
Intenţia consumatorilor de a face cumpărăturile în magazine fizice ar putea scădea cu 14% în post-pandemie (sondaj)
03 Iunie 2021
AgerpresConform cercetării UPS Smart E-commerce 2021, pe termen lung, consumatorii europeni preconizează o abordare mixtă, intenţia de a face "toate" sau "majoritatea" cumpărăturilor online crescând de la 10% în perioada pre-pandemică, la 15% post-pandemie.
Probabilitatea de a face "toate" cumpărăturile sau "în mare parte" în magazin ar putea scădea în opţiunile consumatorilor europeni de la 54% în pre-pandemie, la 40% după încheierea pandemiei, arată rezultatele unui sondaj de specialitate dat publicităţii joi.
Conform cercetării UPS Smart E-commerce 2021, pe termen lung, consumatorii europeni preconizează o abordare mixtă, intenţia de a face "toate" sau "majoritatea" cumpărăturilor online crescând de la 10% în perioada pre-pandemică, la 15% post-pandemie.
Când vine vorba despre cumpărături în magazin, cei mai importanţi factori au fost plăcerea de a merge personal la magazin (41%) şi percepţia conform căreia cumpărăturile în magazin au ca rezultat o experienţă mai personală (38%). De asemenea, importanţa unei experienţe mai personale a fost un criteriu foarte important în rândul cumpărătorilor mai în vârstă, 46% dintre cei cu vârsta de peste 55 de ani declarând că acesta este cel mai important criteriu pentru care preferă experienţa de cumpărare din magazin, comparativ cu 31% dintre cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani.
Întrebaţi dacă preferă să cumpere de la mari retaileri, magazine independente mai mici sau din marketplace, consumatorii europeni au optat pentru marii retaileri în fiecare sector din activitate, cu cea mai mare rată de răspuns în cazul electrocasnicelor mari, de 63%. Pe locul al doilea s-au situat produsele alimentare, 62% dintre respondenţi preferând marii retaileri pentru acest tip de achiziţie. În plus, obiectele de uz casnic - precum cărţile, mobilierul, vesela, lenjeria de pat şi jucăriile - sunt cumpărate de la marii retaileri într-o proporţie mult mai mică, de 46%.
Totodată, un sfert (25%) dintre respondenţi au declarat că preferă să achiziţioneze produse alimentare de la magazine independente mai mici, în comparaţie cu 62% care preferă încă magazinele mari. O pondere similară (24%) preferă să cumpere haine şi încălţăminte de la magazinele mici, urmate de produse cosmetice cu 23%. În schimb, doar 12% dintre cei chestionaţi au spus că preferă să cumpere produse electronice de la retaileri independenţi.
În ceea ce priveşte markeplace-urile online, datele centralizate din sondaj relevă faptul că doar 3% dintre consumatori au declarat că preferă să cumpere alimente de pe astfel de site-uri. Conform cercetării, articolele de uz casnic şi cele electronice sunt cele mai populare articole cumpărate din markeplace, cu 23%, respectiv 22%. Aceste procente sunt mai mari decât în cazul magazinelor mici şi independente (22%, respectiv 12%), dar totuşi foarte mici în comparaţie cu preferinţa pentru cumpărăturile din aceste categorii din lanţurile de magazine mari (46%, respectiv 58%).
Potrivit sursei citate, în privinţa activităţii în social media a brandurilor, mai mult de jumătate (52%) dintre respondenţi au afirmat că sunt mai predispuşi să cumpere de la un brand dacă au încredere în activitatea sa socială.
În acest context, cifrele pentru achiziţionarea de bunuri prin intermediul unui markeplace din social media, cum ar fi Facebook Marketplace sau Instagram Shopping au fost uşor mai mari, iar 14% dintre respondenţi au declarat că achiziţionează articole o dată pe lună sau mai des prin aceste canale. Pe de altă parte, 15% din totalul celor chestionaţi au indicat că se aşteaptă să utilizeze mai frecvent decât înainte social media ca metodă de cumpărare în acest an.
În medie, principalele motive pentru care oamenii cumpără online sunt uşurinţa şi viteza, fiind indicate de toate grupele de vârstă de pe toate pieţele analizate (41%), cu un procent mai ridicat în rândul celor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani, 48% declarând că aceste criterii sunt esenţiale.
În acelaşi timp, 60% din respondenţii cu vârste peste 55 de ani şi-ar dori livrare gratuită pentru toate achiziţiile online, comparativ cu 47% în rândul celor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani.
Pe segmentul livrărilor, sondajul de specialitate arată că partenerul de livrare al unui retailer trebuie să fie fiabil şi de încredere, criteriu considerat esenţial de 85% dintre respondenţi atunci când aleg să cumpere de la un comerciant. Al doilea cel mai important criteriu pentru consumatorii europeni chestionaţi a fost sustenabilitatea (75%), în timp ce criteriul cel mai puţin important pentru respondenţi la momentul lansării sondajului a fost modul în care un retailer a reacţionat la Brexit, cu peste o treime (34%) dintre respondenţi care au menţionat acest lucru ca fiind important.
Raportul UPS Smart E-commerce 2021 a fost realizat la începutul acestui an în rândul a peste 10.000 de consumatori din opt pieţe europene-cheie: Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Olanda, Belgia şi Polonia.
UPS (NYSE: UPS) este una dintre cele mai mari companii de curierat din lume, cu venituri în 2020 de 84,6 miliarde de dolari şi oferă o gamă largă de soluţii logistice integrate pentru clienţii din peste 220 de ţări şi teritorii.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 14214 / 19721 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
CMS asistă Rezolv Energy în obținerea finanțării suplimentare de 331 milioane euro pentru parcul eolian VIFOR din România. Echipa, coordonată de Ana Radnev (Head of Banking and Finance) și Varinia Radu (Head of Energy and Projects) | Prin adoptarea în premieră a schemei de sprijin Contracte pentru Diferență, proiectul stabilește un precedent pentru viitoarele dezvoltări în domeniul energiei verzi din România
Bulboacă & Asociatii caută avocați apecializați în Drept Bancar & Finanțări | Practica Noastră de Referinţă
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
Women Lawyers | Pentru Irina Văleanu, Counsel în cadrul firmei BACIU PARTNERS, nucleul comun de valori fundamentale a fost esențial în alegerea echipei în care se dezvoltă profesional acum: ”Reputația firmei în piața avocaturii de business din România a fost un factor decisiv, iar întâlnirea cu Ana-Maria Baciu a consolidat această alegere; am rezonat imediat, iar decizia de a colabora a venit în mod firesc”
Popovici Nițu Stoica & Asociații asistă PPC în procesul de consolidare a afacerilor din domeniul energiei regenerabile
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...