
Aproximativ 50% dintre români se aşteaptă ca economia României să revină la normal după cel puţin un an (studiu)
06 Aprilie 2020
AGERPRESStudiul prezintă impactul pe care criza pandemică COVID-19 îl are şi îl va avea asupra consumatorilor din România.
Aproximativ jumătate dintre românii intervievaţi se aşteaptă ca economia României să revină la normal după un an de la încheierea stării de urgenţă, iar după această perioadă mai mult de două treimi (69%) îşi doresc să meargă la mare sau la munte, arată un studiu realizat de agenţia de comunicare cu ADN digital, Republika.
Potrivit sursei citate, 28% dintre românii intervievaţi doresc să meargă la concerte sau festivaluri, iar alte 28% în vacanţe, în afara ţării.
Studiul prezintă impactul pe care criza pandemică COVID-19 îl are şi îl va avea asupra consumatorilor din România. Totodată, arată schimbarea anumitor obiceiuri de consum ale românilor, precum şi adaptarea acestora după terminarea stării de urgenţă, pentru a ajuta brandurile să răspundă corespunzător contextului global, cu măsuri locale.
Potrivit sursei citate, 28% dintre românii intervievaţi doresc să meargă la concerte sau festivaluri, iar alte 28% în vacanţe, în afara ţării.
Studiul prezintă impactul pe care criza pandemică COVID-19 îl are şi îl va avea asupra consumatorilor din România. Totodată, arată schimbarea anumitor obiceiuri de consum ale românilor, precum şi adaptarea acestora după terminarea stării de urgenţă, pentru a ajuta brandurile să răspundă corespunzător contextului global, cu măsuri locale.
"La 54% dintre români au intervenit schimbări în ceea ce priveşte locul de muncă. Cele mai mari schimbări sunt legate de faptul că lucrează de acasă (34,8%) şi că li s-a redus programul de muncă - 23,9%, iar 14,3% erau deja în şomaj tehnic la finalul lunii martie", se menţionează în comunicat.
Potrivit studiului, în contextul pandemic Covid-19, aproape 94% din români nu ies deloc din casă sau o fac mult mai rar. "Aproape 30% din cei intervievaţi au declarat că îi ajută să facă cumpărături online pentru a avea o dispoziţie mai bună, pe 68% îi ajută filmele şi aproape 50% din români au găsit dulciurile, snacks-urile şi cafeaua ca soluţie potrivită în această perioadă", mai arată studiul.
Aproape două treimi (60%) din românii intervievaţi au declarat că vor susţine mult mai mult în viitor producătorii locali de alimente, iar 30% susţin că vor cumpăra mai mult online în viitor produse de igienă şi îngrijire personală, cât şi pentru curăţenie.
"Companiile trebuie să ţină pasul mai mult ca oricând cu tot ce se întâmplă, iar brandurile se adaptează din mers pentru a-şi menţine sau a-şi consolida relaţia cu publicul ţintă. Întoarcerea la "noul normal" (perioada de după încheierea stării de urgenţă) va însemna pentru multe branduri o cursă nebună pentru recuperarea volumelor pierdute în aceste luni. Cei care vor şti cum să răspundă nevoilor şi dorinţelor românilor, care vor avea deja direcţii clare de acţiune şi de comunicare vor fi avantajaţi în această cursă", a declarat Ştefania Kadima, managing partner Republika.
Sondajul omnibus a fost realizat în perioada 26 - 31 martie pe un eşantion de 1.000 de români din toată ţara, cu vârste între 18 şi 65 ani, şi prezintă impactul contextului actual asupra acestora, schimbările de comportament de consum, dar şi ceea ce românii îşi doresc în perioada imediat următoare după terminarea stării de urgenţă. Marja de eroare a studiului este de 3%, cu un procentaj de încredere de 95%.
Republika este agenţia de comunicare cu ADN digital, iar în cei 12 ani de activitate a lucrat pentru companii mari şi medii, în campanii naţionale şi internaţionale. Republika a dezvoltat peste 500 de campanii integrate & digitale, peste 7000 de site-uri şi 300 de aplicaţii digitale.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 17607 / 19553 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Clifford Chance a asistat Electrica în emisiunea istorică de obligațiuni verzi lansată pe piețele externe, în valoare de 500 milioane Euro. Avocați din București și Londra, în echipa de proiect, coordonată de partenerii Mădălina Rachieru-Postolache și Kate Vyvyan
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Filip & Company a asistat Ministerul Finanțelor Publice în emisiunea de obligațiuni în valoare de 4,7 miliarde de euro | Monica Stătescu (partener): ”Cererea puternică și condițiile de finanțare semnificativ îmbunătățite arată că România este percepută tot mai mult ca un emitent stabil și credibil”
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Liana Ștefana Bonca, 85 de puncte, printre primii intrați în anul 2022: “Facultatea vine cu provocări însemnate, iar examenele te testează în moduri neașteptate, cerând mai mult decât ai crezut vreodată că poți oferi. Totuși, în mijlocul acestui tumult și a nesiguranței cu care încă mă confrunt, am credința profundă că munca și pasiunea pot transforma chiar și cele mai grele obstacole în realizări”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...