ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Mitel & Asociații, firmă cu 25 de avocați, a revenit la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada crizei sanitare. Sorin Mitel, Managing Partner: Ne așteptăm la un reviriment al activității economice în 2022 și o creștere corespunzătoare a nevoii de servicii de asistență juridică. Principalele provocări pe care le vedem în România sunt legate de presiunile pe costuri ̸ inflaționiste și de lipsa forței de muncă

31 Ianuarie 2022   |   BizLawyer

Anul trecut, Mitel & Asociații a avut în vedere, în primul rând, o reechilibrare a ofertei de servicii juridice, respectiv revenirea la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada de criză din 2020.

 
 
Anul 2021 a fost unul de recuperare și reașezare, după un 2020 marcat de o criză profundă în care toți jucătorii din mediul economic au fost obligați să se recalibreze spre o nouă direcție de creștere. Scenariul este valabil și pentru afacerile din avocatură, acolo unde firmele și-au regândit strategiile de dezvoltare. „O parte din mecanismele de funcționare a societății au fost ajustate în 2020, iar în 2021 a trebuit să le ajustăm din nou”, a declarat Sorin Mitel, Senior Partner Mitel & Asociații, într-un interviu acordat BizLawyer.

Criza sanitară, care a afectat întreaga lume, a produs un impact profund și asupra activității din sectorul avocaturii de business.


S-au schimbat nevoile clienților și proiectele disponibile în piață, dar și așteptările avocaților/colaboratorilor/angajaților.

De asemenea, oportunitățile au fost altele, la fel și constrângerile financiare etc. „Iar principala provocare a fost să înțelegem acest impact (inclusiv efectele pe termen lung) și să operăm modificările necesare, care pe de o parte să ne facă să depășim momentul, iar pe de altă parte să ne pregătească pentru provocările care urmează. Nu în ultimul rând, am încercat să identificăm și să tratăm aceste provocări ca pe potențiale oportunități de schimbare, care să miște din inerția inerentă unui domeniu în principiu conservator și să conducă la o așezare mai apropiată de realitățile (umane și informaționale) ale secolului nostru”, a precizat Sorin Mitel.

Adaptarea ofertei la noul context

Noul context a obligat jucătorii din avocatura de business să-și adapteze ofertele la nevoile apărute ca urmare a pandemiei. Astfel că, în 2021, Mitel & Asociații a avut în vedere, în primul rând, o reechilibrare a ofertei de servicii juridice, respectiv revenirea la proiectele caracteristice unei faze de dezvoltare, după ajustările operate în perioada de criză din 2020. În al doilea rând, firma a urmărit o reașezare a echipei de avocați (inclusiv noi recrutări) pentru a pregăti următoarea fază de creștere a activității, preconizată pentru 2022. Un al treilea obiectiv avut în vedere de casa de avocatură a fost consolidarea transformărilor tehnologice implementate în 2020 (digitalizare/dematerializare, activitatea la distanță, securitatea datelor etc). Liderul firmei de avocați subliniază că toate aceste obiective au fost atinse până la finalul anului trecut.




Pe parcursul anului 2021, în economia Mitel & Asociații, ariile de practică cu cel mai mare volum de activitate au fost tot cele pentru care societatea de avocatură are o experiență recunoscută în piață, anume Drept Societar, Fuziuni și Achiziții, Dreptul Muncii, Imobiliar și Litigii. „Preconizăm că acestea vor rămâne domeniile de bază ale societății noastre și în perioada următoare. În 2021 am primit noi proiecte de servicii avocațiale. Nu am observat o modificare în criteriile de acordare a proiectelor: în continuare, în cele mai multe cazuri, contează experiența și încrederea din proiectele de succes anterioare, dar există și cazuri în care se speculează oportunitățile de a obține reduceri de costuri la servicii”, a arătat Sorin Mitel.

Sunt așteptate creșteri în toate domeniile

În acest moment, firma este pregătită pentru toate provocările care pot apărea în 2022. Structura organizatorică a Mitel & Asociații include 25 de avocați, împărțiți în echipe specializate coordonate de avocații asociați.

Pentru a face față oricăror schimbări, echipa Mitel & Asociații are o preocupare constantă pentru digitalizare, segment care a fost accelerat de această criză. De altfel, o bună parte din activitatea firmei de avocatură se desfășoară online/in cloud, urmând ca tendința aceasta să continue, până la reducerea la minimul necesar a componentelor hardware on place.

„Pentru anul 2022, ne așteptăm la un reviriment al activității economice în general și o creștere corespunzătoare a nevoii de servicii de asistență juridică. În mod normal, ar trebui să asistăm la o creștere accelerată, datorată scăderilor din perioada de criză și noilor stimuli (vezi PNRR), dar rămâne să vedem cât va fi această creștere în concret, având în vedere și elementele care ar putea să o frâneze (lipsa materiilor prime și criza energetică, lipsa forței de muncă, dezechilibrele acumulate etc). Credem că toate domeniile vor beneficia de această creștere, evident cu variații între acestea. Principalele provocări pe care le vedem în România sunt cele legate de presiunile pe costuri/inflaționiste și cele legate de lipsa forței de muncă. Ceea ce este important de urmărit este unde se va așeza piața și dacă acesta va fi cu adevărat un nivel sustenabil, cel puțin pe termen mediu”, a conchis coordonatorul firmei Mitel & Asociații.

 
 



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 694 / 1678
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
De vorbă cu Anne Marie Mateeas, Country Legal Head Novartis, profesionistul pentru care integritatea reprezintă valoarea fundamentală, despre profesia juridică, experiențele acumulate și provocările abordate | “În sfera carierei mele, dezvoltarea unor valori precum respectul profund pentru lege, promovarea transparenței și adoptarea unei abordări centrate pe identificarea și implementarea de soluții eficiente sunt aspecte esențiale care îmi ghidează fiecare decizie și acțiune. Chiar și momentele dificile sau deciziile care s-au dovedit a fi mai puțin potrivite au avut un impact valoros, învățându-mă lecții esențiale”
NNDKP obține poziții de top în clasamentele The Legal 500 EMEA 2024
CMS asistă PPC în achiziția unui parc eolian operațional de 84 MW în România. Mircea Moraru (Corporate M&A) a coordonat echipa, cu sprijinul lui Horea Popescu (Corporate M&A)
Vlad Peligrad s-a desprins din asocierea cu KPMG Legal, unde era partener și lansează o firmă proiectată să asigure întreg spectrul de servicii juridice | Vlad Peligrad, Managing Partner & Founder PeligradLaw: ”Suntem la început, în procesul de formare a echipei. Până la sfârșitul anului firma va avea 8-10 avocați”
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
Noi Avocați Colaboratori Seniori în cadrul PNSA. Andra Vieriu și Maria Dima fac un pas înainte în carieră
Stratulat Albulescu obține în prima instanță amendarea Primarului General al Municipiului București pentru neexecutarea unei hotărâri judecătorești definitive. Partenerul Adriana Dobre a coordonat echipa care a obținut una dintre primele decizii judecătorești de acest fel: amendă de 20% din salariul minim brut pe economie pe zi de întârziere, la care se adaugă penalități de 500 lei ̸ zi de întârziere
Rundă amplă de promovări în mai multe arii de practică din cadrul biroului Kinstellar din București. Opt avocați au făcut un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Recunoaștem în mod oficial contribuțiile colegilor prin aceste promovări. Împărtășesc valorile pe care le avem, s-au dovedit a fi membri de valoare pentru echipa locală și așteptăm cu nerăbdare să îi vedem acumulând noi realizări”
Studiul CMS European M&A 2024 | Piața de fuziuni și achiziții s-a dovedit rezistentă în 2023, CMS acordând consultanță într-un număr record de tranzacții. Horea Popescu, coordonator al practicii Corporate M&A în CEE și Managing Partner al CMS România: “În ciuda unui context plin de provocări, CMS a oferit consultanță în 68 de tranzacții de fuziuni și achiziții în regiune, dintre care peste 50% au fost determinate de intrarea unor investitori strategici pe noi piețe, demonstrând soliditatea practicii noastre în întreaga regiune”
Stratulat Albulescu & Asociații estimează pentru anul 2024 un nivel de activitate, în practica de Real Estate, cel puțin egal cu cel de anul trecut, marcat însă de o anumită expectativă din partea dezvoltatorilor, prudența fiind cuvântul cheie auzit cel mai frecvent de la clienți. Vor exista însă și ferestre de oportunitate care în mod cert vor fi accesate de jucătorii cu un apetit crescut la risc | “Cel mai probabil vom asista, în cursul acestui an, la o deblocare a situației și la o creștere a numărului de tranzacții, chiar și timidă”, spun avocații
O soluție reper a ÎCCJ obținută de D&B David și Baias clarifică modalitatea de calcul a cifrei de afaceri la care se aplică amenzile Consiliului Concurenței
Creștere de doi digiți, anul trecut, pentru Milcev Burbea, firmă recunoscută de ghidurile juridice internaționale pentru practica de proprietate intelectuală | Despre mandatele provocatoare și numeroasele proiecte cu grad ridicat de complexitate, într-o discuție cu Gabriela Milcev (Managing Partner): ”Forța biroului nostru constă într-o abordare echilibrată, croită pe nevoile cazului, combinând, ca într-o rețetă care nu este niciodată aceeași, consultanța și litigiul, precum și persoanele și abordările potrivite pentru apărarea intereselor clientului. Adesea ne confruntăm cu necesitatea de a opera în alte jurisdicții, la nivel internațional”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...