ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Programul redus de operare al aeroportului Braşov îl face neprofitabil pentru operatorii aerieni (companie)

25 Septembrie 2023   |   Agerpres

Aeroportul Braşov a fost deschis publicului la data de 15 iunie 2023.

 
 
Programul redus de operare al aeroportului Braşov, de doar 12 ore pe zi, îl face nefezabil şi neprofitabil pentru operatorii aerieni, susţin reprezentanţii unei companii aeriene.

Conform unui comunicat remis AGERPRES, programul de doar 12 ore este consecinţa lipsei controlorilor de trafic aerian ROMATSA care să asigure serviciile necesare pentru ca aeroportul Braşov să poată funcţiona 24/7. În context, operatorul aerian Dan Air precizează că a suferit până în prezent pierderi de 2,6 milioane de euro "pentru a menţine în viaţă visul braşovenilor de a zbura de la ei de acasă".

"La momentul de faţă, dacă se va continua în aceeaşi direcţie, fără a fi luate niciun fel de măsuri, este garantat că acest obiectiv se va închide, iar investiţia de peste 140.000.000 euro cât şi investiţiile operatorilor privaţi vor fi trecute în lunga listă de proiecte eşuate pe care România le are la activ", se menţionează în comunicat.


De asemenea, din cauza acestui program de lucru limitat, Dan Air şi alţi operatori aerieni "s-au văzut nevoiţi ca să aterizeze la alte aeroporturi deoarece aeroportul Braşov se închide conform programului de lucru".

Totodată, reprezentanţii companiei aeriene susţin că s-a solicitat în repetate rânduri extinderea/flexibilizarea programului atât de către Dan Air cât şi de aeroportul Braşov, însă au fost "de fiecare dată refuzaţi".

"Modalitatea prin care s-a decis alocarea turnului virtual la Arad în detrimentul Bucureştiului (unde ar fi fost controlori suficienţi pentru a putea operaţionaliza aeroportul Braşov 24/7) rămâne în continuare o enigmă pentru industria aviatică. Ca un alt paradox, aeroportul internaţional Arad care are în medie lunar doar 20 de pasageri este deschis non-stop în comparaţie cu aeroportul Braşov care are un trafic de peste 10.000 pasageri. S-au făcut foarte multe greşeli în faza de management de proiect şi nu s-a avut în vedere potenţialul evident al aeroportului Braşov, ba mai mult, structurarea organelor de control din zona Braşovului a fost complicată în mod nenecesar, fapt care a condus ca foarte puţini controlori de trafic să se poată califica pentru a deservi aeroportul Braşov", precizează reprezentanţii operatorului aerian.

Totodată, reprezentanţii Dan Air susţin că prelungirea programului de lucru al controlorilor de trafic ROMATSA este cea mai simplă şi la îndemână soluţie pentru a asigura serviciile necesare desfăşurării operaţiunilor de transport aerian comercial.

În acest sens, reprezentanţii companiei aeriene au adresat o scrisoare autorităţilor române cu privire la operaţionalizarea aeroportului Braşov în vederea extinderii programului de lucru şi aprobarea capabilităţilor tehnice.

"Aeroportul Braşov s-a deschis de mai bine de trei luni cu un program de doar 12 ore, iar până la această oră nu au fost luate măsuri suplimentare pentru a asigura operaţionalizarea aeroportului din Ghimbav", se menţionează în document.

Totodată, Aeroportul Braşov urmează să se confrunte cu şi mai multe probleme legate de operare întrucât sezonul rece, care a debutat deja, provoacă fenomene meteo nefavorabile printre care vizibilitatea redusă.

"Sistemul automat de aterizare (ILS) al pistei din Braşov este la momentul de faţă aprobat pentru CAT I, unde este necesară o vizibilitate minimă de 550 m pentru ca apropierile în vederea aterizării să poată fi iniţiate. Această vizibilitate este rar întâlnită în perioada de iarnă în zona de depresiune a Braşovului, mai ales la orele dimineţii. Totuşi aeroportul Braşov are cele mai noi echipamente ceea ce au capabilitatea de a permite aterizări de categorii mult mai permisive, însă acestea nu au fost încă autorizate fiind astfel un real pericol în a restrânge şi mai mult programul de funcţionare al aeroportului.", motivează reprezentanţii operatorului aerian.

În scrisoarea trimisă către autorităţi, Dan Air pune în vedere aspectele stringente la momentul de faţă şi propune soluţii pentru a rezolva problemele aeroportului care ţin mai mult de reorganizarea resursei umane şi nu de finanţări sau investiţii adiţionale.

"Dan Air a publicat programul de iarnă unde sunt evidenţiate zboruri în afara orelor de program actuale ale aeroportului întrucât programul propus este singura variantă prin care Aeroportul Braşov se poate autofinanţa, de aceea am alocat şi a doua aeronava pentru operarea de pe Aeroportul Braşov, pentru a ne asigura că acest aeroport va rămâne viabil. Fără cooperarea autorităţilor şi fără implementarea unor soluţii simple care sunt propuse de către Dan Air se conturează un viitor sumbru pentru cel mai nou aeroport din România", se mai precizează în document.

Potrivit sursei citate, aeroportul Braşov a fost deschis publicului la data de 15 iunie 2023.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5649 / 20465
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Balog & Stoica: Un nou jucător pe piața serviciilor juridice și o perspectivă contemporană asupra avocaturii
Refinitiv Legal Advisers - Q3 2025 | Piața de M&A a continuat să crească, în primele nouă luni, pe piețele emergente și la nivel nivel global, chiar dacă numărul tranzacțiilor este în scădere. Europa prinde viteză, iar Estul continentului redevine un teritoriu în care investitorii strategici și financiari caută randament. CMS își menține pozițiile de top la nivel global și în Europa de Est, regiune în care Clifford Chance și Schoenherr strălucesc, iar Kinstellar rămâne în Top 15
În spatele scenei, alături de avocații din practica de Real Estate de la Țuca Zbârcea & Asociații, într-un mediu în care calitatea documentației, calibrarea riscurilor și gestionarea inteligentă a calendarului determină dacă un proiect se finanțează, se construiește și se capitalizează corect | De vorbă cu Răzvan Gheorghiu-Testa (partener) despre tendințele pieței imobiliare și forța unei echipe care operează integrat, folosește inteligent regulile și anticipează riscurile, astfel încât proiectele complicate, de la teren și autorizare până la finanțare, leasing și exit să ajungă la linia de sosire
Clifford Chance Badea a asistat consorțiul de bănci de investiții în legătură cu emisiunea de obligațiuni AT1 de 500 milioane Euro lansată de Banca Transilvania pe piețele externe
Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat Hexagon în achiziția Platformei CUG din Cluj, într-unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare ale anului
Patru firme de avocați, în proiectul prin care Banca Transilvania a finalizat cu succes cea mai mare emisiune de obligaţiuni AT 1 din Europa Centrală şi de Est
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
PNSA asistă Rex Concepts în obținerea unor linii de finanțare de la Bank Pekao pentru dezvoltarea rețelelor Burger King și Popeyes | Echipa de proiect a fost coordonată de partenerul Silviu Stoica, alături de Ioana Lazăr (Senior Associate) și Crina Stan (Associate)
Primul pas real spre avocatura de business | În culisele programului de practică juridică organizat de Țuca Zbârcea & Asociații, o adevărată școală de formare și începutul unui dialog profesional. Cursanții implicați în program au apreciat comunicarea continuă și proiectele în care au fost implicați și ar recomanda această experiență altor studenți. Avocații-mentori spun că experiența de practică autentică oferă prilejul de a înțelege care sunt valorile ce definesc profesia
Schoenherr asistă Allianz-Țiriac Asigurări în vânzarea unei clădiri de birouri către Primavera Development. Echipa, coordonată de Mădălina Mitan (partner)
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...