ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY: Companiile nu sunt încă pregătite pentru munca hibridă

22 Noiembrie 2021   |   BizLawyer

· 35% dintre angajatori își doresc revenirea la programul de lucru integral de la birou după încheierea pandemiei, în timp ce nouă din zece angajați doresc flexibilitate · 79% dintre companii vor să inițieze schimbări relevante către munca hibridă, însă doar 40% le-au comunicat angajaților în ce constau aceste planuri

Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA

 
 
Majoritatea angajatorilor de la nivel global nu au comunicat până în prezent angajaților niciun plan privind modul în care își vor desfășura activitatea după încheierea pandemiei COVID-19, alimentând astfel o degradare a relației cu aceștia, potrivit ediției 2021 a studiului EY „Work Reimagined Employer Survey”.

Datele analizate arată că 79% dintre angajatori intenționează să facă o serie de modificări, de la moderate la semnificative, către un regim de muncă hibrid, pentru care ar opta 90% dintre angajați, care își doresc flexibilitate în alegerea locului și programului de muncă. Cu toate acestea, doar 40% dintre angajatori și-au comunicat aceste planuri, generând o stare de nemulțumire în rândul angajaților pe temele cheie care țin de transparență, flexibilitate, cultură și productivitate.


În pofida conștientizării importanței unui regim de muncă flexibil pentru angajați, studiul relevă că 35% dintre angajatorii respondenți vor ca toți angajații lor să revină la un program de lucru integral la birou după încheierea pandemiei. Deși opțiunea este de înțeles pentru unii angajatori care activează în sectoare în care prezența la locul de muncă este necesară, aceeași opinie există și în rândul organizațiilor care și-ar putea desfășura activitatea în mod virtual, dar care doresc prezență fizică la birou.
 
În privința celor mai mari riscuri care ar putea apărea odată cu trecerea la un sistem de lucru hibrid, altele decât cele legate de sănătatea fizică, aproape jumătate (45%) dintre angajatori au menționat capacitatea lor de a evalua corect și echitabil situațiile în care unele posturi impun sau nu un program sau un loc de muncă fix. O altă preocupare majoră menționată de 43% dintre angajatori este modul în care ar putea reține talentele și asigura flexibilitatea, în timp ce pentru 40% modelul de lucru hibrid reprezintă un pericol pentru cultură, creativitate și colaborare.
 
Alte riscuri identificate în rândul angajatorilor vizează dezvoltarea următoarei generații de resurse umane (39%), stabilirea și măsurarea productivității (36%), perfecționarea/recalificarea angajaților pentru noile modalități de a munci (30%), adoptarea noilor tehnologii pentru a susține munca hibridă (28%) și îmbunătățirea stării de bine a angajaților (28%).

În pregătirea întoarcerii la birou, siguranța la locul de muncă devine, de asemenea, un aspect important. Conform studiului, 43% dintre respondenți spun că vor impune angajaților să fie vaccinați cu schema completă înainte de a reveni la munca de la birou, iar un procent similar (42%) plănuiește să stimuleze vaccinarea, de exemplu prin acordarea de zile libere, în condițiile prevăzute de lege.

Mai mult, 51% dintre angajatorii respondenți intenționează să reducă numărul călătoriilor în interes de serviciu după pandemie, în timp ce 66% dintre angajații respondenți își doresc ca acestea să se reia.

Claudia Sofianu, Partener, lider EY People Advisory Services România şi CESA, a declarat: „Analiza față în față a datelor provenite din studiul nostru global despre perspectivele angajaților cu cele noi, despre așteptările angajatorilor, punctează mai multe zone de nealiniere decât cele cu direcție comună. Este de înțeles, așadar, de ce mulți angajatori au decis să își amâne planurile sau comunicarea efectivă a acestora. Totuși, absența clarificărilor și a prezentării modului în care își vor desfășura activitatea în viitor duce inevitabil la înrăutățirea relației cu angajații. De aceea, în absența unor decizii strategice categorice, este necesară implementarea rapidă a elementelor în care interesele celor două părți converg, pas cu pas, inclusiv pentru a nu mări decalajul de atractivitate față de angajatorii mai hotărâți către deciziile favorabile agendei angajaților.”

Pe temele esențiale ale culturii și productivității există însă o aliniere de direcție între angajați și angajatori: aproape trei sferturi (72%) dintre angajatorii respondenți sunt de părere că de la începerea pandemiei provocate de COVID-19 cultura la locul de muncă s-a îmbunătățit, mai mult față de cei 48% dintre angajații respondenți, iar 82% dintre angajatori cred că productivitatea poate fi măsurată acum indiferent de locul de desfășurare a activității, comparativ cu 67% dintre salariați.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 12110 / 19463
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...