ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piața globală a serviciilor de contabilitate și consultanță fiscală – în pragul colapsului în lipsa profesioniștilor de generație nouă

19 Iunie 2024   |   BizLawyer

Pe fondul declinului global de forță de muncă din departamentele de contabilitate ale companiilor, specialiștii TaxDome, platformă internațională de software și aplicații dedicate managementului de business, oferă câteva sfaturi pentru eficientizarea procedurilor de lucru în vederea retenției de personal.

 
 
Lipsa forței de muncă calificate în contabilitate perturbă tot mai mult activitatea departamentelor dedicate din cadrul companiilor, cât și dezvoltarea firmelor care oferă servicii de profil. Este un fenomen observat la nivel global, temeinic susținut de statistici și realități îngrijorătoare din diverse țări: peste 75% dintre firmele de contabilitate și companiile de consultanță fiscală din Germania nu mai găsesc candidații de care au nevoie pentru a-și desfășura activitatea; în Franța, contabilii se numără printre profesiile deficitare; aproape jumătate dintre firmele de contabilitate din Belgia declară că au fost nevoite să își reducă serviciile de consultanță din cauza lipsei de personal.

 

În același timp, volumul de muncă al angajaților din firmele de contabilitate este în creștere. Un sondaj realizat de Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) arată că 57% dintre experții contabili intervievați au declarat că sănătatea lor mintală are de suferit din cauza presiunii crescânde a muncii. Pentru studiul său, ACCA a intervievat aproape 10.000 de profesioniști din domeniul financiar din 157 de țări referitor la condițiile de muncă.
 
Aceste fapte evidențiază o problemă serioasă pentru firmele de contabilitate, dar și pentru companii în general: pentru a derula o activitate eficientă în domeniul contabil și a se dezvolta, acestea au nevoie de noi modalități de a găsi angajați și de a-i reține cu un stil de lucru atractiv, atât ca proceduri, sarcini, cât și ca program de lucru.
 
Este stilul de lucru pe care îl susțin specialiștii TaxDome, platformă internațională de software și aplicații dedicate managementului de business. Pentru piața românească, TaxDome oferă soluții software adaptate pentru firmele și departamentele de contabilitate și resurse umane. Platforma optimizează gestionarea sarcinilor, stimulează productivitatea echipelor și favorizează satisfacția clienților companiei. Cu caracteristici intuitive, cum ar fi automatizările fluxurilor de lucru și o aplicație mobilă de top, TaxDome a eficientizat operațiuni ale firmelor de pe întreg globul începând cu anul 2017, lucrând cu peste 10.000 de companii din mai mult de 25 de țări.
 
„Am reușit să ne extindem atât de mult la nivel global și să acoperim activitatea companiilor de pe piețe atât de diverse ca nivel economic și ca profil de forță de muncă pentru că analizăm mereu cifrele din fiecare zonă unde operăm. Așa reușim să dezvoltăm continuu platforma și aplicația TaxDome pentru a ne adapta cerințelor fiecărui client în parte”, Alina Goldenberg, Country Manager TaxDome România.
 

Procesele digitalizate economisesc până la 30% din timpul de lucru

 
Câteva situații extrem de specifice au dus la apariția acestui deficit de forță de muncă în contabilitate: schimbările demografice, remunerația insuficientă în raport cu gradul de pregătire profesională pe care exercitarea meseriei de contabil o cere, precum și în raport cu necesitarea informării și adaptării continue la modificările legislative și fiscale, lipsa de atractivitate a profesiei în rândul studenților și al tinerilor profesioniști.
 
Pentru combaterea situațiilor de blocaj provocate de contextul pieței de forță de muncă specializată, specialiștii TaxDome recomandă câteva schimbări profunde, absolut necesare în activitatea companiilor:
 
·         Facilitarea unui mediu de lucru sănătos, care favorizează echilibrul în viața profesională și cea privată. Acesta, combinat cu soluții IT inteligente, previne suprasolicitarea forței de muncă.
·         Adoptarea unui orar de lucru flexibil – concept mult mai potrivit noilor generații de profesioniști decât clasicul program „de la 9 la 5”. Renunțarea la modelele de lucru învechite și acceptarea avantajelor digitale ale sistemelor inteligente le vor permite tinerilor angajați să lucreze eficient, în stilul dorit, liber și independent.
·         Favorizarea procesului de specializare continuă. Creșterea și dezvoltarea consecvente în profesie pregătesc forța de muncă pentru noi oportunități în carieră și-i oferă un sentiment de satisfacție.
·         Încurajarea feed-back-ului deschis, în ambele direcții ale ierarhiei profesionale, o procedură care instaurează o atmosferă de încredere, apreciere și dialog în echipă, totodată dând fiecărui angajat sentimentul că munca sa are un sens.
·         Digitalizarea cât mai exhaustivă a proceselor de lucru. Tinerii profesioniști sunt mai conștienți decât managerii actuali de oportunitățile enorme oferite de digitalizarea globală. Cu ajutorul proceselor digitalizate, profesioniștii din domeniul financiar pot fi scutiți complet de sarcinile de rutină în viitor.
 
”Procesele digitalizate economisesc până la 30% din timp doar prin comunicarea integrată cu clienții lor. Discontinuitatea dintre hârtie și digitalizare este de domeniul trecutului; aprobările și semnăturile se fac deja în mod digital în câteva minute și sunt disponibile imediat pentru procesarea ulterioară. În plus, față de semnăturile digitale, caracteristici precum reamintirile automate, chestionarele complet integrate sau posibilitatea de a schimba fără probleme limbile pentru clienții internaționali vor reduce enorm volumul muncii de rutină”, spune Alina Goldenberg, Country Manager TaxDome România.
 
Prin preluarea sarcinilor de rutină de către o soluție IT dedicată, profesioniștilor le rămân timpul și energia pentru a se dedica sarcinilor creative și contactului cu clienții, astfel încât activitatea companiei pe care o reprezintă să fie impulsionată.


Despre TaxDome
Fondată în 2017 în New York, TaxDome este un furnizor american de top de soluții de management al activitatii contabile. Cu o platformă cuprinzătoare de funcționalități de automatizare a fluxurilor de lucru, CRM, gestionarea documentelor, comunicarea cu clienții, programarea întâlnirilor, managementul echipelor, TaxDome oferă profesioniștilor contabili posibilitatea de a-și eficientiza operațiunile și de a oferi servicii superioare clienților lor. TaxDome deservește profesioniștii din întreaga lume, adaptate nevoilor lor specifice, nefiind un alt produs generalist.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2162 / 19243
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Țuca Zbârcea & Asociații a adus la București 100 de avocați din 33 de țări
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...