ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu realizat de Revolut | Românii continuă să călătorească şi să se distreze, în ciuda inflaţiei mari

16 Octombrie 2022   |   Agerpres

Din datele agregate reiese că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, cu 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.

 
 
Inflaţia mare a redus cheltuielile românilor cu utilităţile şi serviciile, dar nu a afectat apetitul lor pentru călătorii şi divertisment, se arată într-un studiu realizat de Revolut.

În primele nouă luni ale anului 2022, românii au efectuat 141 de milioane de tranzacţii cu Revolut, cu 20% mai multe decât în primele trei trimestre ale anului 2021. În acelaşi timp, volumul total al plăţilor realizate cu aplicaţia financiară s-a majorat cu 17%, în perioada ianuarie - septembrie 2022, faţă de perioada similară din 2021.

Din datele agregate reiese că, în ceea ce priveşte comportamentul de consum al clienţilor români, cea mai mare creştere, cu 71%, a fost înregistrată pentru cheltuielile generale.


Aceeaşi categorie a fost pe primul loc şi la creşterea numărului de tranzacţii (42%).

Tendinţele remarcate în primele trei trimestre ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, indică un comportament al consumatorului care oscilează între satisfacerea nevoii de libertate de mişcare, socializare şi divertisment şi precauţia în privinţa cheltuielilor pentru produse şi servicii necesare în viaţa de zi cu zi.

Astfel, divertismentul a înregistrat o creştere importantă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 42% în privinţa sumei totale cheltuite, urmat de plăţile în restaurante şi pentru servicii turistice (31%). La polul opus, cele mai mari scăderi ale sumelor cheltuite au fost remarcate pentru servicii (-10%) şi utilităţi (-5%).

Impactul inflaţiei asupra comportamentului de consum al românilor se vede din reducerea cheltuielilor/utilizator cu categorii de servicii şi bunuri care erau în mod constant pe un trend de creştere - mărfuri alimentare (-3,50%) şi utilităţi (-2,90%).

Pe de altă parte, revenirea la o mobilitate similară celei din perioada anterioară pandemiei de COVID-19 şi relaxarea populaţiei în privinţa problemelor de sănătate se vede din trendul ascendent pentru cheltuielile de transport (sumă medie/utilizator) care au crescut cu 18% şi din reducerea cheltuielilor cu sănătatea, igiena personală şi beauty (-1,6%).

Cu alte cuvinte, pandemia este de domeniul trecutului, iar inflaţia şi creşterea costului de trai sunt preocupările constante ale românilor pentru că acestea le pot afecta planurile de călătorie şi fondurile pentru activităţile care îi relaxează.

În general, românii au fost mai atenţi cu banii şi au cheltuit mai puţin la shopping sau pentru "coşul zilnic", în supermarketuri. De altfel, în primele nouă luni ale anului, s-a constatat o reducere a ponderii cheltuielilor cu shopping-ul de la 20% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 14%.

În schimb, a crescut ponderea cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante şi cafenele (de la 9% la 11%) şi a celor cu călătoriile (de la 7% la 8%), în totalul cheltuielilor realizate în primele nouă luni ale anului, faţă de primele nouă luni din 2021.

Inflaţia este şi ea un factor care influenţează acest comportament, iar aceasta se vede şi din ponderea deţinută de cheltuielile cu serviciile şi utilităţile, aflate pe un trend descendent, în totalul cheltuielilor realizate de români (-2 puncte procentuale fiecare).

În perioada de referinţă, un utilizator de Revolut din România a cheltuit, în medie, 611 euro pentru divertisment, 470 euro pentru călătorii, 386 euro pentru shopping, 295 euro pentru produsele cumpărate din supermarket-uri (mărfuri alimentare, produse de uz casnic etc.), 282 euro în restaurante, cafenele, baruri şi pentru servicii de catering.

Cel mai mic buget a fost alocat pentru sănătate, igienă personală şi cosmetice (159 euro).

Categoria de vârstă care pare să nu fie afectată de creşterea preţurilor şi de inflaţie este 18-24 ani. Clienţii din acest segment de vârstă au fost singurii ale căror cheltuieli au crescut pentru toate categoriile de mărfuri şi servicii, cu 68% (primele 9 luni 2022 vs. primele 9 luni 2021).

Cea mai mare sumă medie/client cheltuită de această categorie a fost de 382 euro/client pentru divertisment. De asemenea, un client din acelaşi segment a cheltuit în primele nouă luni ale acestui an cu 35% mai mult pentru servicii de ospitalitate (în restaurante, cafenele, baruri).

La polul opus, categoriile de vârstă 25-34 şi 35-44 au arătat mai multă prudenţă cu propriile bugete. Acestea au redus cheltuielile pentru cumpărăturile din supermarketuri (-4%, respectiv -6%), cu serviciile (-13%, respectiv -19%), cu shopping-ul (-4%, respectiv -10%), cu utilităţile (-7%, respectiv -13%).

În timp ce bărbaţii au cheltuit mai puţin pentru servicii (-16%) şi utilităţi (-9%), femeile au continuat să plătească mai mult, faţă de primele nouă luni ale anului trecut, pentru aproape toate categoriile de cumpărături, mai puţin în cazul utilităţilor (-4%).

Suma medie cheltuită/ tranzacţie de o femeie a fost de aproximativ 33 euro, în timp ce pentru un bărbat a fost de 38 euro în medie/ tranzacţie.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7849 / 19143
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Young Professionals to Watch | Pentru Andreia Moraru (Senior Associate), avocat cu un master absolvit în Olanda, reputația internațională a ZRVP a fost garanția că va lucra în mandate de arbitraj internațional de anvergură, alături de o echipă care și-a demonstrat valoarea în piață: ”Toate așteptările profesionale mi-au fost depășite și mă bucur mult că am avut oportunitatea să mă alătur echipei. La ZRVP am simțit întotdeauna că avocații seniori au suficientă experiență încât să găsească drumul și în cazul în care poteca nu este bătătorită”
Women Lawyers | Ileana Nicolescu (Managing Associate) a simțit că BACIU PARTNERS va fi mediul în care va evolua înconjurată de oameni ce o vor inspira nu numai profesional. ”E important pentru fiecare dintre noi să simțim că suntem în locul potrivit pentru etapa din carieră în care ne aflăm, loc care să ofere și premisele să continuăm să creștem”
Studiu Refinitiv | Piața tranzacțiilor de M&A a continuat să crească în Q1 ̸ 2025 pe piețele emergente și la nivel nivel global. CMS își menține poziția fruntașă la nivel global și în Europa de Est, regiune în care și RTPR întră în Top 3
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv | Consultanță
OMV Aktiengesellschaft a mers pe mâna avocaților de la ZRVP într-un alt arbitraj ICC cu statul român și a câștigat încă 47 mil. €, plus dobânzi. Pretenții de alte 50 mil. € la orizont, într-o procedură nouă, inițiată în decembrie 2024, în care lucrează deja aceeași echipă de avocați
Women Lawyers | Femeile avocat redefinesc succesul în avocatura de business. De vorbă cu Irina Picoș (Managing Associate, BSMP) despre leadership feminin, provocări profesionale și lecțiile învățate în carieră: ”Am ales această echipă datorită figurilor feminine ce reprezintă pentru mine adevărate modele în plan profesional și uman și care îmi oferă, zi de zi, inspirația, încrederea și determinarea de a continua munca în profesia de avocat”
PNSA, alături de ALD Automotive la fuziunea cu LeasePlan în Ayvens
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Bende, Partener BACIU PARTNERS și unul dintre fondatorii firmei: ”Femeile avocat joacă un rol important în promovarea eticii și a responsabilității sociale în afaceri, având un impact pozitiv asupra comunităților și societății în ansamblu. Ele aduc perspective diverse și abilități unice în negocieri și strategii legale”
LegiTeam | Voicu & Asociații is looking for Junior level Business Lawyers
Țuca Zbârcea & Asociații aniversează 20 de ani de activitate
ZRVP, alături de dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe la deschiderea primului hotel Radisson RED din România
NNDKP dezvoltă una dintre cele mai solide practici locale de Dreptul Mediului, cu mandate de impact în industrii cheie, consultanță sofisticată și reprezentare în litigii complexe, gestionate de o echipă specializată | Mădălina Vasile, coordonatoarea practicii: ”Oferirea de asistență personalizată, adaptată realităților juridice și identificarea unor soluții practice și fezabile pentru problemele clienților vor rămâne prioritare”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...