ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Aproape două treimi dintre români cumpără impulsiv; circa trei sferturi apreciază reducerile şi promoţiile (studiu)

20 Februarie 2025   |   Agerpres

Campaniile promoţionale pot determina schimbarea mărcii obişnuite pentru 55% dintre consumatori (peste 50% în cadrul tuturor categoriilor de vârstă: 57% Gen Y, 56% Gen X, 54% Baby Boomers şi 50% Gen Z).

 
 
Aproape trei sferturi dintre români (72%) ţin cont de reduceri şi promoţii atunci când vine vorba să aprecieze cumpărăturile în magazine, în timp ce 64% au declarat că acestea îi determină să facă achiziţii impulsive, atât în cazul plasărilor speciale, cât şi al celor strategice, reiese dintr-un studiu de specialitate, publicat joi.

Potrivit cercetării Highlight Agency, realizată cu sprijinul Reveal Marketing Research, promoţiile sunt căutate de toate categoriile de consumatori. În acelaşi timp, impactul unei promoţii bine comunicate şi semnalizate, care răspunde nevoilor lor, este foarte ridicat şi în ce priveşte loialitatea faţă de brand: 78% dintre ei afirmă că promoţiile sunt unul dintre factorii care influenţează inclusiv decizia de a schimba marca pe care o achiziţionează de obicei.


În acelaşi timp, campaniile promoţionale pot determina schimbarea mărcii obişnuite pentru 55% dintre consumatori (peste 50% în cadrul tuturor categoriilor de vârstă: 57% Gen Y, 56% Gen X, 54% Baby Boomers şi 50% Gen Z).

De asemenea, un român din patru afirmă că premiile instant reprezintă tipologia dorită ca recompensă în cadrul campaniilor promo, fiind preferate în cea mai mare măsură de către consumatorii reprezentativi pentru Generaţia Z (28%). În acest sens, 69% dintre respondenţi consideră că premiile instant influenţează pozitiv decizia lor de a schimba mărcile pe care le folosesc în mod obişnuit.

Campaniile promoţionale atrag atenţia a aproape trei sferturi dintre cumpărători (72%), iar 64% dintre respondenţi au declarat că acestea îi determină să facă achiziţii impulsive, referindu-se atât la plasările speciale cât şi la cele strategice.

Peste jumătate (55%) dintre cei chestionaţi percep plasările speciale din magazine (insule creative, teatralizări etc) ca fiind strategii pentru a promova produsele aflate în ofertă sau promoţie, ceea ce subliniază eficacitatea acestor tactici în atragerea atenţiei consumatorilor. În acelaşi timp, 40% dintre aceştia sunt de părere că acest tip de plasări le influenţează decizia de cumpărare, iar cel mai mare impact îl au asupra Generaţiei Z (45%).

Totodată, elementele de plasare strategică, cum ar fi amplasarea la capetele de raft sau în zona caselor de marcat, nu numai că atrag atenţia, dar şi modelează loialitatea faţă de marcă, încurajând achiziţiile impulsive, 67% dintre respondenţi afirmând că achiziţionează produse din zona caselor de marcat. Acest comportament este mai accentuat în rândul cumpărătorilor mai tineri, din Generaţiile Z şi Y.

Când vine vorba despre înscrierea în campanii promoţionale, mai mult de jumătate dintre români (în special cei din Generaţia X şi Baby Boomers, bărbaţi, cu venit mediu şi ridicat) preferă promoţiile care utilizează şi platforme online, însă promoţiile instore, cu reprezentant prezent, oferă mai multă încredere cumpărătorilor. Locul secund este ocupat de promoţiile cu câştiguri instant cu un procent de 22 %, de data aceasta majoritatea provenind din Generaţia Z (28%), apoi, la distanţă mare, de înscrierile prin WhatsApp (10%) şi SMS (8%).

În acest context, consumatorii români preferă premii utile şi imediat aplicabile în viaţa de zi cu zi, considerând drept cele mai atrăgătoare tipologii de premii voucherele online (47%), electrocasnicele şi obiectele pentru casă (45%).

Conform studiului, consumatorii din Generaţia Z au indicat electrocasnicele şi obiectele pentru casă ca fiind unul dintre tipurile preferate de premii (77%), pe locul secund şi la distanţa mică de premiile de tip experienţă, care ocupă primul loc în preferinţele celor mai tineri consumatori (81%). Baby Boomers (86%), Gen X (89%) menţionează gadgeturile ca tipologia preferată de premii, în timp ce consumatorii din cadrul Generaţiei Y preferă în egală măsură gadgets (79%) şi experienţe (79%).

La polul opus, 6% dintre români nu au participat niciodată la promoţii de vreun fel, principalul motiv fiind neîncrederea în transparenţa acestora (39%), lipsa de interes în privinţa premiilor în general (32%), credinţa că acestea reprezintă doar o modalitate de a aduna date personale (26%), lipsa timpului necesar acestei acţiuni (24%) şi părerea că este prea complicat să participe sau nu au persoana potrivită care să le explice (10%).

Studiul realizat de Highlight Agency cu suportul Reveal Marketing Research a analizat răspunsurile oferite de un eşantion de 1.006 respondenţi din mediul urban (51% femei, 49% bărbaţi), majoritatea angajaţi full-time (76%), cu venituri lunare pe gospodărie mari şi medii, educaţie superioară (60%), căsătoriţi (66%).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 810 / 19348
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc și Asociații SCA asistă CVC Capital Partners într-un acord de parteneriat strategic cu Therme Group, evaluat la 1 miliard EUR. Echipa, coordonată de Bogdan Bunrău (Partener), susținut de Lucian Bondoc (Partener Coordonator)
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Bănică, proaspăt promovată Counsel la Filip & Company, despre cum se construiește o carieră solidă într-un mediu în care încrederea, libertatea, autonomia și respectul reciproc nu sunt doar vorbe, ci valori trăite zi de zi: „Echipa Filip & Company susține avocații. Contribuția fiecărui om în echipă este esențială și asta am simțit încă din primele mele zile aici: că opinia mea contează și că am libertatea să mă exprim și să mă afirm”
ARCON și Institutul Național al Magistraturii au organizat o sesiune de formare profesională pentru judecători privind noile tendințe în dreptul european al concurenței
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
Filip & Company asistă OH Holding în intrarea în acționariatul Lensa. Echipa, coordonată de Alina Stancu Bîrsan (partner)
RTPR a asistat acționarii Lensa la atragerea unei investiții de la OH Holding Limited. Echipa de proiect a fost coordonată de Alina Stăvaru (Partner) și Marina Fechetă-Giurgică (Senior Associate)
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
Cariere în Drept | De vorbă cu Andra Mălina Stroe, șefă de promoție a generației care și-a finalizat studiile în 2022, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dacă te-ai ridicat la înălțimea sarcinilor în timpul facultății, este imposibil să nu reușești în a avea o carieră de succes. Înveți de la cei mai buni și ești coleg cu cei mai buni”
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...