Creștere semnificativă a practicii de achiziții publice a firmei Mitel & Asociații, anul acesta. Clienți noi și mandate variate în sectorul achizițiilor publice în domeniul militar, al informațiilor clasificate, dar și al programelor de achiziție de produse militare sau cu dublă utilizare. Gradul de sofisticare al proiectelor este dat de complexitatea acestor achiziții, dar și domeniile implicate extrem de variate, spun avocații
20 Decembrie 2023 Ștefania Enache
Creștere semnificativă a practicii de achiziții publice a firmei Mitel & Asociații, anul acesta. Clienți noi și mandate variate în sectorul achizițiilor publice în domeniul militar, al informațiilor clasificate, dar și al programelor de achiziție de produse militare sau cu dublă utilizare. Gradul se sofisticare al acestor proiecte este dat de complexitatea acestor achiziții, dar și domeniile implicate care sunt extrem de variate, spun avocații
| |
Pentru Mitel & Asociații, anul 2023 a adus o creștere semnificativă a practicii de achiziții publice comparativ cu perioada anterioară. Această dezvoltare a avut loc și ca urmare a adăugării în activitatea firmei de avocatură a unor arii de practică noi, interconectate cu achizițiile publice.„Consultanța a avut o pondere preponderentă în acest an, clienții fiind foarte interesați să cunoască în amănunt „riscurile și beneficiile” participării în cadrul unor proceduri de achiziție publică de un anumit profil. De exemplu, achiziții militare sau achiziții ce implică deținerea unor autorizații sau licențe în domenii rezervate (producția de produse militare sau sensibile, autorizații pentru implementarea rețelelor 5G)”, explică Sorin Mitel, fondator și Senior Partner al firmei Mitel & Asociații.
Odată cu dezvoltarea practicii s-a mărit și volumul de muncă, întreaga activitate a echipei fiind pe un trend ascendent. Clienții Mitel & Asociații solicită consultanța avocaților pentru procedurile de achiziție la care participă din etapa de pre-ofertare și până la etapa de implementare/finalizare a contractelor. „Volumul de solicitări crescut a fost determinat, dincolo de suportul nostru permanent la un nivel ridicat, de gradul de precauție în executarea contractelor de achiziție din ce în ce mai sporit, date fiind provocările și efectul perioadei pandemice și post-pandemice, precum și a conflictului din zonă asupra pieței produselor și asupra fluctuațiilor de preț necontrolate în anumite sectoare”, menționează Sorin Mitel.
Fondatorul firmei Mitel & Asociații amintește faptul că legislația achizițiilor publice a trecut în ultima perioadă printr-o serie de modificări, unele care au corectat situațiile practice din aplicarea legislației, iar altele care au ca scop eficientizarea și simplificarea procesului achizițiilor publice. „Ultima modificare, spre exemplu, formularele electronice EForms, este construită în sensul transformării achizițiilor publice și avansării acestora în domeniul digitalizării. Această modificare este binevenită în contextul în care reduce în mod semnificativ sarcina administrativă a completării formularelor, pentru ambele părți participante în cadrul achizițiilor publice. Totuși, rămâne de văzut care va fi impactul acestei modificări asupra achizițiilor publice, dar mai ales impactul Strategiei Naționale în domeniul achizițiilor publice pentru intervalul 2023—2027 și modalitatea de implementare a acesteia asupra transparenței achizițiilor publice și asupra procedurilor de monitorizare, supervizare și control”, nuanțează interlocutorul BizLawyer.
Asistență juridică pe tot parcursul procedurii
În acest tip de mandate, asistența oferită de echipa Mitel & Asociații implică tot parcursul procedurii de achiziție. „În cele mai multe cazuri, clienții noștri, atât operatori economici, cât și autorități publice, ne-au solicitat suportul pe durata întregii proceduri de achiziție, începând de la publicare și până la finalizarea implementării contractului de achiziție publică. Au existat însă și cazuri în care am asistat clienții doar pentru situații specifice, limitate fie la clarificări, contestații sau modalități de gestionare a implementării, inclusiv situațiile în care s-a solicitat majorarea prețului contractului”, detaliază Anemari Ciobanu, Managing Associate Mitel & Asociații.
În intervalul 2022-2023, ca urmare a modificărilor legislative succesive, atât furnizorii, cât și antreprenorii din cadrul contractelor de achiziție publică au solicitat asistența avocaților în analizarea situației lor concrete, precum și pentru determinarea pașilor de urmat pentru a putea beneficia de ajustarea prețului contractelor. „Am întâlnit și situații dificile, în care autoritățile contractante, într-o interpretare proprie a legislației, au fost reticente la modificarea prețului. În aceste situații, a fost necesară solicitarea interpretării Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de inițiator al actului normativ, pentru deblocarea situațiilor de ajustare a prețului contractelor”, precizează Anemari Ciobanu.
Avocatul mai spune că mandatele referitoare la contestații în cadrul unor proceduri de achiziție publică au fost relativ mai restrânse în cursul acestui an, majoritatea neregularităților în cadrul documentației de atribuire fiind soluționate prin intermediul solicitărilor de clarificări. „În ceea ce privește reprezentarea în cadrul litigiilor de achiziții publice, în principiu, acestea s-au păstrat la același nivel, preponderent în zona litigiilor cu privire la derularea contractului de achiziție, cu privire la emiterea nelegală a certificatelor constatatoare negative sau aplicarea fără temei a unor remedii contractuale”, subliniază interlocutorea BizLawyer.
Clienții asistați în cursul acestui an sunt, în mare parte clienții existenți, care își consolidează poziția pe piața achizițiilor publice și care își doresc claritate. transparență în cadrul procedurilor la care participă.
„În egală măsură, o parte din clienții noi sunt clienți recomandați de clienții existenți care s-au confruntat cu, spre exemplu, solicitări de clarificări din partea autorităților contractante cu un grad ridicat de complexitate până la situații pre-litigioase pentru care era necesară o abordare pozitivă, conciliantă pentru ambele părți”, subliniază Anemari Ciobanu.
„Clienții noi din cursul acestui an sunt în principal din zona producătorilor de produse de tehnică militară, a producătorilor sau distribuitorilor de tehnologii, echipamente și programe software, dar și din domeniul construcțiilor sau al furnizorilor de materiale și echipamente necesare pentru executarea lucrărilor de infrastructură”, completează Sorin Mitel.
.jpg)
Consultanță de specialitate în achiziții din domeniul militar
Anul acesta, Mitel & Asociații a avut mandate variate în sectorul achizițiilor publice în domeniul militar, al informațiilor clasificate, dar și al programelor de achiziție de produse militare sau cu dublă utilizare.
„Gradul se sofisticare al acestor proiecte este generat de gradul de complexitate al acestor achiziții, dar și domeniile implicate care sunt extrem de variate. Dincolo de cunoașterea și aplicarea normelor legislative în aceste domenii, abordarea multidisciplinară este foarte importantă, dată fiind componenta tehnică pronunțată a acestora”, apreciază experții firmei de avocatură.
Toate aceste proiecte au fost coordonate de Sorin Mitel și Anemari Ciobanu.
„Printre proiectele interesante în derulare în acest moment se află proiectele de achiziții publice din domeniul militar cu componentă de off-set, precum și câteva proiecte ce implică, în parte, consultanță în domeniul controlului exporturilor, atât pentru produse militare, cât și pentru produse cu dublă utilizare. Achizițiile de tehnică și echipamente militare fac parte din programele de înzestrare și necesită atenție sporită în cadrul consultanței oferite clienților noștri”, punctează Sorin Mitel.
Avocatul menționează faptul că întreaga activitate a echipei este una complexă, însă o pondere foarte importantă o constituie consultanța în achiziții publice și în domeniile conexe acesteia. Astfel, activitatea echipei este împărțită în consultanță în achiziții publice clasice, consultanță cu privire la achiziții publice în domeniul militar, operațiuni de off-set, dar și consultanță în domeniul controlului exporturilor. În egală măsură, date fiind reglementările și autorizațiile solicitate de autoritățile publice pentru implementarea rețelelor 5G, echipa Mitel & Asociații și-a extins experiența și în acest domeniu.
Echipa de achiziții publice este coordonată de Sorin Mitel și este formată din patru avocați, cu grade diferite de senioritate. Know-how-ul echipei este întemeiat pe experiență îndelungată și variată în achiziții publice, atât în consultanța în sectorul privat, cât și în cel public.
În egală măsură, experiența echipei a fost construită și în domeniul finanțării nerambursabile, având numeroase mandate cu privire la contracte de finanțare, incluzând aici și contestațiile împotriva corecțiilor financiare aplicate de către autoritatea de management.
„Elementele diferențiatoare și forța echipei, în același timp, le constituie expertiza noastră multidisciplinară, capacitatea de evaluare și de înțelegere a implicațiilor juridice, dar și tehnice ale fiecărei proceduri de achiziție în parte. Experiența echipei în domeniu este, bineînteles, sporită de informarea permanentă cu privire la modificările legislative adoptate sau preconizate pentru perioadele următoare, dar mai ales de abordarea integrată cu privire la elemente juridice și economice care pot determina reușita unui proiect”, este de părere Sorin Mitel.
Avocatul arată că dezvoltarea permanentă este una din caracteristicile firmei. „Obiectivul principal al firmei pentru 2024 este să valorificăm cât mai bine toate oportunitățile care apar și să dezvoltăm cât mai mult practica de achiziții publice și domeniile conexe acesteia. Dezvoltarea coordonată a acestor arii de practică este strategia care poate asigura o consultanță completă clienților nostri și care poate fi garanția obținerii celui mai bun posibil rezultat”, încheie Senior Partenerul firmei Mitel & Asociații.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 538 / 2128 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance Badea a asistat Aukera Energy în obținerea unei finanțări de 60 mil. € pentru primul său proiect de stocare a energiei pe bază de baterii din România
Avocații din practica de Real Estate de la Bondoc și Asociații rămân arhitecții juridici ai proiectelor imobiliare complexe. Atuurile unei echipe valoroase: expertiză transversală, gândire strategică, cultură a responsabilității, rigoare și creativitate juridică | De vorbă cu Cosmin Stăvaru (Partener) despre modul în care lucrează nucleul interdisciplinar capabil să gestioneze simultan riscuri, calendar și cerințe, să anticipeze blocaje și să ofere siguranță clienților, într-o piață volatilă, dar încă plină de oportunități
LegiTeam: GNP Guia Naghi and Partners — Corporate | M&A Associate (2–4 years)
Filip & Company a oferit asistență juridică la înființarea Bursei Internaționale a Moldovei
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni de 600 milioane Euro lansată de DIGI România
PNSA, consultanții Five Elms Capital în runda de finanţare serie B a companiei Digitail Inc. | Echipă pluridisciplinară extinsă, coordonată de Florian Nițu (Partener M&A) și Diana Dobra (Managing Associate)
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
Cum arată, din interior, practica de Concurență de la 360Competition într-un an cu FDI intens, investigații tot mai tehnice și o presiune procedurală care schimbă regulile jocului | De vorba cu Adrian Șter (Managing Partner) despre axele de lucru care definesc practica, evaluarea corectă a riscului şi „linia de apărare” oferită clienţilor. Modelul senior-led bazat pe echipe compacte, rapiditate în decizii şi claritate în recomandări, arată de ce un boutique specializat e chemat frecvent acolo unde mandatele devin prea complicate pentru abordări standard
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS
.jpg)





