ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Analiză ONV LAW: Cum arata revenirea la birou? UE recomandă managerilor să sprijine cât mai mult angajații care au trecut prin Covid-19

14 Septembrie 2021   |   BizLawyer

Unul dintre lucrurile importante prezente în recomandările UE este că se face distincția între etapa Covid-19 acută în care se manifestă simptomele cele mai severe ale bolii și care pot dura, în general, 2 până la 4 săptămâni și etapa „Covid-19 cu evoluție lungă” sau „Covid-19 permanent simptomatic” cu simptome care durează 4-12 săptămâni și „sindromul post-Covid-19,” cu simptome care durează cel puțin 12 săptămâni.

Lorena Ciobanu, Partener în cadrul ONV LAW

 
 
Managerii au un impact semnificativ asupra revenirii reușite la birou a angajaților, acțiunile și comportamentul acestora putând influența capacitatea angajaților de a-și relua munca, arată o analiză efectuată de ONV LAW pe o serie de recomandări propuse de Uniunea Europenă (UE) prin intermediul Agenției Europene pentru Sănătate și Securitate în Muncă.

Unul dintre lucrurile importante prezente în recomandările UE este că se face distincția între etapa Covid-19 acută în care se manifestă simptomele cele mai severe ale bolii și care pot dura, în general, 2 până la 4 săptămâni și etapa „Covid-19 cu evoluție lungă” sau „Covid-19 permanent simptomatic” cu simptome care durează 4-12 săptămâni și „sindromul post-Covid-19,” cu simptome care durează cel puțin 12 săptămâni.


Uniunea Europeană arată că simptomele cu efect prelungit în timp sunt cele care de multe ori sunt ignorate, deși acestea au un impact semnificativ asupra capacității de muncă a angajaților, astfel că cei mai mulți dintre aceștia care au simptome persistente vor avea nevoie de adaptări la locul de muncă și de o revenire treptată, declară Lorena Ciobanu, Partener în cadrul ONV LAW.


Care sunt cele 5 recomandări majore ale UE pentru managerii români?


→   ramâneti în contact permanent cu angajatul în perioda în care acesta lipsește de la muncă
→   pregatiți-vă pentru revenirea la muncă a angajatului
→   purtati o conversație cu acesta privind revenirea la locul de muncă
→   oferiți sprijin în primele zile după revenirea la muncă
→   oferiți sprijin permanent și organizați întâlniri regulate cu angajatul

 

Analiza ONV LAW mai arată că este posibil să fie necesară punerea în aplicare de politici provizorii privind Covid-19, în special în ceea ce priveste absența pe motiv de boală și necesitatea de a sprijini, mai degrabă decât de a-i sancționa pe cei care au nevoie de o perioada prelungită de absența sau de sarcini modificate. Absența sau reducerea capacității de muncă pentru un număr considerabil de angajați poate provoca o presiune asupra continuării activităților și asupra angajaților rămași la muncă.


UE recomandă un volum de lucru suplimentar la un nivel cât mai scăzut posibil pentru angajații care au trecut prin Covid-19


Recomandările UE mai includ și mentinerea unui volum de lucru suplimentar la un nivel cât mai scazut posibil, dar și limitarea pe cât posibil a muncii suplimentare. Șefii direcți au un rol important în monitorizarea situatiei și în evitarea supraîncărcării angajaților, astfel că se recomandă respectarea regulilor și acordurilor privind orarul de lucru și perioadele de odihnă, dar și că angajatorii să permită angajaților să se deconecteze atunci când nu sunt la muncă.

Indiferent de gradul de generalizare a vaccinării sau de revenirea la muncă pentru cei însănătoșiți, UE recomandă menținerea măsurilor recomandate pentru controlul infecțiilor, inclusiv distanțarea fizică, spălarea/igiena periodică a mâinilor și folosirea măștilor de protecție pentru a preveni răspândirea virusului. Aceste etape rămân importante, chiar dacă vaccinarea este generalizată.

Există numeroase modificări mai mici sau mai mari care îi pot ajuta pe angajații care revin la muncă să-și gestioneze cât mai bine sănătatea și munca, astfel că profesionistii din domeniul medicinii muncii remarcă că cele mai bune rezultate apar atunci când managerul și angajații colaborează în acest sens.

În concluzie, putem observa că din cauza duratei și a impactului simptomelor post-Covid-19, oamenii pot avea nevoie de o revenire treptată la muncă, cunoscută și sub denumirea de „revenire progresivă”. Este puțin probabil ca o revenire standard, scurtă să fie adecvată pentru cei afectați de Covid-19 cu evoluție lungă. Revenirile progresive pot fi adaptate în timp și pot dura mai multe săptămâni sau luni. Pentru acei angajați cu simptome de oboseală, lucrul la distanță și „reducerea ritmului de lucru”, adică lucrul cu pauze de odihnă în funcție de simptome, sunt importante conform recomandărilor Uniunii Europene, conchide Lorena Ciobanu, partener în cadrul ONV LAW.


40% dintre companiile din România planifică întoarcerea la birou în perioada aceasta


Conform unui studiu public realizat de Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL) în perioada februarie – martie 2021, circa 95% dintre companiile din industria de outsourcing din România vor implementa munca în sistem hibrid după pandemie, iar 55% dintre angajaţii din industrie vor lucra de la birou între 8-12 zile pe lună după pandemie. Același studiu mai arată că circa 40% dintre companiile industriei planifică întoarcerea treptată la birou, în sistem hibrid, începând din această perioadă, şi ajungând la 61% până la finalul anului 2021 sau din 2022.

Un alt studiu efectuat de Ipsos România arată că aproape jumătate din cei care au lucrat de acasă (48%) îşi doresc foarte mult să revină la locul de muncă.

 

 

ONV LAW este una dintre cele mai dinamice companii independente de pe piața locală. Fondată în 2000, ONV LAW acordă consultanță juridică clientilor privați și instituționali în domenii precum achiziții publice și concesiuni, market entry, dreptul aviației și infrastructură aeroportuară, dreptul societar, dreptul muncii, dreptul concurenței, dreptul mediului, precum și dreptul digital. Website: www.onvlaw.ro

.   

 

 

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10272 / 16775
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dorsey & Whitney (Europe) LLP și Schoenherr România, alături de cumpărator în tranzacția prin care Eleco plc, firmă listată pe bursa londoneză, preia două companii de software locale. Ce consultanți au lucrat pentru vânzător
Avocații ZRVP au în derulare, de la începutul anului, cinci proiecte de M&A în domeniul energiei regenerabile şi alte câteva tranzacţii în alte sectoare economice | Anca Danilescu, Partener Senior: Nu doar profitabilitatea sau perspectivele de business ale societăţii – ţintă decid soarta unei tranzacţii, ci şi „sănătatea” juridică a acesteia, ceea ce face ca profesionalismul avocaţilor implicaţi în tranzacţie să încline semnificativ balanţa spre un final sau altul al respectivului proiect
BONDOC ȘI ASOCIAȚII anunță 5 noi promovări în cadrul echipei sale de avocați, inclusiv un nou partener | Lucian Bondoc, Managing Partner: Continuă recunoașterea meritocratică și echitabilă a atingerii unor praguri de experiență și a unor contribuții speciale la succesul nostru comun
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat stagiar | Litigii
LegiTeam: POPESCU & ASOCIAȚII recrutează avocați cu experiență | Litigii
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Alexia Rizoiu, 85 de puncte la examenul organizat de Facultatea de Drept în anul 2022: ”Cuvântul-cheie în jurul căruia îmi concentrez activitatea de student este echilibrul. Satisfacția pe care o obții după ce ai reușit să înțelegi încă un concept sau o instituție a dreptului nu se compară cu nimic altceva; simți că ai mai făcut un pas spre a deveni profesionistul care îți dorești să fii”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Mihai Rotaru, Deputy legal director – head of legal consultancy department - Banca Transilvania: ”În zilele noastre nu prea mai există domenii în care să poți crește un business ignorând latura juridică a afacerii. La modul general, cred că vom vedea din ce în ce mai mulți juriști în ipostaze diferite decât cele uzuale, de tehnicieni ai dreptului, în postura de antreprenori și fondatori în business-uri diverse, în echipe de design thinking, în echipe de dezvoltare produse și aplicații IT și, de ce nu, chiar cumulând toate aceste calități”
Efervescență în activitatea avocaților specializați în fuziuni și achiziții de la Stratulat Albulescu, cu 15 proiecte de M&A aflate în lucru. Firma a acordat consultanță în peste 40 de tranzacții anul trecut și își îmbunătățește constant poziția în directoarele internaționale pe această arie de practică | Silviu Stratulat, Managing Partner: ”Peste 50% dintre proiectele noastre de M&A provin din colaborarea cu firme internaționale de top, cu care avem deja o relație sudată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Minerva Ioniță, Head of Legal & Compliance Department în cadrul Arctic: În postura de avocat intern, respectul față de colegi și angajator, onestitatea, sunt principii care te definesc și te recomandă. Activitatea juridică nu este doar un job, ci este o vocație care implică o responsabilitate profundă față de sistemul juridic și client
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat proprietarii Expo Market Doraly în vânzarea integrală a parcului comercial către dezvoltatorul imobiliar WDP
MPR|Partners asistă cu succes Verde Magnesium într-un important proiect minier. Trei parteneri în echipa de proiect coordonată de Dana Rădulescu
LegiTeam: Mitel & Asociații recrutează avocați definitivi pentru Departamentul de Real Estate & Construction
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...