
Regista adaugă Semnătură Electronică Calificată pe lista beneficiilor digitale oferite cetăţenilor
22 Noiembrie 2023
AgerpresConform sursei citate, acest tip de instrument este reglementat la nivel UE prin normele eIDAS şi oferă cel mai înalt grad de securitate pentru validarea identităţii şi autentificarea interacţiunilor electronice.
Regista oferă cetăţenilor, începând cu noiembrie 2023, prin intermediul platformei e-Guvernare, certificatul de semnătură electronică calificată, furnizând astfel o metodă securizată şi legală de autentificare a documentelor şi semnăturilor în mediul online, potrivit unui comunicat remis marţi AGERPRES.
Conform sursei citate, acest tip de instrument este reglementat la nivel UE prin normele eIDAS şi oferă cel mai înalt grad de securitate pentru validarea identităţii şi autentificarea interacţiunilor electronice.
"O astfel de iniţiativă favorizează o comunicare digitală mai bună între cetăţeni şi autorităţi, permiţând semnarea securizată a documentelor şi facilitând totodată interacţiuni eficiente şi de încredere", se menţionează în comunicat.
Totodată, această nouă funcţionalitate oferă cetăţenilor posibilitatea de a semna direct documentele eliberate prin platforma Regista, acolo unde instituţiile cu care interacţionează acceptă acest lucru.
Pentru furnizarea acestui serviciu, Regista colaborează cu Namirial, companie multinaţională care oferă soluţii software şi servicii digitale de încredere pentru digitalizarea companiilor din sectorul privat şi a organizaţiilor din administraţia publică.
Certificatele de semnătură electronică calificată eliberate astfel au valabilitate de un an de zile de la data emiterii şi pot fi folosite pentru semnarea oricărui document generat prin intermediul aplicaţiei Regista, acolo unde este necesară această formă de validare a identităţii.
Ulterior obţinerii certificatului, cetăţenii pot semna prin intermediul platformei Regista orice document pentru care este solicitată semnătura electronică calificată de la instituţiile cu care interacţionează, fapt ce permite conform legilor europene depunerea online a oricărei solicitări către o instituţie de stat, eliminând complet nevoia deplasării pana la sediul instituţiei, lucru deosebit de util mai ales pentru cetăţenii ce nu locuiesc în apropierea instituţiei sau chiar au rezidenţa in altă ţară.
De asemenea, cu ajutorul aceluiaşi certificat, cetăţeanul poate semna orice alte documente personale. Din platforma de registratură electronică Regista, instituţiile pot configura diferite nivele de securitate pentru a evalua şi accepta documentele sau formularele transmise electronic de către cetăţeni prin portalul e-Guvernare.
Semnarea electronică calificată cu ajutorul Regista aduce cel mai înalt nivel de securitate pentru documentele transmise online, asigurând o implementare rapidă şi un cost avantajos faţă de alte soluţii de pe piaţă. Printre cele mai frecvente tipuri de documentele pentru care instituţiile publice solicită semnătură electronică se regăsesc: acorduri, contracte, documente fiscale sau de natură juridică, cereri oficiale etc.
"Implementarea certificatului de semnătură electronică calificată constituie un avans semnificativ în cadrul procesului de digitalizare. Ne onorează faptul că putem oferi acest beneficiu fiecărui cetăţean utilizator al platformei de e-Guvernare Regista, iar gestionarea complet digitală a interacţiunilor cu autorităţile devine în sfârşit o realitate. În plus, în contextul indexului DESI pentru măsurarea competenţelor digitale, utilizarea certificatelor de semnătură electronică calificată poate contribui pozitiv la scorul ţării noastre, la indicatorii de securitate cibernetică, e-guvernare şi nivelul de încredere în serviciile digitale", a afirmat Edward Creţescu, Director General Regista.
Obţinerea certificatului calificat pentru semnătură electronică se realizează online de către orice cetăţean interesat, prin intermediul portalului e-Guvernare, după parcurgerea cu succes a paşilor de securitate integraţi.
Astfel, direct din contul contribuabilului, se solicită achiziţia unui certificat de semnătură electronică calificată în valoare de 149 lei (TVA inclus), cu valabilitatea de un an. După efectuarea cu succes a plăţii, se va demara procesul de verificare a identităţii care include atât filtre digitale, cât şi umane.
Certificatele de semnătură electronică furnizate de Regista sunt emise de Namirial, companie autorizată la nivel european şi sunt conforme cu normele Uniunii Europene de tip eIDAS, oferind siguranţă de cel mai înalt nivel.
În plus, Namirial este autorizat şi la nivelul naţional, în cadrul Autorităţii pentru Digitalizarea României, pentru identificarea online. Aceste certificate garantează un standard ridicat de securitate pentru datele gestionate de instituţii şi reduce riscul de fraudă.
Regista este o soluţie care se adresează atât instituţiilor publice, cât şi companiilor private din România care doresc să îşi digitalizeze procesele interne. Aplicaţia transformă procesele birocratice şi administrative, astfel încât angajaţii, cât şi cetăţenii pot beneficia de o experienţă modernă.
Aplicaţia Regista este folosită de peste 1200 de instituţii şi companii din toate judeţele României. Acestea folosesc cel puţin unul dintre modulele disponibile: registratură electronică, managementul documentelor, verificare stare solicitări, formulare electronice, sesizări online, programări online, plăţi online, contul cetăţeanului, urbanism sau Monitorul Oficial local
Soluţiile Regista sunt dezvoltate de către Zitec, lider pe piaţa IT şi digital marketing în România. Compania este partener Microsoft Gold.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 3762 / 19251 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | De vorbă cu Andrei Cosma (BACIU PARTNERS), revenit în avocatura locală după ce a activat ca general counsel pentru o firmă de tehnologie din Malta: ”Cred că succesul în avocatură apare atunci când un avocat înțelege cu adevărat distincția - și îmbinarea - dintre profesia de avocat și avocatura ca business. Ambele concepte au o importanță de sine stătătoare și trebuie creată o simbioză pentru a tinde spre succes”
Women Lawyers | Pentru Mateea Codreanu, apartenența la echipa Mușat & Asociații, în care a evoluat până la poziția de Partener, a fost decisivă în formarea sa: ”Este o provocare să începi parcursul avocațial ca avocat stagiar într-o firmă de avocatură lider, dar totodată și o premisă pentru o dezvoltare profesională rapidă”
Liviu Togan părăsește Dentons, unde coordona practica de drept penal și investigații și se alătură din nou firmei Mușat & Asociații, pe poziția de Partner: “Revin în cadrul unei echipe pe care o cunosc și în care am încredere”
LMG Life Sciences Awards EMEA 2025 | Kinstellar, Muşat & Asociaţii, NNDKP și Popescu & Asociații, pe lista scurtă din care va fi aleasă peste câteva zile ”South East Europe Firm of the Year”. Popescu & Asociații concurează cu patru firme internaționale de top pentru titlul de ”White Collar Crime Firm of the Year”, iar unul dintre partenerii săi, Mirel Rădescu, este printre cei patru finaliști la categoria ”White Collar Crime Lawyer of the Year”
Avocații Kinstellar spun că semnalul cel mai pregnant din ultima perioadă e dat de proiectele de reorganizare și apreciază că anul acesta va crește numărul companiilor care fac disponibilizări masive. Clienții sunt interesați de consolidarea politicilor privind prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă, precum și de regândirea modului de organizare a muncii, pe fondul unei tendințe de creștere a volumului de cauze privind litigiile de muncă | Activitate intensă în practica de Employment, evidențiată de ghidurile juridice internaționale, cu mandate diverse și o echipă expusă la proiecte cu un caracter multidisciplinar
GNP obține o soluție favorabilă pentru un operator de platformă, ce ar putea să contureze o practică constantă și predictibilă, în baza căreia autoritățile de reglementare naționale vor analiza întinderea răspunderii furnizorilor de servicii intermediare. Problemele juridice ridicate în acest litigiu vizează în principal modul de interpretare și aplicare a reglementărilor din Regimul eCommerce și DSA | Avocații Octavian Adam (Partener), Cristina Badea (Senior Associate) și Alice Moisac (Associate), în prim plan
Rising Stars | Eduard Morariu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai generației 2022, a ales să profeseze ca avocat la Filip & Company, unde urmărește să se dezvolte în câteva dintre ramurile mai „nișate” ale Dreptului: „Parcursul meu a presupus implicarea în multe dosare de instanță și arbitraj, unele chiar de importanță națională, cu probleme de drept sensibile, dar și cu echipe de avocați excepționali, care le-au făcut față cu o măiestrie la care nu pot decât să aspir”
Cum lucrează echipele Băncilă, Diaconu și Asociații (EY Law) și Grants & Incentives Avisory (EY), în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, în care au o rată de succes mai mare de 90% | Ramificarea multidisciplinară a expertizei permite echipei să ofere clienților o viziune completă asupra pașilor de parcurs și modului în care pot implementa soluțiile propuse, astfel încât să obțină cele mai mari beneficii. Ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de obținere a fondurilor
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
PNSA susține juridic Turneul Internațional Stradivarius
Premieră juridică în România | Popescu & Asociații obține prima despăgubire integrală pentru expropriere: peste 60 mil. lei pentru Viorelo International. Succesul este rezultatul unei strategii juridice riguroase, elaborate și implementate de o echipă interdisciplinară de specialiști
Premieră pe piața avocaturii din România: NNDKP, desemnată pentru a șaptea oară „Firma de avocatură a anului în România” la gala premiilor Chambers Europe 2025. | Ion Nestor, Co-Managing Partner: ” Această recunoaștere, care vine în anul în care sărbătorim 35 de ani de activitate, reprezintă încă o confirmare a poziției de top pe care NNDKP o ocupă pe piața avocaturii din România și validează munca, performanța și rezultatele excelente obținute de întreaga echipă”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...