
Operatorii aflaţi sub autoritatea Ministerului Transporturilor au cheltuit 18 milioane de lei pentru combaterea pandemiei (raport)
11 August 2020
AGERPRESPeste 95% dintre acestea au fost reprezentate de achiziţii de materiale şi substanţe destinate protecţiei salariaţilor.
Cheltuielile efectuate de operatorii economici aflaţi sub autoritatea Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) în perioada stării de urgenţă au fost de 18 milioane de lei, finanţate integral din venituri proprii, potrivit raportului Curţii de Conturi privind gestionarea resurselor publice pentru prevenirea şi combaterea pandemiei.
Peste 95% dintre acestea au fost reprezentate de achiziţii de materiale şi substanţe destinate protecţiei salariaţilor.
Un caz special îl constituie situaţia de la SC "Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM" SA, unde s-a evidenţiat impactul major pe care starea de urgenţă l-a avut asupra activităţii şi sustenabilităţii financiare. Astfel, ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse în perioada stării de urgenţă, numărul curselor regulate operate a scăzut cu 79,42%, respectiv de la 4.665 de curse la 960 de curse, în luna aprilie 2020 nefiind înregistrată nicio cursă internă.
Peste 95% dintre acestea au fost reprezentate de achiziţii de materiale şi substanţe destinate protecţiei salariaţilor.
Un caz special îl constituie situaţia de la SC "Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM" SA, unde s-a evidenţiat impactul major pe care starea de urgenţă l-a avut asupra activităţii şi sustenabilităţii financiare. Astfel, ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse în perioada stării de urgenţă, numărul curselor regulate operate a scăzut cu 79,42%, respectiv de la 4.665 de curse la 960 de curse, în luna aprilie 2020 nefiind înregistrată nicio cursă internă.
În mod similar, traficul de pasageri pe Aeroportul Otopeni a înregistrat o reducere de 86,43% în perioada martie-mai 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 şi traficul de pasageri pe Aeroportul Băneasa a înregistrat de asemenea, o reducere de 62,81% în perioada verificată faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.
Având în vedere impactul epidemiei de COVID-19 asupra traficului internaţional de pasageri, precum şi asupra aeroporturilor, mărfurilor şi turismului, gradul de încărcare a aeronavelor operate de TAROM a scăzut până la 52,43% în luna mai 2020. Ca urmare, în perioada martie-mai 2020, veniturile totale înregistrate de TAROM au înregistrat o scădere de 70,08% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.
Având în vedere reducerea semnificativă a veniturilor înregistrate în perioada martie-mai 2020 TAROM a solicitat măsuri de sprijin în cadrul unei scheme de ajutor de stat pentru pagubele cauzate de epidemia COVID-19, în scopul asigurării necesarului de lichidităţi pentru acoperirea cheltuielilor curente minime de susţinere a activităţii pentru perioada 1 martie - 31 decembrie 2020.
În acest context şi veniturile Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" SA au înregistrat o diminuare semnificativă faţă de anul anterior (cu 82,64% în cazul veniturile aeronautice şi cu 68,24% în cazul veniturilor nonaeronautice).
"Distinct de cele menţionate, erorile constatate la MTIC nu sunt semnificative şi se referă la neînregistrarea în evidenţa contabilă a materialelor sanitare transferate de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, nici la primire şi nici la transmiterea lor către spitalele din subordine, abaterea fiind consemnată şi la unele entităţi din subordine", se mai arată în raport.
În concluzie, companiile şi societăţile comerciale cu capital majoritar de stat nu au fost afectate direct de starea de urgenţă decretată în România, acestea luând măsuri de asigurare a continuităţii activităţii şi utilizând în mod legal facilităţile acordate de Guvern, susţine Curtea de Conturi.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 16943 / 19639 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Leroy și Asociații, alături de VINCI Energies în achiziția Grupului EnergoBit, asistat de D&B David și Baias. Echipe multidisciplinare coordonate de Bruno Leroy (Partener) și Andreea Toma (Partener), pentru cumpărător, și de Sorin David (Partener Coordonator), pentru vânzător
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Filip & Company a asistat Mozaik Investments în achiziția unei participații majoritare în cadrul Genesis College. Alexandru Bîrsan (managing partner) și Andreea Bănică (counsel) au coordonat echipa | Ce firmă de avocați a mai fost implicată în tranzacție
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
Provocările cu care se vor confrunta companiile în anul 2025, pe segmentul de Muncă ̸ Resurse Umane, sunt multiple și complexe, depășind adesea simpla conformitate legislativă, avertizează avocații firmei D&B David și Baias | Dan Dascălu, Partener: ”Necesitatea de a anticipa modificările, de a comunica transparent cu angajații și partenerii sociali, precum și riscurile asociate nerespectării prevederilor, cresc presiunea asupra angajatorilor”
GNP Guia Naghi și Partenerii obține la Înalta Curte anularea definitivă a unei decizii de sancționare emisă de Consiliul Concurenței împotriva unui important furnizor din sectorul alimentar | Dosarul s-a aflat la intersecția unor domenii juridice deosebit de tehnice – dreptul concurenței, dreptul administrativ și dreptul Uniunii Europene
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
RTPR obține, printr-o hotărâre definitivă, reducerea cu 85% a amenzii aplicate de Consiliul Concurenței unei agenții media, după un „roller coaster” juridic de 10 ani. Complexitatea speței, accentuată de necesitatea de a gestiona aspectele de natură tehnică referitoare la calculul veniturilor reale ale unei agenții media, cu excluderea sumelor refacturate clienților acesteia | Echipa asistă clientul și în cadrul procedurilor legale prin care să poată obține compensațiile care i se cuvin în contextul lipsirii acestuia de o sumă importantă de bani pe o perioadă îndelungată
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...