ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Barometrul de opinie Frames & Hygienium: Peste 90% dintre români au fost afectaţi în mare măsură de pandemie (studiu)

08 Iulie 2020   |   AGERPRES

Peste două treimi (67%) dintre cei chestionaţi sunt foarte convinşi că vom scăpa de coronavirus până la sfârşitul anului 2020, în timp ce numai 22% dintre respondenţi cred că pandemia va dura mai mult timp.

 
 
Nouă din zece români (92%) susţin că au fost afectaţi într-un fel sau altul de perioada petrecută în starea de urgenţă determinată de pandemia de COVID-19 şi cred că cele mai eficiente măsuri antivirus sunt reprezentate de folosirea măştii de protecţie şi a gelurilor dezinfectante, arată rezultatele Barometrului de opinie Frames & Hygienium, publicat miercuri.

Conform cercetării, din totalul persoanelor intervievate, numai 6% au spus că nu au fost afectate de restricţiile impuse de autorităţi din cauza pandemiei de coronavirus, în timp ce 2% au preferat să nu răspundă.

Întrebaţi cum s-au protejat în această perioadă, cei mai mulţi au indicat folosirea măştii sanitare, pe care, de altfel, 47% o consideră cea mai eficientă măsură împotriva COVID-19. De asemenea, 39% dintre români au apelat la produsele dezinfectante mai mult ca niciodată.


În afară de masca de protecţie şi produsele dezinfectante, 9% dintre români au considerat drept importantă asigurarea unei igiene corespunzătoare, iar 5% au menţionat distanţarea socială drept o barieră importantă în prevenirea extinderii îmbolnăvirilor.

Potrivit sursei citate, peste două treimi (67%) dintre cei chestionaţi sunt foarte convinşi că vom scăpa de coronavirus până la sfârşitul anului 2020, în timp ce numai 22% dintre respondenţi cred că pandemia va dura mai mult timp.

În acest context, 61% dintre români consideră că sfârşitul pandemiei va fi asigurat de un vaccin, 22% spun că imunizarea de masă va juca un rol important în această evoluţie, iar 12% estimează că tehnologia şi măsurile de siguranţă şi securitate vor fi decisive în acest demers.

Un capitol important al Barometrului de opinie Frames&Hygienium a vizat modul în care românii se comportă în această perioadă de pandemie, din perspectiva folosirii produselor dezinfectante.

Chiar dacă normele şi protocoalele de securitate dispuse de autorităţi au generat multe semne de întrebare, dovadă părerile împărţite în privinţa clarităţii acestora (44% le consideră clare şi precise, în timp ce 42% văd contrariul), cei mai mulţi dintre respondenţi au folosit cel puţin o metodă de protecţie în această perioadă.

Astfel, dezinfectanţii (geluri, spray-uri etc.) şi-au găsit un rol semnificativ în obiceiurile de consum, produsele dezinfectante pe bază alcool 70%, avizate de Ministerul Sănătăţii fiind în prim-plan. Mai mult de jumătate (56%) dintre respondenţi au declarat că au folosit produse dezinfectante de mai multe ori pe zi, iar 32% o singură dată pe zi, în timp ce 10% dintre cei chestionaţi au afirmat că au folosit astfel de produse uneori, nu în fiecare zi, şi numai 2% că nu le-au folosit vreodată.

De asemenea, 48% le-au folosit la cumpărături sau în alte zone de activităţi sociale, 28% la serviciu şi 21% acasă.

Chestionaţi în legătură cu locul de unde au cumpărat produse şi materiale dezinfectante, 53% au menţionat supermarketurile/hipermarketurile/magazinele mari, 21% internetul, 17% farmaciile şi 9% magazinul de proximitate.

În ceea ce priveşte alegerea produselor dezinfectante, 39% dintre persoanele intervievate susţin că marca este principalul element care face selecţia la raft, în condiţiile în care majoritatea (58%) celor chestionaţi consideră că nu există multe informaţii despre compoziţia materialelor dezinfectante, iar 72% consideră oferta de pe piaţă drept insuficientă.

Aproape un sfert dintre români (23%) au declarat că îi interesează în primul rând efectul produsului dezinfectant, nu compoziţia, iar 19% au afirmat că au informaţiile esenţiale.

Totodată, 23% dintre cei chestionaţi aleg produsele de protecţie sanitară în funcţie de preţ, 21% se uită la specificaţiile produsului, 11% aleg în funcţie de disponibilitatea produselor şi doar 6% din alt motiv.

Întrebaţi cât de mulţumiţi au fost de calitatea gelurilor dezinfectante şi a produselor asociate, cei mai mulţi dintre respondenţi (52%) s-au declarat mulţumiţi, în timp ce 43% au reclamat calitatea neconformă a multor produse de pe piaţă.

"Pe fondul cererii semnificative de produse dezinfectante şi a relaxării condiţiilor de achiziţie şi vânzare, pe piaţă şi-au făcut loc, din păcate, şi o serie de produse cu o calitate îndoielnică. Este vorba, în primul rând, de produse de import slabe calitativ, dar foarte ieftine. Pe de altă parte, în piaţă au intrat multe companii autohtone fără experienţă în domeniu, care au început producţia de astfel de produse, la un nivel calitativ inferior, generat de ingredientele folosite şi soluţiile tehnologice improvizate. Este nevoie de o reglementare mai strictă a acestui domeniu important pentru siguranţa şi sănătatea publică, în scopul dezvoltării unei oferte competitive pe piaţă'', afirmă consultantul economic Adrian Negrescu, managerul Frames.

Barometrul de opinie a fost realizat de compania de consultanţă Frames în perioada 29 iunie - 2 iulie 2020, online şi prin telefon, pe un eşantion de peste 2.500 de persoane, cu vârste cuprinse între 21 şi 70 de ani, reprezentativ din punct de vedere geografic, la nivel naţional.

Principalele atribute ale grupului ţintă sunt: persoane active, angajaţi, manageri, antreprenori, cu studii medii (43%) şi superioare (57%), participanţi activi la viaţa socială.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14409 / 16906
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Senior Lawyer Employment | Reff & Associates
BACIU PARTNERS: Rafinarea serviciilor juridice oferite într-o manieră integrată pentru o realitate în continuă schimbare | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: “Am coordonat mereu echipe de avocați atipice, și acum am decis să creștem tempo-ul: suntem pregătiți să facem modul nostru de a gândi și de a pune în practică lucrurile să se reflecte clar, fără obstacole, în toate inițiativele în care suntem implicați”
Filip & Company a asistat grupul Digi la contractarea unui două împrumuturi în valoare peste 117 mil. € și, respectiv, de 50 mil. €
Proiectul parcului fotovoltaic de la Ovidiu face un pas înainte. MPR|Partners a fost alături de EnPower Energy pentru coordonarea procedurii de obținere a acordului de construire, cu o echipă de avocați coordonată de Gelu Maravela (partener fondator) și Dana Rădulescu (partener)
Finanțele au demarat procedura de selecție a firmelor de avocați pentru un proiect ce presupune asistență consistentă în baza dreptului englez. Contract pe 3 ani, tarife orare de cca. 1.900 lei
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Alexandru Berea, General counsel la BCR: ”Prin colaborare putem genera schimbări semnificative nu doar în interiorul profesiei noastre, ci și în societate in general. Prin natura muncii noastre, nu numai că răspundem la nevoile imediate ale societății, dar suntem și arhitecți ai viitorului acesteia, contribuind la definirea și modelarea unui cadru normativ care să orienteze comportamentul și deciziile individuale și colective pe termen lung”
Rebecca Marina, counsel în cadrul firmei Filip & Company după ultima rundă de promovări: “Am găsit aici oameni care îmi împărtășesc principiile și valorile de viață și care mi-au devenit prieteni și mentori sau pentru care eu am devenit mentor mai târziu. Orice promovare vine cu responsabilități și noi roluri în echipă”
Patru case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Cum sunt prezentate în GAR 100 (2024), ce mandate au avut și ce spun clienții despre avocați și prestațiile acestora. TZA, ZRVP, LDDP și SP asistă clienți în arbitraje cu pretenții de 15,7 miliarde de dolari
Kinstellar a asistat BIG Mega Renewable Energy cu privire la finanțarea de 92 mil. € cu BERD și OTP Bank pentru construcția și operarea Parcului Eolian Urleasca
Răzvan Gheorghiu-Testa, fondator al Țuca Zbârcea & Asociații, inclus în „Top 50 Cei Mai Influenți Oameni de pe Piața Imobiliară din România”
Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution | Emanuele Lainati, Legal Affair Manager SOL Group: “Expertiza, dedicarea și abordarea proactivă a avocaţilor Wolf Theiss au fost esențiale pentru încheierea cu succes a tranzacției”
Filip & Company a asistat Centrokinetic, în parteneriat cu Agista, în achiziția pachetului majoritar de părți sociale ale clinicii Socrates din Timișoara
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...