ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Operatorii aflaţi sub autoritatea Ministerului Transporturilor au cheltuit 18 milioane de lei pentru combaterea pandemiei (raport)

11 August 2020   |   AGERPRES

Peste 95% dintre acestea au fost reprezentate de achiziţii de materiale şi substanţe destinate protecţiei salariaţilor.

 
 
Cheltuielile efectuate de operatorii economici aflaţi sub autoritatea Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC) în perioada stării de urgenţă au fost de 18 milioane de lei, finanţate integral din venituri proprii, potrivit raportului Curţii de Conturi privind gestionarea resurselor publice pentru prevenirea şi combaterea pandemiei.

Peste 95% dintre acestea au fost reprezentate de achiziţii de materiale şi substanţe destinate protecţiei salariaţilor.

Un caz special îl constituie situaţia de la SC "Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM" SA, unde s-a evidenţiat impactul major pe care starea de urgenţă l-a avut asupra activităţii şi sustenabilităţii financiare. Astfel, ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse în perioada stării de urgenţă, numărul curselor regulate operate a scăzut cu 79,42%, respectiv de la 4.665 de curse la 960 de curse, în luna aprilie 2020 nefiind înregistrată nicio cursă internă.


În mod similar, traficul de pasageri pe Aeroportul Otopeni a înregistrat o reducere de 86,43% în perioada martie-mai 2020 faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 şi traficul de pasageri pe Aeroportul Băneasa a înregistrat de asemenea, o reducere de 62,81% în perioada verificată faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.

Având în vedere impactul epidemiei de COVID-19 asupra traficului internaţional de pasageri, precum şi asupra aeroporturilor, mărfurilor şi turismului, gradul de încărcare a aeronavelor operate de TAROM a scăzut până la 52,43% în luna mai 2020. Ca urmare, în perioada martie-mai 2020, veniturile totale înregistrate de TAROM au înregistrat o scădere de 70,08% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019.

Având în vedere reducerea semnificativă a veniturilor înregistrate în perioada martie-mai 2020 TAROM a solicitat măsuri de sprijin în cadrul unei scheme de ajutor de stat pentru pagubele cauzate de epidemia COVID-19, în scopul asigurării necesarului de lichidităţi pentru acoperirea cheltuielilor curente minime de susţinere a activităţii pentru perioada 1 martie - 31 decembrie 2020.

În acest context şi veniturile Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" SA au înregistrat o diminuare semnificativă faţă de anul anterior (cu 82,64% în cazul veniturile aeronautice şi cu 68,24% în cazul veniturilor nonaeronautice).

"Distinct de cele menţionate, erorile constatate la MTIC nu sunt semnificative şi se referă la neînregistrarea în evidenţa contabilă a materialelor sanitare transferate de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, nici la primire şi nici la transmiterea lor către spitalele din subordine, abaterea fiind consemnată şi la unele entităţi din subordine", se mai arată în raport.

În concluzie, companiile şi societăţile comerciale cu capital majoritar de stat nu au fost afectate direct de starea de urgenţă decretată în România, acestea luând măsuri de asigurare a continuităţii activităţii şi utilizând în mod legal facilităţile acordate de Guvern, susţine Curtea de Conturi.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14127 / 16823
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Provocarile legislative actuale ale companiilor într-un mediu de afaceri dinamic și inovator | De vorbă cu cu Alexandra Pădurariu, Head of Legal, Compliance and Public Affairs – Samsung Electronics România & Bulgaria, despre cum reușește compania să implementeze practicile și politicile care sprijină guvernanța corporativă responsabilă și adaptarea la tendințele ESG
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 3-5 years Atorney at Law | Dispute Resolution
LegiTeam: Reff & Associates is looking for a 0-3 years Atorney at Law | Dispute Resolution
După un an plin, în care s-au implicat în peste 20 de tranzacții, avocații de M&A de la PNSA au acum în lucru peste zece mandate „cu greutate” | Silviu Stoica, partener: ”Există un interes crescut al fondurilor de private equity, dar și al investitorilor strategici și instituționali. Avem proiecte în cele mai variate domenii”
Echipa integrată a KPMG Legal & Tax obține în fața Curții de Apel Ploiești anularea măsurii nelegale de stabilire a sediului fix în România a unui important jucător în industria fashion, precum și obligațiile fiscale aferente în valoare de 1,5 mil. €
CMS asistă Iberdrola în vânzarea activelor sale eoliene din România. Cumpărătorul i-a avut alături pe avocații firmei Bohâlțeanu & Asociații
Studenții din București s-au impus și în acest an în cadrul Hexagonul Facultăților de Drept
RTPR a fost desemnată „Firma de avocatură a anului în România” la Chambers Europe Awards 2024. Costin Tărăcilă, Managing Partner: Premiul are o semnificație și mai mare în contextul în care sărbătorim 20 de ani de activitate și este o mărturie a muncii de echipă impecabile și a abilităților excepționale ale avocaților noștri
Clifford Chance Badea câștigă Premiul IFLR Casa de Avocatură a Anului în România | Clifford Chance este Firma internațională de avocatură a anului și câștigă 12 premii la IFLR Europe Awards 2024
Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale, sărbătorită și prin Concursul de Procese Simulate în Dreptul Proprietății Intelectuale, ediția a doua. Ana-Maria Baciu (Managing Partner Simion & Baciu): „Este o mare bucurie să putem contribui la ascensiunea viitoarelor talente în domeniul dreptului proprietății intelectuale. Ne-au bucurat energia și pasiunea pe care le-am simțit din partea concurenților, ceea ce a făcut ca această competiție să fie încă o experiență memorabilă pentru toți cei implicați”
Kinstellar consiliază divizia de ospitalitate a grupului House of Julius Meinl în achiziția istoricului Hotel Ambasador din centrul Bucureștiului. Victor Constantinescu, Managing Partner al biroului din București: ”Aceasta a fost de departe una dintre cele mai complicate tranzacții, cu numeroase părți, cu multe persoane implicate, necesitând abilități de negociere și o structurare inteligentă pentru a fi semnată”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Dinuță, Legal and Administrative Manager - Amromco Energy: ” Cred că un grup profesional atât de important nu poate evolua cu adevărat doar în virtutea inerției, ci trebuie să existe o coeziune reală. Competiția și concurența în anumite limite sunt clar productive, dar în final noi toți trebuie să fim, în primul rând, colegi de breaslă și nu adversari, chiar dacă lucrăm pentru un concurent de pe piață”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...