenților Facultății de Drept aflați la început de carieră este să îndrăznească și să fie curioși! Să fie curioși, să pună cât mai multe întrebări, să se documenteze și să fie de încredere și responsabili. Cu siguranță, dorința de a acumula cât mai multă informație, coroborată cu experiența practică și cu simțul lucrului făcut cu răspundere, conduce la o variantă câștigătoare”, concluzionează Delia Bîjnea.

 

Citește pe
In-house Legal Romania:

→   Meet the Professionals | Mihaela Racleș, Legal Compliance Director - PROFI: Până nu înțelegi business-ul și piața în care compania își desfășoară activitatea, nu ai cum să excelezi în ceea ce faci. Cred că tocmai acest aspect diferențiază un legal in-house foarte bun de o casă de avocatură. Și mai cred că tot acest aspect, de înțelegere a business-ului, este cel care determină departamentele juridice să aleagă anumite case de avocatură cu care să construiască relații de colaborare pe termen lung



 
→   Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Alex Potlog, Legal Director AbbVie pentru UK și Irlanda: Experiența mea în industria farma a însemnat colaborarea cu oameni extrem de inteligenți și talentați, pentru care prioritatea o reprezintă pacienții. Am văzut o industrie acționând proactiv la nivel global, demonstrând viziune și curaj, angajată la toate palierele societății și contribuind semnificativ la efortul colectiv de a depăși această situație dificilă
 
→   De vorbă cu unul dintre cei mai experimentați profesioniști ai Dreptului, inclus de Legal 500 pe lista celor mai influenți General Counsels din Europa Centrală și de Est | Radu Culic, Head of Legal la Roche România: Cheia de boltă este mentalitatea membrilor echipei juridice pe care o coordonez. Noi spunem „da, este posibil dacă...” și nu, „nu se poate pentru că...”


 
→   Provocările unei fuziuni în industria farma, gestionată integral de juriștii interni ai companiei. Cum a lucrat echipa condusă de Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director la Farmexim & Help Net în proiectul integrării unui lanț regional de farmacii




→   Meet the Professionals | Elena Iacob, Head of Legal and Compliance - Alliance Healthcare: Prețuiesc oamenii, în toate reușitele ei au un rol esențial. Performanța nu este doar despre rezultate, cifre, ci și despre spiritul echipei, interacțiune și colaborare, despre încredere și emoții. Avocatul intern nu mai este doar un consultant, el a devenit un un veritabil partener de discuții în cadrul procesului decizional al companiei, este parte din decizie
 



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 773 / 1668
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2024 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2024, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
De vorbă cu Monica Mihăilă, Head of Legal CEZ Romania, unul dintre cei mai experimentați consilieri juridici din domeniul energiei | ”Mi-am dorit crearea unui climat de încredere, în care fiecare membru al echipei să își poată exprima opinia și în acest fel mi-am creionat stilul de leadership. Trăim o perioadă plină de schimbări și comunitatea juriștilor va trebui să se adapteze”
NNDKP promovează 14 avocați în 2024 și consolidează șase arii de practică ale firmei
O singură casă de avocatură locală independentă concurează la titlul de ”Firma anului în România” în cadrul IFLR Europe Awards 2024 | Filip & Company, Wolf Theiss și Clifford Chance Badea, printre firmele aflate pe lista scurtă a premianților din acest an
Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
De vorbă cu Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director Edenred, omul care își ghidează planurile de viitor după conceptul: „Nu judeca fiecare zi după recolta pe care ai adunat-o, ci după semințele pe care le-ai plantat” | ”Sunt recunoscătoare să pot lucra într-o echipă de profesioniști împreună cu care am convingerea că pot genera stabilitate în dinamica accelerată și volatilă care ne amprentează astăzi viețile profesionale, dar și sociale”, spune azi avocatul
Filip & Company a asistat ROCA Industry în procesul de majorare a capitalului social cu o valoare de 71,7 milioane RON și de transfer al acţiunilor pe Piaţa Principală a BVB
VF Insolvență finalizează transferul de afacere în reorganizarea judiciară a UCM Reșița către Hidroelectrica
Gabriel Resources a pierdut arbitrajul cu statul român pentru proiectul aurifer Roșia Montană, cu pretenții de cca. 6,7 mld. usd | Arbitrul Horacio A. Grigera Naón a opinat separat, în favoarea reclamanților care l-au nominalizat. România a plătit avocaților săi tarife orare cuprinse între 137 și 139 euro ̸ oră, iar Gabriel Resources a cuantificat costuri de 56,5 mil. $ cu avocații săi americani și români. Reclamanții ar ataca decizia, dar au, oare, bani pentru o nouă acțiune?
Reff & Asociații și Deloitte România au obținut sesizarea CJUE de către Curtea de Apel București într-un litigiu care vizează impunerea TVA pentru operațiuni care nu implică livrarea de bunuri sau prestarea unor servicii
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...