
Comisia Europeană: Trenurile din reţeaua transeuropeană de transport vor trebui să circule cu 160 km|h
19 Decembrie 2023
AgerpresColegiuitorii au convenit să îşi intensifice în mod semnificativ eforturile de construire a unei reţele TEN-T durabile şi reziliente. Aceasta include stimulente puternice pentru a spori utilizarea unor forme de transport mai durabile şi pentru a îmbunătăţi multimodalitatea - practica combinării modurilor de transport pentru o singură călătorie - în cadrul sistemului european de transport.
Comisia Europeană (CE) a salutat marţi acordul politic la care au ajuns noaptea trecută Parlamentul European şi Consiliul cu privire la regulamentul care stă la baza reţelei transeuropene de transport (TEN-T), se arată într-un comunicat al Executivului comunitar.
Colegiuitorii au convenit să îşi intensifice în mod semnificativ eforturile de construire a unei reţele TEN-T durabile şi reziliente. Aceasta include stimulente puternice pentru a spori utilizarea unor forme de transport mai durabile şi pentru a îmbunătăţi multimodalitatea - practica combinării modurilor de transport pentru o singură călătorie - în cadrul sistemului european de transport.
TEN-T revizuită va stabili obiective obligatorii: liniile de cale ferată pentru călători din reţeaua centrală TEN-T şi din reţeaua centrală extinsă trebuie să permită trenurilor să călătorească la 160 km/h sau mai rapid până în 2040, sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS) trebuie implementat pe întreaga reţea TEN-T, ca sistem european unic de semnalizare în Europa, pentru ca transportul feroviar să devină mai sigur şi mai eficient. În consecinţă, sistemele naţionale preexistente "clasa B" trebuie dezafectate progresiv; acest lucru va stimula industria europeană să investească în ERTMS.
De asemenea, până în 2040 se dezvoltă zone de parcare sigure şi securizate pe reţeaua rutieră centrală şi pe reţeaua rutieră centrală extinsă a TEN-T, în medie la fiecare 150 km. Acest lucru este esenţial pentru asigurarea siguranţei şi a unor condiţii de muncă adecvate pentru conducătorii auto profesionişti.
Aeroporturile mari, care se confruntă anual cu peste 12 milioane de pasageri, vor trebui să fie conectate pe calea ferată pe distanţe lungi, ceea ce reprezintă un pas important în direcţia îmbunătăţirii conectivităţii şi accesibilităţii pentru pasageri şi a consolidării competitivităţii transportului feroviar în raport cu zborurile interne.
Numărul terminalelor de transbordare trebuie să evolueze în conformitate cu fluxurile de trafic actuale şi preconizate şi cu nevoile sectorului. De asemenea, trebuie îmbunătăţită capacitatea de manipulare a terminalelor de marfă. Acest lucru, pe lângă faptul că permite circulaţia trenurilor de 740 m în întreaga reţea, va contribui la transferul mai multor mărfuri către moduri de transport mai durabile şi va da un impuls sectorului european al transportului combinat (utilizarea unor combinaţii precum transportul feroviar şi rutier pentru transportul de mărfuri).
Toate cele 430 de oraşe mari situate de-a lungul reţelei TEN-T vor trebui să elaboreze planuri de mobilitate urbană durabilă pentru a promova mobilitatea cu emisii zero şi cu emisii scăzute.
Spaţiul maritim european vizează integrarea spaţiului maritim cu alte moduri de transport în mod eficient, viabil şi durabil. În acest scop, vor fi modernizate rutele de transport maritim pe distanţe scurte şi vor fi create altele noi, în timp ce porturile maritime vor fi dezvoltate în continuare, precum şi conexiunile lor cu hinterlandul.
În plus, legăturile de transport cu ţările terţe învecinate vor fi îmbunătăţite prin integrarea Ucrainei, a Moldovei, precum şi a celor şase parteneri din Balcanii de Vest în coridoarele europene de transport nou înfiinţate.
Pentru a asigura finalizarea la timp a reţelei - până în 2030 pentru reţeaua centrală, 2040 pentru reţeaua centrală extinsă şi 2050 pentru reţeaua globală - acest acord include, de asemenea, o mai bună guvernanţă, de exemplu acte de punere în aplicare pentru principalele tronsoane transfrontaliere şi alte tronsoane naţionale specifice de-a lungul celor nouă coridoare europene de transport. Acest lucru, împreună cu o mai mare aliniere între planurile naţionale de transport şi de investiţii şi obiectivele TEN-T, va asigura coerenţa atunci când se stabilesc priorităţi pentru infrastructură şi investiţii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3763 / 19590 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Filip & Company a asistat ENGIE Romania în obținerea unui împrumut de 90 milioane de euro de la BERD. Tranzacție coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Camelia Ianțuc (senior associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank la finalizarea vânzării către Vista Bank România a societăților Alpha Leasing România IFN și Alpha Insurance Brokers. Ce avocați au fost implicați în proiect
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Filip & Company a asistat Booster Capital în achiziția unei participații în Artesana cu o chipă de avocați coordonată de Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel). RTPR a fost de partea vânzătorului ROCA Investments, iar Andronic & Partners a asistat Artesana şi pe fondatorii acesteia
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2025” | NNDKP, ZRVP și Dincă & Speciac au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Grupul Rodbun a accesat un credit sindicalizat de 17,3 mil. €, cu garanţie de stat. NNDKP și Legal Ground, consultanți juridici în această finanțare
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...