ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu Deloitte: Noile cerințe de raportare fiscală determină companiile să își modernizeze sistemele informatice. 70% anticipează că accesul direct al autorităților la datele lor financiare va crește în următorii trei ani

05 Mai 2022   |   BizLawyer

Trei sferturi dintre participanții la studiu (75%) spun că intenționează să utilizeze, în următorii doi ani, artificial intelligence (AI) și machine learning (ML) pentru a gestiona obligațiile fiscale, în special pentru adaptarea în timp real a raportării la cerințele în schimbare, clasificarea datelor fiscale și îmbunătățirea calității acestora.

Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale si Juridice, Deloitte România

 
 
Transformarea digitală a administrațiilor fiscale și noile reglementări care pun un accent tot mai mare pe transparența raportărilor legate de plata taxelor determină companiile din întreaga lume să implementeze sisteme informatice de ultimă generație, de tip Next Generation Entreprise Resource Planning (NextGen ERP), astfel că 24% dintre acestea utilizează deja astfel de soluții, iar 86% sunt în curs de implementare, reiese din studiul Deloitte Tax Transformation Trends – Technology in Focus. Această evoluție are loc în contextul în care 70% dintre companiile participante anticipează că accesul direct al autorităților fiscale la sistemelor lor financiare va crește în următorii trei ani.

Reprezentanții companiilor estimează că procesul se va intensifica odată cu implementarea celor doi piloni ai reformei Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), convenită prin acordul semnat de aproape 140 de state în anul 2021, respectiv impozitul minim pe profit la nivel global și distribuirea profiturilor între jurisdicțiile de proveniență. De altfel, 60% dintre companiile care lucrează deja într-un sistem NextGen ERP susțin că acesta le permite să realizeze analize mai sofisticate, necesare în contextul noilor reglementări. Prin comparație, în companiile care nu au implementat încă un astfel de sistem, capacitatea de analiză este de aproape trei ori mai redusă.


Din aceste considerente, trei sferturi dintre companii se așteaptă ca echipele lor să aloce mai mult timp pentru a se asigura că sistemele interne sunt configurate corect pentru ține pasul cu cerințele de conformare fiscală.

„Trecerea la administrarea fiscală digitală avansează rapid la nivel global, pe fondul evoluțiilor din economie, autoritățile fiind tot mai preocupate să identifice corect și la timp operațiunile taxabile, aspect care influențează direct dezvoltarea tehnologiilor în acest domeniu. Noile cerințe de raportare fiscală se bazează pe schimbul automat de date între contribuabili și autorități, astfel că modernizarea sistemelor interne, care are drept consecință îmbunătățirea calității datelor financiar-contabile, devine esențială pentru o conformare corectă. Și în România, odată cu implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) și a celorlalte instrumente care fac parte din procesul de digitalizare a administrației fiscale, precum e-Factura sau e-Transport, companiile au conștientizat că trebuie să își adapteze sistemele interne pentru a furniza autorităților datele necesare corect, la timp și în formatul solicitat”, a declarat Vlad Boeriu, Partener Coordonator Servicii Fiscale și Juridice, Deloitte România.

Trei sferturi dintre participanții la studiu (75%) spun că intenționează să utilizeze, în următorii doi ani, artificial intelligence (AI) și machine learning (ML) pentru a gestiona obligațiile fiscale, în special pentru adaptarea în timp real a raportării la cerințele în schimbare, clasificarea datelor fiscale și îmbunătățirea calității acestora. Cu toate acestea, preocupările legate de administrarea inadecvată a datelor pot îngreuna eforturile companiilor de a dezvolta astfel de sisteme de raportare, susțin 60% dintre participanți. Alți factori care limitează utilizarea AI și ML sunt rezistența internă la schimbare (71%) și insuficiența personalului calificat (62%), mai reiese din studiu.

Pe de altă parte, patru cincimi dintre respondenți (79%) declară că intenționează să apeleze la furnizori externi pentru procesele legate de funcții fiscale specifice, dar majoritatea (74%) au în plan să reintegreze cel puțin o parte din operațiuni pe măsură ce își dezvoltă capacitățile interne necesare pentru a le gestiona în mod eficient.

La realizarea studiului Deloitte Tax Transformation Trends – Technology in Focus au participat peste 300 de directori executivi, responsabili cu raportările fiscale, din companii multinaționale, cu venituri anuale de peste 750 de milioane de dolari, active în zece țări din întreaga lume, respectiv Australia, Belgia, Canada, China, Germania, Japonia, Olanda, Elveția, Marea Britanie și SUA.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 258 / 18934
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mihai Popa, Deputy Managing Partner și Coordonator al Departamentului de Restructurare și Insolvență din cadrul Mușat & Asociații, lector în cadrul Conferinței Naționale de Insolvență
Încă un ‘chinese wall’: Stratulat Albulescu a asistat dezvoltatorul de solutii software Cyscale si fondul de investitii GapMinder cu privire la runda de finantare de tip Seed in valoare de 3 mil. E
Cum să-ți împlinești visul de a practica avocatura în propria firmă, înființată în afara granițelor | Rețeta succesului, în varianta Florentinei Marin, fondatoarea Marin & Pasalodos, din Barcelona. ‘Planul nostru este să ne dezvoltăm și să deschidem cabinete în alte orașe din Spania, România și în alte țări’, spune avocata
LMG Life Sciences Awards EMEA 2022: Mușat & Asociații, desemnată la Londra „Firma de avocatură a anului în Europa de Est”
Tendințele ultimelelor luni pe piața muncii, analizate de avocații firmei Băncilă, Diaconu și Asociații. De vorbă cu Anca Atanasiu (Managing Associate), depre marile provocări ale anului și mandatele primite de echipa de Dreptul muncii, pe care o coordonează. Volumul, diversitatea și complexitatea proiectelor au crescut continuu
Avocații ZRVP analizează proiectul de lege, aflat pe agenda Parlamentului, care transpune în legislația națională Directiva (UE) 2019 ̸ 1023 privind restructurarea și insolvența. De vorbă cu Andreea Macașoi (Managing Associate) și Stan Tîrnoveanu (Senior Partner), numit de Legal 500 ”un guru al insolvenței”, despre legislație și proiecte, conduita juridică inovativă a echipei și riscul crescut de insolvență în această perioadă
Șansa de a lucra într-o firmă ce oferă oportunități profesionale și instruire ”fără limite” | Cristina Tudoran, numită recent Counsel la Filip & Company: Acesta este, fără doar și poate, locul potrivit pentru dezvoltare profesională la nivel înalt. Tinerii au acces la educație continuă, iar cei care și-au început deja cariera își pot dezvolta rapid și armonios atuurile profesionale. Ce ne distinge însă cu adevărat este mediul de lucru relaxat, buna dispoziție din cadrul echipei și calitatea relațiilor interumane
BizLawyer îi prezintă pe cei mai buni absolvenți din generația lor | Cosmin-Teodor Cotos a finalizat acum trei ani studiile de licență cu media 9,79 și are azi propriul cabinet de avocatură. ”Esența și particularitățile dreptului m-au fascinat, iar profesorii și persoanele pe care le-am întâlnit în mediul universitar mi-au schimbat complet cursul vieții”, spune azi avocatul
POPESCU & ASOCIAȚII obține în instanță o soluție fără precedent, relevantă pentru economia circulară. Echipa de avocați a fost coordonată de Octavian POPESCU (Managing Partner) și Dana BIVOL (Partner)
MPR Partners câștigă, pentru clienții săi, două dispute cu pretenții de cca. 26 mil. €. Cum au lucrat avocații și ce soluții au obținut în dosarele Municipiul Bacău vs. CET și Getica vs. grupul Auchan
Tendințe noi și multiple provocări în piața muncii | Avocații RTPR au mandate multe, variate și complexe în practica de Employment, de la „stock option” plan-uri cu scheme simplificate ori cu adevărate tranzacții în care angajații devin co-investitori împreună cu acționarii majoritari, până la integrarea în activitate a refugiaților din Ucraina. Despre modul de lucru și factorii care diferențiază RTPR de ceilalți consultanți, într-o discuție cu partenerul Alina Stăvaru
LegiTeam | Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv (Litigii)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...